مشاوره و فروش

از بین بردن لکه روی ترموود

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی دیر متوجه لکه شدن وسایل چوبی مخصوصا وسایل ساخته شده از ترمووود خود باشید؛ نگران نباشید ما برای از بین بردن لکه روی ترمووود و یا چوب معمولی برای شما پیشنهاداتی داریم که با آنها می توانید از شر لکه های روی چوب و ترمووود خود خلاص شوید.

همیشه لوازمی که با آب در تماس هستند لک شده و به مرور کدر می شوند. به طور مثال اگر یک لیوان خیس را روی میز چوبی خود قرار دهید پس از برداشتن لیوان لکه آب بروی میز باقی می‌ماند. اگر این لک به سرعت پاک شود جای آن باقی نمی‌ماند اما اگر پاک نشود، پس از مدتی بر روی سطح چوب خشک شده و میز را کثیف می کند.

معمولا متخصصان ترمووود برای افزایش طول عمر آنها قبل از رنگ آمیزی از کیلر، روغن جلا و پلی استر استفاده می کنند. اما گاهی مایعی که بر روی سطح ریخته شده دارای مواد شیمیایی است که می تواند حتی سطح صیقل را نیز تخریب کند. پس بهتر است با ما همراه باشید تا در ادامه راهکارهای از بین بردن لکه روی ترمووود و چوب را به شما بگوییم.

ترمووود و لکه

معمولا ترمووود به دلیل داشتن سطح صاف و براق بیشتر از هر نوع چوب دیگری لکه را نشان می دهد. پس بهترین راه حل این است که اگر سطح هنوز خیس است و رطوبت دارد با یک دستمال خشک رطوبت آن را بگیرید اما اگر سطح خشک شده بهتر است در همان ساعات اول با دستمال نمدار سطح را پاک کنید.

در صورتی که چندین روز از وجود لکه گذشته باشد میتوانید شدت خیسی دستمال را زیاد کرد و سپس سطح را تمیز کنید. در نظر داشته باشید که باید پس از خیس شدن سطح، از وسایل حرارتی مانند سشوار برای خشک شدن سریع سطح استفاده کنید. دقت کنید که حرارت سشوار بالا نباشد و باد آن را از فاصله کمی دور بزنید تا رنگ چوب یا ترمووودتان آسیب نبیند.

پاک کننده های شیمیایی نیز برای پاک کردن لکه مناسب هستند اما استفاده بیش از حد از آنها باعث آسیب به چوب و ترموود می گردد و برای سلامتی انسان هم مضر هستند.

جوش شیرین

شاید برایتان جالب باشد که بدانید جوش شیرین برای از بین بردن لکه بسیار مفید است. برای استفاده از این روش یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین و بک قاشق چای خوری آب بریزید. سپس نقطه را به صورت دایره ای مالش دهید تا لکه از بین برود.

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان آب زیاد استفاده نشود.

مواد مو

مقداری نمک به همراه دستمال نرم یا اسفتج میتواند تاثیر شگفت انگیزی برای پاکسازی داشته باشد. این روش هم کم هزینه است و هم کم خطر! پس از نمک نیز از استفاده از پولیش چوب تاثیر فرایند را بیشتر می کند.

خمیردندان

استفاده از پولیش و خمیردندان از بهترین راه های براق کردن سطح ترمووود می باشد. برای این روش باید مقداری خمیردندان را با پارچه نخی بر روی سطح کثیف با شدت مالش دهید و سپس با پارچه‌ای خشک سطح را پاک کنید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد نیز می تواند باعث تار شدن ترمووود شود.

دمای محیط

مهمترین مسئله ای که در بوجود آمدن لکه کمک می کند، وجود دمای پایین می باشد. هر چقدر دمای اتاق پایین تر باشد امکان ماندگار شدن لکه بیشتر می شود. همچنین اگر وسیله چوبی شما در مقابل نور خورشید باشد امکان ماندن لکه کاهش می یابد.

همچنین رنگ آمیزی صحیح می تواند تا حدود زیادی از لک شدن سطح چوب ترمو جلوگیری کند. به طور مثال در صورتی که آلاچیق ساخته شده به درستی رنگ آمیزی شده باشد پس از بارندگی نیز هیچ لکی بروی آن باقی نمیماند.

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط