مشاوره و فروش

راهنمای خرید تشک تخت خواب

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

خرید تشک تخت خواب

تمامی انسان‎ها برای حفظ شادابی و سلامتی خود، نیاز به خواب کافی دارند. داشتن خواب به منظور بهبود کارکرد طبیعی بدن انسان ضروری زیادی دارد و یکی از مهم‎ترین عواملی که برای داشتن یک خواب راحت مؤثر است، تشک تخت خواب است.

لذت بردن از خواب باعث آرامش و سلامت جسم و روان آدمی می‎شود.

برای حفظ این سلامتی و فراهم کردن خوابی راحت و خوب انتخاب تشک تخت خواب بسیار حائز اهمیت می‎باشد. پس به همان اندازه که در انتخاب مبلمان و لباس و سایر لوازم خود حساسیت به خرج می‎دهیم باید به فکر تشک تخت خواب مناسب و استاندارد نیز باشیم.

ما در این مقاله از وبلاگ التن سعی کردیم تا شما را با ارائه نکات کاربردی و مهم در زمینه استانداردهای تشک تخت خواب چوبی و انواع آن برای انتخاب بهتر و با کیفیت تر راهنمایی کنیم تا شما بتوانید با مطالعه این مطالب خرید موفق تری داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ماه همراه باشید.

ویژگی‎های یک تشک تخت خواب خوب

با توجه به این نکته که خواب خوب و مفید در زندگی هر فردی از اهمیت ویژه‎ای برخوردار بوده و موجب سلامت جسمی و روانی در فرد می‎شود، لازم است دقت زیادی در این امر داشته باشید.

تشک تخت خواب

بسیاری از افراد برای خرید تشک تخت خواب خود جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‎های استخوانی با پزشک متخصص نیز مشورت می‎کنند. برای خرید یک تشک تخت خواب مناسب لازم است به برخی پارامترها توجه ویژه داشته باشید.

  • اولین نکته ‎ای که می‎توان به آن اشاره کرد اندازه و سایز تشک تخت خواب است. در سایز بندی تشک‎ها میزان عرض آن‎ها متغیر بوده و طول تمامی تشک‎ها معمولاً 2 متر است. در صورت انتخاب طول بزرگ‎تر، باید تشک خود را سفارش دهید ولی به طور کل این طول برای تمامی افراد مناسب است.
  • نکته دیگری که در انتخاب یک تشک خوب حائز اهمیت است وزن تشک است. یک از مهم‎ترین مسائلی که پزشکان ارتوپد به بیماران خود توصیه می‎کنند، استفاده از تشک تخت خوابی است که با وزن آن‎ها تناسب نسبی داشته باشد. به طور مثال بهتر است افراد چاق از تشک سفت و افراد لاغر از تشک نرم استفاده کنند.
  • بهترین تشک تخت خواب، تشکی است که از سطح تخت خواب بالاتر بیاید و کم ارتفاع نباشد. در تشک‎های معمولی بحث ارتفاع مهم نیست، ولی تشک‎های طبی و خوش‌خواب دارای ارتفاع متنوعی هستند. ارتفاع مناسب و ایده آل برای یک فرد بالغ 35 تا 40 سانتی‎متر است.
  • همچنین محتویات تشک تخت خواب و نوع مواد تشکیل دهنده آن‎ها در انواع مختلف این محصول متفاوت است و از جنس‎هایی نظیر نمد، موکت، یونولیت و فوم برای ساخت تشک خوش‌خواب استفاده می‎کنند، در حالی که در ساخت تشک معمولی از فنر، ابر و مواد پرکننده مانند پر و پشم استفاده می‎شود.

ما یک مقاله با عنوان  راهنمای خرید انواع تخت خواب چوبی را منتشر کردیم که می توانید آن را مطالعه بفرمایید.

راهنمای خرید تشک تخت خواب استاندارد

  • تشک استاندارد تشکی است که از فروشگاه‎های معتبر و مشخص خریداری شده باشد. نمی‎توان انتظار داشت از هر فروشگاهی بدون شناخت و صلاحیت و اعتبار کالایی با استاندارد خریداری نمود. پس در مرحله اول برای انتخاب یک تشک تخت خواب استاندارد و با کیفیت باید فروشگاهی را انتخاب کرد که دارای مجوز اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب باشد. فنرهای به کار رفته در تشک قوی باشند. نوع پارچه تشک، استحکام و مقاومت آن، دوخت و بسته بندی تشک، همه از عواملی هستند که می‎تواند نمایانگر اصالت و کیفیت بالای کالا باشند.تشک تخت خواب
  • در مرحله بعد باید به این نکته دقت کرد که پارچه تشک تخت خواب ضد آب، ضد حریق و ضد نفوذ حشرات باشد.
  • تشک تخت خواب دو لایه کیفیت بهتری دارند. این تشک‎ها دارای آستر می‎باشند. قیمت این تشک‎ها معمولاً کمی گران‎تر است ولی به دلیل دو لایه بودن، در سال‎های اولیه مصرف، به آسانی لک نمی‎شوند.
  • برای تشخیص نرمی و سفت تشک تخت خواب باید روی آن به پشت بخوابید و یک دست خود را به صورت صاف به داخل گودی کمر خود قرار دهید، اگر دست شما به راحتی به سمت داخل گودی کمرتان فرو رفت، آن تشک محکم و سفت است اما اگر نتوانستید دستتان را به داخل گودی کمرتان برسانید، تشک انتخابی شما بسیار نرم است.
  •      برای داشتن خریدی بهتر قبل از انتخاب تشک تخت خواب بهتراست با انواع تشک آشنا شوید. تشک های فنری که برای افرادی با سن پایین و وزن کم مناسب است مانند کودکان. تشک های طبی و فنری که تشکی خوب برای افراد با وزن‎های مختلفت و تمامی سنین است و تشک های طبی بدون فنر که خاصیت طبی و درمانی دارند.

ما در یک مقاله به موضوع  دکوراسیون اتاق خواب با سرویس خواب  پرداختیم که می توانید آن را مطالعه کنید.

آلتن، فروش تخت خواب چوبی، میز کنسول، میز جلو مبلی، میز عسلی، کابینت چوبی، صندلی چوبی، درب چوبی و ترموود را با بهترین قیمت و کیفیت چوب، از کارخانه به طور مستقیم میگیرند و به دست مشتری می رسانند برای مشاوره یا خرید یا دیدن مدل های بیشتر با کارشناسان آلتن تماس بگیرید و رایگان مشاوره بگیرید یا از همکاران ما  کاتالوگ محصولات را درخواست بدهید.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط