مشاوره و فروش

7 مورد از فواید سونا خشک

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

سونا خشک و فواید آن

سونا خشک در سنت هزاران ساله فنلاندی‌ها بوده تا به شکل مدرن و پیشرفته امروزی در آمده است و شهرت خود را مدیون کشورهای صنعتی است، سونا یکی از روش‌های درمان مناسب برای پوست، سینوس‌ها و مخاط به حساب می‌آید. سونای خشک و بخار هرکدام فواید خاص خود را دارند. اما در برخی از موارد ممکن است برای بعضی از افراد با بیماری‌های مختلف ضررهای خود را داشته باشد. ما در این مطلب سعی کرده‌ایم در مورد فواید سونای خشک بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

فواید های سونا خشک شامل چه چیزی است؟

فواید سونا خشک بسیار زیاد بوده و بر سلامتی بدن تاثیرگذار است، سونای خشک تاثیر قوی و بسیار فوری روی دستگاه‌های مهم بدن از جمله دستگاه قلبی و عروقی دارد، گرمای سونا عروق خونی را گشاد می‌کند و این مسئله باعث افزایش ضربان قلب می‌شود.
البته سونا خشک در برخی از موارد و بعضی از بیماری‌ها نباید استفاده شود، به طور مثال افرادی که انفارکتوس میوکارد دارند و از تنگی دریچه آئورت رنج می‌برند نباید از سونا خشک استفاده کنند. در خیلی از موارد نیز سونای خشک برای خیلی از بیماری‌های سخت مناسب و تاثیر گذار است، بیماری‌هایی مانند سرطان، سکته قلبی، عفونت‌های شدید مانند آنفولانزا یا برونشیت؛ همه‌ی افراد مبتلا به این بیماری‌ها می‌توانند از فواید سونای خشک بهره مند شوند. نتایج بررسی و آزمایش‌های معتبر علمی به این نتیجه رسیده است که استفاده منظم از سونای خشک بسیار برای سلامتی و دستگاه‌های قلبی عروقی، تنفسی مفید است.

سونای خشک باعث آرامش می‌شود و همچنین قدرت دفاعی بدن را بالا می‌برد و برای مقابله با استرس و عفونت‌ها مؤثر است. سونای خشک سیستم گردش خون را فعال کرده و تأثیر تقویتی روی پوست دارد. نتایج برخی از تحقیقات و پژوهش‌ها نیز نشان می‌دهد که گردش خون در افراد سالمند با نشستن در سونا بهتر خواهد شد. این تاثیر را در دست و پا به خوبی می‌توان احساس کرد و استفاده منظم از سونا به کنترل فشارخون در بین افرادی که پرفشاری خون دارند کمک می‌کند. افراد مبتلا به آسم و برونشیت مزمن نیز می‌توانند از سونا بهره خوبی ببرند. سونا همچنین برای تسکین دردهای مفصلی، گرفتگی و فشارهای عضلانی و فیبرومالژی در افراد مبتلا به روماتیسم التهابی مانند آرتروز، پولی آرتریت روماتوئید مؤثر است. در ادامه برخی دیگر از فواید سونای خشک را باهم بخوانیم.

  • میزان فشار خون را کاهش خواهد داد

فواید سونا خشک در کاهش فشار خون بسیار چشم‌گیر است، نشستن در سونا خشک باعث می‌شود که هورمونی به نام آلدسترون در بدن ترشح شود این هورمون باعث بهبود عملکرد قلب شده و فشار خون را در بدن تنظیم می‌کند، به همین دلیل شما احساس آرامش خواهید کرد.

  • کاهش میزان استرس

از دیگر فواید سونا خشک کاهش استرس است، استراحت در اتاق بخار می‌تواند تولید هورمون کورتیزول در بدن را نیز کاهش بدهد. کورتیزول هورمونی است که میزان استرسی که در بدن احساس می‌شود را کنترل می‌کند. زمانی که در بدن کورتیزول کاهش میابد شما بیشتر احساس آرامش و ریلکس بودن خواهید کرد.

  •  سلامت پوست را تضمین می‌کند

سلامت پوست یکی‌دیگر از فواید سونا خشک است. در زندگی امروزی بیشتر اوقات در معرض آلاینده‌های محیطی قرار داریم و همه این سموم می‌توانند بر پوست بدن تاثیر مستقیم وارد کنند و زیر پوست ما تجمع کنند. اتاق بخار به شما کمک می‌کند این تجمع در زیر پوست از بین رفته  و مشکل را حل کنید چون باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود و در نتیجه پوست شفاف‌تر، روشن‌تر و سالم‌تر می‌شود.

  •  بهترین ریکاوری بعد از ورزش است

ریکاوری یکی از عوامل مهم در ورزش، به خصوص در ورزش‌ حرفه‌ای امروزی است. درهر رشته ورزشی با انجام تمرین‌های پرفشار، سخت آن رشته ممکن است بعد از تمرین به دلیل فشار زیاد، درد و خستگی به سراغ عضلات ورزشکاران بیاید؛ در این مواقع به کمک ریکاوری در سونا خشک می‌توان خستگی و درد ناشی از تمرین پرفشار را کاهش داد. ورزشکاران حرفه‌ای مدت‌هاست که می‌دانند گرما درمانی به ریکاوری بعد از تمرین کمک می‌کند.

گرما می‌تواند به اعماق بافت عضلانی نفوذ کرده و این درد را تسکین بدهد. مطالعه‌ای جدید نشان داده که گرمای سریع‌ترین راه برای ریکاوری عضلات است.

 

  • باعث افزایش چربی سوزی و سوزاندن کالری می‌شود

یکی‌دیگر از فواید سونای خشک و سونای بخار افزایش چربی سوزی و کالری در بدن است. عرق کردن یکی از ابزار کاهش وزن در بدن است. استفاده از سونا به طور مرتب به منظور راهی برای کالری سوزی، تنها در کنار رژیم غذایی درست و روتین ورزشی مفید خواهد بود.

در یک مطلب به صورت کامل به موضوع ” تفاوت سونا خشک و بخار ” پرداختیم که می توانید آن را بخوانید.

  •  میزان بروز آلزایمر را ۶۵ درصد کاهش می دهد

یک مطالعه ۲۰ ساله با بیش از ۲۳۰۰ شرکت کننده در دانشگاه فنلاند شرقی که توسط دکتر جاری لاوکانن و همکارانش انجام شده است؛ نشان داد استفاده منظم از سونا (۴ تا ۷ بار در هفته) با ۱۷۶ درجه فارنهایت به مدت ۱۹ دقیقه، خطر بیماری‌های آلزایمر و زوال عقل را کاهش می‌دهد.

  • سونا باعث آرامش و تفریح

سونا خشک می‌تواند یک منطقه خصوصی و شخصی از آرامش و تنهایی باشد. به همین راحتی می تواند یک محیط آرامش بخش برای برقراری ارتباط با خانواده، دوستان باشد. محیط سونا برای مکالمه‌ای باز، صمیمی و آرام مناسب است.

 

فواید سونا خشک در زیبایی موها

از مهترین فواید سونا خشک که بسیار قابل توجه است تاثیر سونا در زیبایی مو است، یک غده خاص روی پوست سر وجود دارد که باعث آزاد شدن ترکیباتی در داخل پوست مو می‌شود، این ترکیبات به حالت طبیعی و مرطوب شدن موهای ما کمک می‌کند. استفاده مرتب از سونا این غده را فعال می‌کند، که در نتیجه این ترکیبات مفید باعث زیبایی موها می‌شود و نیازی به صرف هزینه برای محصولات مراقبت از مو نیست.

 کمک به درمان عفونت ها:

افزایش دمای بدن در اتاق سونا خشک کمک فراوانی به از بین بردن باکتری‌ها، قارچ ها، انگل ها و ویروس ها می‌کند. بسیاری از مردم دارای بدنی با دمای پایین می‌باشند و نمی‌توانند به راحتی از شر عفونت‌های مزمن رهایی یابند،
بدن انسان هنگام ورود ویروس‌ها دچار تب می‌شود، تب و افزایش دمای بدن یک فرایند دفاعی برای از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌هاست، سونا خشک با افزایش دمای بدن این مکانیزم را برای از بین بردن عوامل عفونی به وجود می آورد.

سونای خشک برای چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

همانطور که در بالا گفته شد، افرادی که به تازگی انفارکتوس میوکارد دارند، از تنگی دریچه آئورت رنج می‌برند نباید از سونای خشک استفاده کنند. بیماری‌های سخت مانند سرطان، سکته قلبی، عفونت‌های شدید مانند آنفولانزا یا برونشیت حاد همه افراد می‌توانند از فواید سونای خشک بهره مند شوند.

همچنین توجه داشته باشید قبل از وارد شدن به سونا از مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد فشارخون بپرهیزید.

در هر حال اگر شرایط ویژه‌ای دارید بهتر است قبل از استفاده سونا خشک با پزشک معالجتان مشورت کنید.

زمانی که از سونا استفاده می‌کنید همچنین باید به صدای بدنتان توجه کنید و اگر هر نوع واکنش نگران کننده و نامطلوب داشتید به سرعت سونا را ترک کنید.

شرکت آلتن تولید کننده انواع چوب ترموود برای نمای ترموود، درب چوبی و محصولات چوبی است که شما می توانید برای تهیه این محصولات با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره رایگاه در اختیار شما قرار بدهند.

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط