مشاوره و فروش

استفاده از دکوراسیون چوبی در منزل

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

دکوراسیون چوبی منزل - آلتن_ پارساگروپ

 این روزها چیدمان و دکوراسیون داخلی از اهمیت به سزایی برخوردار است. چوب یکی از متریال‎هایی است که در این مقوله مهم و کاربردی است. چوب به دلیل مقاومت بالایی که دارد و همچنین زیبایی و گرما بخشی به محیط و یک نواخت و تکراری نشدنش در دکوراسیون منزل بسیار رایج و پرطرفدار است.

دکوراسیون داخلی منزل با چوب طبیعی و باکیفیت، فضایی خلق می کند که هیچ عنصر دیگری در معماری داخلی و خارجی توانایی رقابت با آن را ندارد. وقتی از چوب به همان حالت طبیعی استفاده می شود، تمام بافتها و گرههای طبیعی خود را به زیبایی نشان می دهند، طوری که دیگر نیازی به وسایل دکوری و تزیینی نیست.

در سالهای اخیر با توجه به ورود هزاران طرح و رنگ وسایل مخصوص دکوراسیون داخلی و استفاده از متریال و مواد اولیه ای از جمله چوب های ترکیبی و صنعتی مانند ام دی اف و بیشتر افراد به سمت استفاده از این گونه وسایل تمایل پیدا کرده اند و کمتر خانه ای را می توان یافت که از چوب طبیعی در دکوراسیون مثل کابینت چوبی، میز چوبی، میز کنسول، … استفاده کرده باشد. یکی از علل این امر را می توان حفاظت از محیط زیست و از بین نبردن جنگل‎ها نیز بیان نمود. 

ما در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ تلاش کردیم تا نکاتی در زمینه چگونگی دکوراسیون چوبی منزل، آشپزخانه، اتاق و نشیمن در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه مطالب آن انتخاب بهتر و چیدمان بهتری برای دکوراسیون منزل خود داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دکوراسیون چوبی در منزل به چه صورت است؟

کاربرد چوب در تمامی فضاهای منزل امکان پذیر است و تقریباً با همه متریالها و رنگها به خوبی ست شده و هم خوانی دارد. به طور کلی استفاده از چوب در دکوراسیون منزل دارای مزایایی زیادی است که یکی از آن‎ها عایق بودن آن در برابر حرارت است.

چوب، با توجه به منافذ هوا در داخل ساختار سلولی آن، یک عایق طبیعی است و از نظر حرارتی به گونه ای است که نوسانات دمایی آن بسیار کمتر از سایر مواد است و این مسئله به کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش ساختمان کمک می کند. نکته دیگر در خصوص چوب این است که بر عکس سایر مصالحی پس از آتش گرفتن و رسیدن به دمای اشتعال خشک شده و سخت تر می شود و همانند سایر مصالح به سرعت گسترش نمی یابد.همچنین  به دلیل مقاومت گرمایی بالایی که دارد، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کند. این متریال قابلیت شکل پذیری و طراحی بالایی داشته و می توان آن را به رنگ‎های مختلفی در آورد، به همین دلیل در دکوراسیون منزل کاربرد بسیاری دارد.

دکوراسیون چوبی آشپزخانه

استفاده از چوب در طراحی داخلی آشپزخانه، ایده ای زیبا و مدرن است. استفاده از چوب در دیوارها و کابینت آشپزخانه باعث می شود، این مکان، به مکانی لوکس تبدیل شود. به ویژه اگر در این طراحی از رنگ چوب و یا رنگهای روشن مانند سفید، شیری، خاکستری و زرد استفاده شود. از انواع چوب در طراحی و  ساخت کابینت چوبی استفاده می شود. چوب‎هایی نظیر های گلاس، ام دی اف و چوب طبیعی( چوب گردو، چوب راش) و جهت ساخت کابینت مورد استفاده قرار می گیرد که می توان آن را با توجه به دکوراسیون آشپزخانه و سلیقه شخصی انتخاب نمود. 

اگر تمایل دارید بیشتر فضای آشپزخانه را به کمک چوب طراحی کنید، بهتر است در انتخاب سایر متریالها نیز حساسیت لازم را به خرج دهید. به عنوان مثال فلز یکی از مناسب ترین متریالها در کنار چوب است که برای طراحی داخلی آشپزخانه به کار می رود. به این منظور می توان از صندلیهای فلزی و لوازم خانگی فلزی در فضای آشپزخانه استفاده کرد و جذابیت دکوراسیون چوبی آشپزخانه را دو چندان نمود.

دکوراسیون چوبی آشپزخانه - پارساگروپ - آلتن

بهترین چوب برای طراحی دکوراسیون چوبی آشپزخانه چوب افرا، گردو، بلوط، راش و …است که هر کدام جذابیت و زیبایی به منحصر به فردی را به آشپزخانه می بخشند.

دکوراسیون چوبی اتاق‎ها 

اتاق خواب یکی از بخش‎های مهم خانه است که حس آرامش و راحتی در آن بسیار مهم تلقی می شود. همان طور که در ابتدای این مقاله بیان کردیم چوب متریالی است که به دلیل طبیعی بودنش حس آرامش و آسودگی را به فرد القا می کند. به همین دلیل استفاده از متریال چوب در لوازم اتاق گزینه ای درست است زیرا در عین زیبایی بخشیدن به محیط اتاق، حس آرامش و انرژی طبیعت را به فرد می بخشد.

دکوراسیون چوبی اتاق خواب - پارساگروپ - آلتن

دکوراسیون چوبی اتاق جزء دکوراسیون‎هایی است که موجب دلخستگی و دلزدگی نمی شود و همیشه زیبایی و جذابیت خود را حفظ می کند. از چوب در دکوراسیون اتاق می توان به طرق مختلف استفاده نمود. به عنوان مثال در کف پوش و دیوار پوش، کمد چوبی، تخت خواب چوبی، در و پنجره چوبی و به طور کل استفاده از اکسسوری‎های چوبی برای تزئین و زیبایی اتاق می توان استفاده نمود. که در ادامه به توضیح مختصر هر کدام می پردازیم.

مطلب دکوراسیون اتاق خواب با سرویس خواب را حتما بخوانید.

کف پوش و دیوار پوش

 به منظور بازتر شدن و بزرگ تر جلوه دادن فضای اتاق می تونید از کفپوش و دیوار پوش چوبی استفاده کنید. به کاری رنگ روشن در کفپوش و دیوار پوش چوبی می توان گزینه مناسب تری باشد.

کمد چوبی

 برای زیبایی بیشتر دکوراسیون چوبی اتاق خود بهتر است دیوار نزدیک به پنجره را با کمد یا کتابخانه چوبی تزئین کنید. 

تخت خواب چوبی

 سرویس خواب چوبی دارای تنوع بالایی است  و تأثیر بسیار زیادی بر جذابیت دکوراسیون چوبی اتاق می گذارد. و حس آرامش و راحتی بیشتری را برای فرد در طول شبانه روز به ارمغان می آورد.

در و پنجره چوبی

 استفاده از کرکرههای چوبی که به دور از زرق و برق هستند، می تواند فضای متفاوت همراه با عشق و سادگی را  برای دکوراسیون چوبی اتاق شما ایجاد کند.

دکوراسیون چوبی نشیمن

چوب، یکی از متریال‎هایی است که می تواند به هر اتاقی گرما بخشد و روشهای متفاوتی برای افزودن آن به اتاق وجود دارد. از کف پوش و مبلمان گرفته تا دیوارها می تواند نمای چوبی داشته باشد. همچنین از چوب می توان در ساخت انواع میزها (میز جلو مبلی، میز تلویزیون، میز عسلی)، شومینه و …. استفاده نمود. زمانی که از دیوار چوبی در دکوراسیون چوبی نشیمن استفاده می کنید باید به این نکته توجه کنید که برای هماهنگی بیشتر آن با سایر لوازم و دیوارها از رنگ‎های بژ، سفید، سرمه ای و قهوه ای بهره ببرید.

آلتن اولین و معتبرترین تولید کننده و واردکننده محصولات چوبی است که با به کارگیری افراد ماهر و متخصص و استفاده از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه‎ها اقدام به تولید محصولات چوبی با کیفیت نموده است. این تولید کننده علاوه بر ارائه محصولات چوبی با کیفیت اقدام به ارائه خدمات مشاوره در خصوص انتخاب بهتر دکوراسیون منزل در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت‎ها و همچنین دریافت این خدمات مشاوره ای با همکاران ما در آلتن تماس حاصل فرمایید.

4 2 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط