مشاوره و فروش

آشنایی کامل با روش و مراحل نصب ترموود

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

مراحل راه اندازی و نصب چوب ترموود

ترموود یک محصول فرآوری شده و دارای عمر مفید طولانی است. با این وجود دوام پروژه‌ای که به کمک چوب ترمو انجام می‌شود به شدت بستگی به مهارت نصاب و شیوه نصب نمای ترموود دارد. در این مقاله بیشتر پیرو موضوع روش و مراحل نصب ترموود و نکاتی که باید قبل، بعد و در زمان نصب آن بدانید صحبت کرده‌ایم.

نکاتی که قبل از نصب ترموود باید توجه کرد

کیفیت پروژه‌ای که به کمک الوارهای ترموود اجرا می‌شود؛ به شدت تحت تاثیر نکاتی است که قبل از نصب این ماده بر روی نما یا کف باید به آنها توجه کنید. این نکات کلیدی عبارتند از:

  • از آنجا که چوب ترمو به صورت الوارهایی با طول زیاد تولید می‌شود؛ در زمان حمل و نقل باید دقت کنید که به آنها آسیبی وارد نشود.
  • برای انبار کردن این الوارها تا زمان نصب مکان مناسبی را پیدا کنید. محل قرارگیری این الوارهای چوبی باید کاملا صاف و تراز باشد. در این غیر این صورت ممکن است تاب برداشته و دیگر قابل استفاده نباشند.
  • اگر ترموودی که سفارش داده‌اید را به صورت پالتی دریافت کردید؛ در زمان دپو حتما بین پالت‌ها 6 الی 10 سانتی‌متر فاصله بگذارید و هرگز آنها را به صورت مستقیم روی هم نچینید.
  • درست است که معمولا شرکت‌های تولیدی الوارهای ترموود را به صورت بسته‌بندی شده تحویل مشتری می‌دهند؛ اما اگر فاصله بین خرید و نصب این چوب‌ها زیاد شد؛ حتما بعد از دپوی آنها در یک مکان مناسب، از یک روکش پلاستیکی برای پوشاندن و محافظت از آنها در برابر گردوغبار استفاده کنید.
  • تمام موارد ذکر شده را باید تا اتمام پروژه مد نظر قرار دهید.

زیر سازی قبل از نصب چوب ترموود

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که کیفیت پروژه را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ سطحی است که قرار است چوب ترموود روی آن نصب شود. این سطح یا باید با سیمان یا با الوارهای قوطی مانند فلزی یا چوب زیرسازی شده و مهیا نصب شود. در اکثر موارد نصابان ترجیح می‌دهند که از زیر ساز سیمانی و چوبی استفاده کنند. این روش‌های زیرسازی نسبت به روش شاسی‌کشی به کمک قوطی‌های آهنی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

اتصالات هنگام نصب ترموود

بهترین اتصال‌دهنده برای نصب ترموود بر روی زیر ساز، پیچ استیل یا پیچ رنگ کوره‌ای 4.8*3.8 است. پیچ‌هایی که از قطر بیشتری برخوردار هستند ممکن است بعد از نصب، روی الوارها ترک ایجاد کنند. علاوه بر این، چند نکته دیگر نیز در مورد اتصالات وجود دارد که هنگام نصب نمای ترموود باید به آنها توجه کنید. این نکات عبارتند از:

  • شرط استفاده از پیچ‌هایی با طول بیش از آنچه که ذکر شد؛ بستگی به مشخصات چوب زیرساز دارد.
  • سعی کنید تا جای ممکن از پیچ و میخ روی گره‌های چوب استفاده نکنید.
  • محل اتصال پیچ یا میخ باید حداکثر 50 میلی‌متر از لبه الوار فاصله داشته باشد.
  • اگر سازه در منطقه‌ای بادخیز واقع شده از اتصال دوبل برای نصب ترموود استفاده شود. برای این کار باید در عرض هر پروفیل 2 پیچ با حداقل فاصله 19 میلی‌متر از لبه بیرونی الوار استفاده شود.
  • پیچ بعد از نصب باید دقیقا هم سطح با الوار ترموود باشد. بنابراین در زمان دریل، از فشار مناسب و استاندارد استفاده کنید که نه پیچ بیش از حد در چوب فرو برود و نه بعد از اتمام کار بیرون زدگی ایجاد کند.

روش های نصب ترموود

برای نصب ترموود می‌توانید هم از روش سنتی و هم از روش‌های جدیدتر و مدرن‌تر استفاده کنید. در روش سنتی برای نصب این الوارها از میخ و چکش استفاده می‌شود. در این روش باید دقت کنید که میخ بعد از نصب کاملا هم سطح الوار باشد. ضمن اینکه باید عمل چکش‌کاری را به دقت انجام دهید که آسیب سطحی به چوب وارد نشود.
در روش مدرن‌تر که از پیچ‌های استیل یا گالوانیزه استفاده می‌شود؛ استحکام الوارها به دلیل اتصال دقیق‌تر، بیشتر است. این روش به نسبت روش سنتی زمان بیشتری طلب می‌کند. چرا که قبل از نصب پیچ‌ها باید از مته مناسب برای سوراخ کردن الوارها استفاده شده و سپس پیچ روی کار بسته شود.
در هر دو روش، تعداد پیچ‌ها و میخ‌هایی که استفاده می‌شود بستگی به پهنای الوارها دارد. به طور کلی و بدون در نظر گرفتن ضخامت ترموود، توصیه می‌شود که برای الوارهایی با عرض 125 میلی‌متر از 2 عدد پیچ استفاده کنید. البته به غیر از عرض ترموود، شرایط محیطی نیز باید در نظر گرفته شود تجهیزات نصب ترموود یک سری وسایل است که در زمان نصب به آن نیاز دارید.

اجرای ترموود برای کف نمای چوبی

از ترموود می‌توان هم برای پوشش کف فضاهایی مانند کنار استخر، روف گاردن و حیاط و هم برای فضای داخلی سازه و به عنوان کفپوش استفاده کرد. کفپوشی که برای فضاهای خارجی مانند روف گاردن و حیاط کاربرد دارد از یک جنس خاصی تهیه می‌شود. جنس این الوارها معمولا Pine یا ASH است. این الوارها هم عایق سرما و گرما محسوب می‌شوند و هم خاصیت ضد آتش دارند. علاوه بر این جلوه بسیار زیبایی به فضا می‌دهند.

علاوه بر این ، رنگ‌های متنوع این محصول، اجرای ترموود در فضای داخلی خانه به عنوان کفپوش را نیز امکان‌پذیر کرده است. این تنوع به شما این امکان را می‌دهد که کفپوش خانه خود را متناسب با دکوراسیون منزل و سلیقه شخصی خودتان انتخاب کنید. کفپوش ترموود به آسانی نصب شده و بدون نیاز به پیچ و میخ است. این ویژگی باعث می‌شود که جمع‌آوری ترموود از کف نیز آسان شود. بهتر است برای ترموود کف از زیرسازی بتنی استفاده شود. استفاده از این الوارها به عنوان کفپوش نه تنها از هجوم حشرات و رشد قارچ‌ها جلوگیری می‌کند؛ بلکه نسبت به پارکت ماندگاری بیشتری دارد و به نوعی عایق حرارت و صوت است.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط