مشاوره و فروش

برآورد هزینه اجرای نمای ترموود

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

میزان هزینه اجرای نمای ترموود

استفاده از چوب ترموود در طراحی و معماری خارجی ساختمان ها بسیار پرطرفدار و کاربردی می باشد. ترموود با توجه به نوع ساخت و تولیدی که دارد و در برابر حرارت بسیار بالا قرار می گیرد، دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی نظیر مقاومت بالا در برابر حرارت و ضربه و ثبات و ماندگاری بالای آن می باشد. اجرا و نصب ترموود در فضای بیرونی و نمای ساختمان سبب ایجاد معماری زیبایی که آمیخته به سبک مدرن و کلاسیک است، می شود. ترموود به دلیل استفاده از چوب طبیعی فضا و نمای ساختمان را زیبا و طبیعی و ماندگار می سازد. یکی از اصلی ترین و مهم ترین نکاتی که برای استفاده از ترموود برای افراد حائز اهمیت قیمت و هزینه به کارگیری آن است. با توجه به تنوع چوب ترموود، هزینه های آن ها نیز متفاوت هستند.

چوب های ترموود شامل نرم چوب سخت چوب می باشند و اجرای هر یک از آن ها و هزینه نهایی استفاده از هر یک نیز با دیگری متفاوت است. ما در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ تلاش کردیم تا نکاتی در خصوص برآورد هزینه های نمای ترموود و ویژگی ها و مزایا و معایب استفاده از این چوب را در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان با مطالعه مطالب آن و آشنایی بهتر با این چوب، در هنگام نیاز و انتخاب، با شناخت و اطلاعات و آگاهی بیشتر اقدام به این کار نموده و موفق تر و بهتر عمل کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکاتی برای برآورد هزینه اجرای نمای ترموود

قبل از استفاده از چوب ترموود به عنوان نما، باید هزینه های آن را نیز برآورد کنید. هزینه های ترموود علاوه بر قیمت خود چوب ترموود، هزینه حمل و نقل آن، هزینه نصب و دستمزد نصاب آن، هزینه تهیه مصالح فلزی جهت زیرسازی نمای ساختمان، هزینه رنگ چوب خام ترموود، هزینه چوب زیر سازی را نیز باید در نظر بگیرید.

متریال لازم برای اجرای نمای چوبی

برای نصب و اجرای نمای چوبی ترموود، متریال های دیگری نظیر میخ و یا پیچ، چکش نیز لازم است. همچنین برای به کار گیری چوب ترموود به عنوان نما، می توانید آن را با متریال های دیگری مخلوط کنید. این کار سبب کاهش هزینه های نصب و اجرای نمای ساختمان نیز می شود.

ویژگی های ترموود در نمای چوبی

از ویژگی های چوب ترموود در نمای ساختمان می توان به سبک وزن بودن و نصب آسان و سریع آن اشاره نمود. چوب ترموود دارای ویژگی های زیادی از قبیل دوام و طول عمر بالا و ثبات و زیبایی است که در نمای ساختمان جلوه ای خاص به طراحی و معماری آن می بخشد. اما همان طور که در ابتدای این مطلب عنوان نمودیم از ویژگی های خاص چوب ترموود در نمای چوبی، می توان به وزن سبک و نصب آسان اشاره نمود.

مراحل اجرای نمای چوبی ترموود

برای نصب و اجرای ترموود می توان از میخ و پیچ استفاده نمود. هنگام استفاده از این دو متریال باید توجه کنید که میخ و پیچ را به مقدار لازم در آن فرو ببرید زیرا در غیر این صورت سبب فرورفتگی یا برآمدگی در سطح چوب می شود. و از اصابت بیجای چکش با سطح چوب نیز بپرهیزید. در روش پیچ در مقایسه با میخ از استحکام بیشتری برخوردار است.

مزایا و معایب اجرای نمای چوبی

چوب ترموود نیز همانند تمامی متریال ها دارای مزایا و معایبی است. از مزایای ای چوب می توان به استحکام و مقاومت بالای آن در برابر شرایط مختلف محیطی، نصب راحت و آسان و قابلیت جداسازی راحت، شست و شوی آسان و قابل برش بودن آن اشاره نمود. چوب ترموود به دلیل ساختار و فرآیند تولیدی که دارند می توان به شکل ها و برش های دلخواه درآورد و این امر یکی از مزایای مهم این چوب تلقی می شود. یکی دیگر از مزایای چوب ترموود عدم جذب آلودگی و حرارت و پوسیدگی به درون آن است. این ویژگی سبب عایق بودن چوب نیز می شود. یکی از اساسی ترین مزایای چوب ترموود در نمای ساختمان، نصب آسان و وزن سبک آن است.

مقاله پیشنهادی : مزایا و معایب نمای ترموود

چوب ترموود دارای معایبی نیز می باشد که از آن می توان به قابل اشتعال بودن آن اشاره نمود. زیرا ترموود با توجه به فرآیند تولید حدود 30 درصد بیشتر از سایر چوب ها در برابر آتش مقاوم است اما با این حال قابل اشتعال می باشد. یکی از اصلی ترین و شاید مهم ترین معایب استفاده از ترموود برای افراد هزینه بالای آن است. همان طور که این چوب دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است، قیمت آن نیز به نسبت چوب های معمولی بالاتر است.

هزینه اجرای نمای چوبی (ترموود) چقدر است؟

همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم هزینه های اجرای نمای چوبی ترموود به عوامل متعددی نظیر هزینه چوب ترموود، هزینه حمل و نقل آن، هزینه تهیه مصالح فلزی و چوب برای زیر سازی نمای ساختمان، هزینه رنگ مورد استفاده بر روی چوب ترموود و همچنین ارتفاع ساختمان مورد نظر، تعداد کارگران مشغول به کار و …. بستگی دارد.

اجرای نمای چوبی ترموود چه مدت طول می کشد؟

برآورد مدت زمان اجرای نمای چوبی ترموود به عوامل مختلفی نظیر ارتفاع ساختمان، ابعاد اجرای نما، تعداد کارگران و استادکاران و امثال آن بستگی دارد. هر چه ارتفاع ساختمان کم تر و تعداد کاران بیشتر باشد، مدت زمان اجرای نمای چوبی ترموود نیز کم تر می شود.

جمع بندی نهایی

آلتن یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان در صنعت چوب و ترموود است که با به کار گیری افراد ماهر و مجرب و متخصص با استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به تولید محصولات با کیفیتی نموده است. این کمپانی علاوه بر تولید چوب های ترموود، برای مشتریان خود خدمات مشاوره ای رایگان نیز در نظر گرفته است. شما عزیزان می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین برای دریافت خدمات کمک مشاوره ای با همکاران ما در آلتن تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط