مشاوره و فروش

انواع اکسسوری‎ های چوبی

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

اکسسوری چوبی - پارساگروپ

چوب یکی از متریال‎های پرکاربرد و  پر طرفدار و رایج در دکوراسیون داخلی و خارجی منازل است که موجب ایجاد حس آرامش می شود. از این متریال در ساخت انواع مختلفی از اکسسوری‎ها بهره می برند.

اکسسوری چوبی همان لوازم جانبی و تزئینی هستند که در کنار وسایل اصلی به کار گرفته می شوند و جلوه منزل شما را دو چندان می کنند. اکسسوری چوبی، دکورسیون منزل را خاص تر و زیباتر کرده و موجب شیک و چشم نواز شدن چیدمان و دکوراسیون منزل می شود. طراحی خاص انواع اکسسوری چوبی در کنار انرژی و گرمایی که ابزار و لوازم چوبی می بخشند، موجب زیبایی بیشتر فضای دکوراسیون منزل می شوند. یکی از مهم ترین و بهترین ویژگی‌های اکسسوری چوبی این است که با هر نوع دکوراسیون و سبک و سلیقه ای سازگار است.

با به کارگیری اکسسوری چوبی به دکوراسیون مدرن یا کلاسیک، به راحتی می‌توان هارمونی ایجاد شده با سایر بخش‌ها را احساس نمود. تنوع اکسسوری چوبی آن قدر زیاد شده که می‌توان برای هر بخش از منزل نظیر آشپزخانه، پذیرایی و اتاق خواب از آن استفاده نمود. ما در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ سعی کردیم تا شما را با انواع اکسسوری چوبی آشنا کنیم و اطلاعاتی در زمینه دکوراسیون منزل با اکسسوری چوبی در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نقش اکسسوری چوبی در دکوراسیون منزل

به طور کلی استفاده از اکسسوری در تزئین و زیبایی دکوراسیون منزل بسیار مؤثر است. استفاده از اکسسوری چوبی به دلیل مقاومت بالا و جلوه بخشیدن به محیط منزل، امروزه بسیار رایج شده است و پرکاربردتر از سایر اکسسوری ها به شمار می رود.

همچنین یکی از دلایلی که از چوب در ایجاد اکسسوری استفاده می کنند، قدرت تغییر پذیری و کار بر روی چوب بسیار بالاتر و بیشتر از سایر متریال‎هاست و به راحتی می توان آن را به شکل‎ها و طرح‎های مختلف در آورد. 

مزایای اکسسوری چوبی

از مزایای اکسسوری چوبی می توان به دوام بالا، مقاومت خوب، زیبایی منحصر به فرد، قیمت مناسب و مقر ونبه صرفه بودن آن اشاره نمود. همچنین یکی از خصوصیات و مزایای اکسسوری چوبی این است که به راحتی با تمامی سبک‎ها و دکوراسیون ‎ها هم خوانی داشته و به آسانی قابلیت ست شدن دارد.

انواع اکسسوری چوبی - پارساگروپ

انواع اکسسوری چوبی

از متریال چوب برای ساخت انواع مختلف اکسسوری استفاده می شود. لوازم دکوری نظیر استند چوبی، شلف چوبی، ساعت چوبی ، دکوری چوبی، میز چوبی، سینی چوبی، جا شمعی چوبی، گلدان چوبی، لوستر چوبی و … همگی از جنس چوب ساخته می شوند. اکسسوری چوبی به دلیل زیبایی و سادگی چوب، نوستالژیک بودن چوب، گرما بخش بودن چوب، القای حس طبیعت و قدیمی نشدن و از مد نیفتادن چوب بسیار پرطرفدار است. در ادامه به بررسی برخی از این اکسسوری‎ها می پردازیم.

استند چوبی: استند به وسیله ای که امکان ایستادن به صورت مستقل را دارد تلقی می شود. استندهای چوبی کاربردهای مختلفی دارند. در دکوراسیون منزل از استند چوبی به عنوان پایه ای جهت قرار دادن گلدان، تلویزیون و … استفاده می کنند.

شلف چوبی: شلف چوبی کی از اکسسوری‎های کاربردی در منزل است که به دو صورت دیواری و ایستاده مورد استفاده قرار می گیرد و با قرار دادن کتاب و گل، تابلو و آینه و … می توان فضایی زیبا و خاص در منزل به وجود آورد.

کتابخانه چوبی - پارساگروپ

ساعت چوبی: ساعت چوبی یکی از اکسسوری‎های چوبی است که در کنار سایر وسایل چوبی جلوه ای زیبا و منحصر به فرد به دکوراسیون منزل می بخشد. 

لوستر چوبی: لوستر چوبی بیشتر در منازلی با سبک کلاسیک و مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از لوستر چوبی در دکوراسیون منزل حس آرامش و خاص بودن را به فرد القا می کند و موجب زیبایی فضای منزل می شود.

میز چوبی: میز چوبی یکی از لوازمی است که در کنار سایر مبلمان قرار می گیرد و جلوه ویژه ای به محیط می بخشد. این میزها شامل میز جلو مبلی، میز غذا خوری، میز عسلی و… می باشند. به عنوان مثال از میز جلو مبلی و میز عسلی هم به عنوان وسیله ای دکوری و هم جهت پذیرایی از مهمان استفاده می کنند و موجب زیبایی فضای دکوراسیون منزل می شوند.

مطلب راهنمای خرید میز کنسول را حتما بخوانید.

استفاده از انواع چوب در اکسسوری چوبی

در ساخت اکسسوری چوبی از انواع جنس چوب استفاده می شود. به عنوان مثال از چوب راش، گردو، ترموود، ام دی اف و …. در ساخت انواع اکسسوری استفاده می شود. این چوب‎ها دارای دوام و کیفیت‎هایی متفاوت و ظاهری گوناگون و قیمت متفاوتی هستند.

معمولاً برای ساخت هر کدام از اکسسوری‎های مختلف از چوب متفاوتی بهره می برند و هر چوب مناسب اکسسوری خاصی است. مثلاً برای ساخت مبلمان و صندلی بهترین چوب، چوب گردو و راش است که قیمت نهایی محصول را نیز نسبت به سایر چوب‎ها گران تر می کند.

 از چوب ترمووود بیشتر جهت ساخت کفپوش و اجزای اصلی ساختمان استفاده می کنند. خصوصیات چوب ترموود، چوب حرارت دیده بسیار خاص می باشند و دوام بسیار بالایی دارد و  جهت استفاده در اجزای اصلی ساختمان بسیار کاربردی و مناسب است.

اما به طور کلی استفاده از چوب ترموود برای ساخت انواع اکسسوری مناسب است. زیرا با اصلاح چوب به روش حرارتی، مقاومت آن در برابر حمله حشرات و رشد قارچ‌ها بسیار بالا رفته و در نتیجه طول عمر محصول افزایش می یابد. از آن جایی که اکسسوری‌ها و لوازم چوبی هیچ گاه قدیمی و خارج از مد نمی شوند، از آن‌ها می توان تا سال‌های سال استفاده کرد.

اگرچه ترموود تا حدودی گران ‌قیمت است اما در بلند مدت باعث کاهش هزینه‌ها می شود و به دنبال آن با قطع درختان کم تری برای ساخت وسایل چوبی مواجه می شویم.

آلتن اولین و شناخته شده ترین و معتبرترین وارد کننده و تولید کننده محصولات چوبی و اکسسوری چوبی است. این برند از سال 1382 شروع به کار نموده است و با به کارگیری افراد ماهر و مجرب و استفاده از مواد اولیه مرغوب و تکنولوژی پیشرفته صنعت چوب کشور فنلاند سعی در ارائه اکسسوری چوبی با کیفیت و زیبایی نموده است. کیفیت طراحی و سازگاری با جدیدترین مدل‌های معماری، از ویژگی‌های برجسته و اهداف آلتن در تولید اکسسوری چوبی به شمار می رود. این تولید کننده علاوه بر ارائه اکسسوی چوب باکیفیت، خدمات مشاوره ای رایگان در زمینه خرید و انتخاب بهتر در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

به همین دلیل شما می توانید به منظور کس اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت‎ها و همچنین دریافت این خدمات مشاوره ای با همکاران ما در آلتن تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط