مشاوره و فروش

نگهداری از کفپوش ترموود

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

کفپوش ترمووود

کفپوش چوبی یکی از آیتم های منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی است که امروزه بسیار کاربرد دارد و به فضای منزل سبکی متفاوت و خاص می‎بخشد کفپوش چوبی ترموود که با نام ترمو تایل نیز از آن یاد می‎کنند، نوعی کفپوش چوبی است که دارای طول عمر بسیار بالایی نسبت به سایر کفپوش های چوبی می‌باشد. از این کفپوش چوبی به خاطر متریال خوبی که در آن استفاده شده، بیشتر در اماکن پر تردد و پر رفت و آمد استفاده می‎شود. این کفپوش چوبی در مقابل سرما و گرما مانند عایق عمل می‎کند. قابلیت شست و شو با تمامی مواد شوینده را دارد و در مقابل آتش نیز مقاوم است.

 همچنین کفپوش چوبی ترموود در مقابل حشرات، قارچ‎ها و میکروب‎ها و شرایط جوی و انواع پوسیدگی مقاوم بوده و نصب آن آسان و سریع است. و به طور کل هزینه بسیار کمی برای نگهداری از آن احتیاج است.

ما در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی در زمینه نگهداری و مراقبت صحیح از کفپوش چوبی ترموود در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه مطالب درج شده در آن، افزایش طول عمر کفپوش چوبی و روش نگهداری آن به چه صورتی است پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکات نگهداری و مراقبت از کفپوش چوبی ترموود

مراقبت و نگهداری از کفپوش چوبی مهم ‎ترین موضوع پس از خرید آن به شمار می‎رود. اگر چه Thermowood یک چوب فرآورده ای شده است و کفپوش چوبی ساخته شده از ترموود دوام بسیار بالایی دارد، ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که محصولی طبیعی است و احتیاج به مراقبت و نگهداری مناسب دارد شما با مراقبت از این کفپوش چوبی موجب افزایش طول عمر کفپوش چوبی خود شده و در هزینه های آن صرفه ‎جویی می‎کنید.

 عوامل مختلفی نظیر شرایط محیطی که کفپوش چوبی در هنگام نصب و محل نگهداری آن مثلاً در انبار وجود دارد تأثیر مستقیم بر طول عمر این کفپوش چوبی نقش دارد. 

نگهداری کفپوش ترموود

کفپوش چوبی باید در فضای خشک و در دمای خنک نگهداری شود. فضای نگهداری از آن حتماً باید سر بسته و دارای سقف باشد و هنگام قرارگیری نباید وزن زیادی روی آن قرار بگیرد. 

شما برای اطلاع بیشتر از موراد استفاده چوب ترموود مقاله مورد نطر را می توانید مطالعه کنید.

نگهداری کفپوش چوبی ترمووود بعد از نصب

نگهداری کفپوش چوبی ترموود بعد از نصب نیز بسیار مهم است. هنگام نصب این کفپوش چوبی در فضای باز و خارج، حتماً باید به وسیله لاک‎های محافظ مخصوص چوب ترموود و یا روغن‌های مخصوص که ضد اشعه نور خورشید هستند، پوشانده شود. زیرا اشعه ماورا بنفش خورشید یکی از عوامل محیطی است که تأثیر زیادی روی چوب گذاشته و در صورت تداوم در تابش به این چوب به راحتی موجب تغییر رنگ در آن می ‎شود. 

ما یک مقاله با موضوع روش نگهداری و محافظت از چوب ترموود نوشته ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

استفاده از روغن تراس ( Terrace Oil ) برای مراقبت از کفپوش های ترمو وود

روغن تراس برای مراقبت و نگهداری مبلمان باغی و تراس‌های چوبی در مناطق محافظت شده در فضای باز و جاهایی که در معرض آب قرار دارند، استفاده می‌شود. این روغن به دلیل ویسکوزیته پایین، به اعماق چوب نفوذ می‌کند و علاوه بر ایجاد درخشش طبیعی، باعث مراقبت بیشتر از چوب می‌شود. همچنین به دلیل داشتن فیلترهای UV و مواد افزودنی ضد عفونی کننده، سطح چوب را از هوازدگی محافظت می‌نماید.

 استفاده از روغن تراس برای مراقبت از سطح چوب ترمو، باعث افزایش طول عمر کفپوش چوبی و بهبود کیفیت استفاده از تراس‌های چوبی می‌شود. پوشش ترمووود به دلیل تابش نور فرابنفش خورشید به مرور زمان به رنگ خاکستری تبدیل می‌شود ولی روغن با رنگدانه‌های قهوه‌ای می‌تواند، رنگ قهوه‌ای چوب را حفظ کند.

نگهداری از کفپوش ترموود

تمیز کردن چوب ترمو برای جلوگیری از رشد جلبک و باکتری

مورد دیگری که موجب آسیب به کفپوش چوبی ترمو وود می ‎شود، رشد جلبک و قارچ در آن است که بیشتر زمانی این اتفاق می‎افتد که این کفپوش چوبی در کنار استخر نصب شده باشد. در صورت مشاهده این جلبک و قارچ‎ها بر روی کفپوش چوبی خود، باید با استفاده از برس‎هایی که باعث ایجاد خراش بر روی چوبی کفپوش چوبی نمی‎شود، آن را تمیز کنید و به منظور جلوگیری از رشد مجدد این قارچ‎ها از رنگ و روغن محافظ استفاده کنید.

ما در یک مقاله در مورد ترموود استخر صحبت کرده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

بهترین زمان رسیدگی و مراقبت از کفپوش‌های چوبی

یکی دیگر از عوامل محیطی که در کفپوش چوبی ترمووود تأثیر بسیار زیادی می‎گذارد، رطوبت است. زیرا رطوبت باعث پوسیدگی از بین رفتن چوب می شود.توصیه می‌شود که درست بلافاصله بعد از نصب کفپوش چوبی، یعنی قبل از اینکه کفپوش در معرض رطوبت و خاک قرار گیرد به آن رسیدگی کنید. لازم به ذکر است که قبل از رسیدگی نیاز به تمیز کردن جداگانه سطوح ندارید. سرویس روغن کفپوش چوبی باید بسته به شرایط و استفاده از تراس، حداقل هر دو سال یکبار انجام شود.

کفپوش ترموود

از بین بردن لکه‌های سیاه سطوح کفپوش‌های چوبی

ناخالصی‌های موجود در هوا مانند گرده و دوده می‌تواند گاهی اوقات باعث ایجاد لکه‌های سیاه کوچکی در سطح کفپوش چوبی ترمووود شود. در برخی موارد پایه کفپوش‌های قوی (ذرات آهن) با آب ترکیب شده و باعث رنگ شدن چوب می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از روغن رنگی کفپوش، از بروز این لکه‌های سیاه پیشگیری نمایید. فقط کافی است که بلافاصله بعد از نصب از آن‌ها استفاده کنید. لکه‌های سیاه را می‌توان به روش‌های زیر پاک کرد:

  1. با استفاده از یک برس محکم، همه‌ی مواد را از روی سطح برس بزنید (پاک کنید).
  2. شستن و تمیز کردن سطح با استفاده از مایع لکه بر (به عنوان مثال Tikkurila Tehopesu یا مشابه آن). سطح را به خوبی شست‌وشو کنید و اجازه دهید خشک شود. اگر سطح بعد از شست‌وشو دارای فیلم واضح است، قبل از ادامه کار، آن را بردارید.
  3. در صورت لزوم از یک کاغذ ماسه‌ای سمباده، برای ساییدن استفاده کنید.
  4. با استفاده از یک قلم مو یا اسفنج نازک، 1 الی 2 بار کفپوش چوبی را با روغن رنگی کفپوش، روغن‌کاری کنید. روغن را به طور مساوی و با حرکت مداوم برای تمام طول تخته پخش کنید تا از همپوشانی سطوح جلوگیری کنید. روغن اضافی را سریع پاک کنید و بعد از خشک شدن لایه قبلی، لایه بعدی را بمالید.
0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط