مشاوره و فروش

موارد استفاده ترموود

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

ترموود یکی محصولات چوبی است که مقاومت بالایی و زیبایی خاصی دارد و باعث می شود تا دکوراسیون شما ظاهر منحصر به فردی داشته باشد به همین دلیل در بسیاری از دکوراسیون و نما از این محصول استفاده می کنند و در بازار بسیار پرطرفدار است به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که یک مقاله در موارد استفاده ترموود تهیه کنیم تا شما بهتر این محصول را بشناسید.

طراحی دکوراسیون داخلی با ترموود

چوب علاوه بر اینکه یک ماده ی اساسی به کار گرفته شده در ساخت و ساز است بلکه یک جز همیشگی مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی چه در منزل و چه در محل کار به شمار می آید. البته خلاقیت و ایده در طراحی دکوراسیون داخلی ترمو وود تاثیر بسیار زیادی دارد. علاوه بر اینکه ترموود یک متریال طبیعی است، با محیط زیست هم سازگار است و زیبایی چشمگیری دارد. همچنین استفاده از چوب در دکوراسیون گرمای خاصی به محیط می بخشد. ترموود دارای دوام و کیفیت بالایی می‌باشد که باعث می‌شود این نوع چوب عمر طولانی‌تری نسبت به سایر چوب‌ها نیز داشته باشد. علاوه بر ویژگی‌های گفنه شده، یکی از مزیت‌های مهم Thermowood قابل شستشو بودن آسان آن است که خیال شما را از بابت تمیز کردن و نگهداری آن راحت می‌کند.

برای استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی باید بدانید که رنگ، سایز و شکل چوب بسیار اهمیت دارد. پس بهتر از قبل از سفارش کمی در مورد این موضوع اطلاعات بدست آورید. ما سعی کردیم در اینجا در مورد ویژگی‌های این محصول، مزیت‌های استفاده از آن و راهنمایی در مورد انتخاب رنگ و … به شما کمک کنیم.

هدف از طراحی دکوراسیون داخلی

رنگ دیوار و کاغذ دیواری، رنگ و میزان نور لامپ، پارکت و فرش و چوب دکوراسیون و مبلمان از مواردی هستند که در طراحی داخلی منزل یا محل کار باید به هماهنگی آنها دقت کنید. یکی از راه‌های بررسی همگونی رنگ و نقش این کالاها طراحی مالتی مدیا با استفاده از تصاویر این کالاها است تا بتوانید فضای مورد نظرتان را شبیه سازی کنید. البته این کار توسط طراح دکوراسیونتان انجام می‌شود.

آرایش رنگی فضای داخلی با ترموود

اگر می‌خواهید برای دکوراسیون داخلی خود از ترموود استفاده کنید و دوست دارید محیط اتاقتان باز، خنک و دلپسند باشد باید از رنگ روشن و جنس طبیعی استفاده کنید. چنانچه تمایل دارید فضای اتاقتان هنری و جالب توجه باشد باید از چوب های تیره ی رنگی که گویای احساسات باشد، استفاده کنید. در زمان طراحی فضای داخلی آشپزخانه می‌بایست جایگاه هر یک از لوازم برقی تعیین گردد. بطور مثال یک طراح دکوراسیون داخلی می تواند از یک پیشخوان و چهار نشمینگاه در اشکال متفاوت برای به وجود آوردن فضای دلگرم و احساسی استفاده کند.

استفاده از ترمو وود در اثاثیه منزل

استفاده از ترمووود در اثاثیه نه تنها باعث هارمونی جالب لوازم می شود بلکه باعث می‌شود همه‌چیز به طورجالبی ساده به نظر می رسد. صندلی و نیمکت چوبی در دو طراحی داخلی مدرن و معاصر به کار گرفته می‌شوند. ترکیب رنگ خنثی چوب با ظروف پولاد ضد زنگ انتخاب مناسبی برای طرح های مدرن و یا سنتی به شمار می‌آید. توجه کنید که طراحی اثاثیه ی منزل نباید خسته کننده به نظر برسد، بلکه باید انرژی مثبت بدهد.

استفاده از چوب ترمووود در قرنیز

یکی دیگر از روش هایی که می توان با آن داخل ساختمان را زیباتر کرد استفاده از قرنیز ترمووود می‌ باشد. شاید بپرسید قرنیز چیست؟ باید در تعریف آن بگویم قرنیز نواری از جنس چوب، سیمان، سنگ، پلی استایرن و … است  که در پایین دیوار و در امتداد آن نصب می ‌شود؛ معمولا هم نسبت به دیوار کمی برجسته است و مهم‌ترین وظیفه آن جلوگیری از نفوذ مستقیم رطوبت و آب از کف به دیوار و محافظت از نازک کاری دیوار در برابر صدمات ناشی از برخورد اسباب و اثاثیه موجود به دیوار است.

قرنیز همچنین یکی از محصولاتی است که در معماری ایرانی و ساختمان های ایرانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.با ظهور ترمووود و همه گیر شدن این محصول در ایران، قرنیزهای ترمو نیز به بازار عرضه شدند. برای انتخاب صحیح و استفاده از این محصول دانستن چند مورد ضروری می باشد.

قرنیز ترمووود

اندازه قرنیز

قرنیزهای ترموود ساخته شده در اندازه های 5،9،12 و 14 سانتی متری وجود دارند. پیشنهاد می شود در مواردی که طول زیادی را قرنیزکشی می کنید از قرنیزهایی با ارتفاع بیشتر استفاده نمایید تا زیبایی بیشتری داشته باشد.

انتخاب رنگ قرنیز

قرنیزهای ترمووود قابلیت رنگ پذیری نیز دارند، در نتیجه توصیه می شود که از رنگ تیره تر نسبت به دیوار و کفپوش استفاده نمایید تا ترکیب رنگ زیباتری برای شما به وجود آید.

یکی از مواردی که در زمان انتخاب رنگ باید مد نظر داشته باشید، ست کردن رنگ با المان های چوبی دیگر موجود در دکوراسیون می باشد. به طور مثال در جایی که از دکور چوبی یا کابینت چوبی استفاده شده است، اگر از همان رنگ استفاده شده در کابینت استفاده شود، می تواند زیبایی بیشتری داشته باشد.

ما یک مقاله در مورد رنگ ترموود نوشته ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

ویژگی‌های قرنیز ترمووود

از مهم‌ترین ویژگی های ترموود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم در برابر ضربه
  • مقاومت زیاد در برابر آب و رطوبت
  • عایق صدا، گرما و رطوبت
  • نصب و اجرای سریع و راحت
  • زیبا، چشم نواز و متفاوت

نکته: ویژگی مقاومت در برابر آب این امکان را به شما می دهد که بتوانید به راحتی زمین و قسمت های مجاور قرنیز را با آب و مواد شوینده شستشو نمایید و نگران پوسیدگی و از بین رفتن قرنیز نباشید.

نرده ترمووود

اگر در این روزها کمی به ساختمان‌های شهرمان بیشتر توجه کنیم متوجه می‌شویم که استفاده از چوب در نمای ترموود ساختمان‌ها باعث زیبایی بیشتر ساختمان‌ها و نمای شهر شده است. Thermo wood دارای مقاومت بالا و قابلیت نصب آسان می باشد بنابراین استفاده از چوب در نما بسیار متداول گشته است. علاوه بر نما می‌توانیم برای ساخت نرده ساختمان هم از این محصول چوبی استفاده کنیم.

نرده پله ترموود

با توجه به فضا، مساحت و البته نوع کاربری محیط ابعاد و اندازه چوب‌های ترمووود تغییر خواهد کرد. برای این که بدانیم نرده ترمووود چیست باید اطلاعاتمان را از نوع و ابعاد پروفیل های چوب ترمووود بیشتر کنیم.

نوع ترمووودی که غالباً در طراحی نرده استفاده می شود معمولا ضخامتی به اندازه 42 میلی متر دارد. در این نوع به علت بالا بودن ضخامت، چوب ترمووود از ضریب اطمینان بالاتری برخوردار است که امنیت لازم برای نرده را تامین می کند.

اجرای پروفیل‌های نرده ترمووود

پروفیل‌ها به 4 دسته مختلف تقسیم می‌گردند: 42*42 – 68*42 – 92*42 – 140*42. هر یک از پروفیل‌ها بسته به طرح و کاربری قابلیت استفاده به عنوان نرده را دارا می باشند. به طور مثال چوب‌های 42*42 معمولا در فضای روبروی بالکن‌ها یا تراس‌ها با فاصله 42 میلی متر نصب می‌شوند. به دلیل تعداد تکرار چوب‌ها، زیبایی نمای ساختمان افزایش قابل توجهی می‌کند. همچنین در فضای سرد، جایگزین کردن نرده ترموود به جای نرده های فلزی سرد کمک بالایی به گرم کردن فضا می کند.

مصارف نرده ترمووود

از دیگر موارد مصرف نرده ترموود یا همان چوب‌های 42 میلی متری می توان به استفاده از این چوب‌ها در فضای آلاچیق‌ها، بالکن‌ها، راهروها، اطراف استخر و صد البته پرگولا نام برد. برای توضیح تکمیلی در مورد ترمووودهای مصرفی در قالب نرده باید گفت که طریقه نصب این چوب‌ها معمولا به صورت لوورمی باشد.

در این طریقه نصب چوب‌ها با فاصله‌های مشخص یکی پس از دیگری قرار گرفته که البته این فاصله‌ها به نوع طراحی و عرض ترمووود مصرفی بستگی دارد. سطح کیفی و زیبایی نهایی کار اجرایی در فضاهایی که نیاز به نرده ترمووود دارد، رابطه مستقیم با کیفیت چوب، درجه ترمو شدن آن و البته نداشتن تاب طول و عرضی چوب نما دارد.

امروزه مردم به دنبال کفپوش هایی از جنس چوب طبیعی برای ساختمان‌های اداری و مسکونی خود هستند که به این نوع کفپوش ها پارکت می‌گویند. اولین پارکت ها در آلمان و سوییس ساخته شدند و مورد استفاده قرار گرفتند و بعد از مدتی وارد ایران شدند.

در ابتدا پارکت در خانه های اشرافی و ساختمان های بزرگ و هتل ها مانند موزه سعدآباد، کاخ مرمر، کاخ گلستان، شرکت نفت آبادان و هتل رامسر استفاده می‌شد. اما امروزه به دلیل زیبایی، محبوبیت و اقتصادی بودن، پارکت ترمووود توانسته در بین مخاطبین جا باز کند.

پارکت ترمووود

در سازه‌های معماری امروزی کمتر بنایی را می‌توان یافت که در آن از چوب استفاده نشده باشد به این معنا که معماری مدرن امروزی با چوب گره خورده زیرا چوب متریالی زیبا و طبیعی و دارای گرمی و حس آرامش و لطافت فوق العاده ای می‌باشد.

پارکت ترموود

پس بهتر است در ابتدا با انواع پارکت های چوبی آشنا شوید:

در واقع پارکت چوبی به دو نوع پارکت تمام چوب و پارکت ترمووود تقسیم می‌شود.

ویژگی های پارکت تمام چوب

این نوع پارکت از ابتدایی ترین نوع پارکت ها است که از گذشته تا امروز رواج داشته است. پارکت چوبی از قطعاتی تشکیل شده که با فاق و زبانه و چسب و میخ به هم چسبانده می شود. ضخامت این قطعات معمولا ۲۰ میلی متر است. برای تهیه این نوع پارکت از درختانی مانند بلوط و راش و گردو استفاده می شود.

اما استفاده از این نوع پارکت محدودیت هایی در خود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  1. عدم تناسب رطوبتی پارکت چوبی با آب و هوای مختلف: پارکت چوبی معمولا از کشورهای اروپایی وارد ایران میشود. چون این کشورها آب و هوایی متفاوت از ایران دارند و شرایط آب و هوایی تاثیر مستقیم بر روی چوب دارد. بنابراین هنگامی که شرایط آب و هوایی و رطوبتی ایران استفاده می شوند دچار مشکلاتی مانند ترک خوردگی و درز و متورم شدن می گردند.
  2. محددودیت های اجرایی پارکت جوبی پارکت های تمام چوب در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف بسیار حساس هستند. بنابراین برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از تغییر دما و رطوبت مانند ترک خوردگی و پیچ خوردگی پارکت های چوبی را معمولا در عرض و طول کم میسازند. حداکثر عرض پارکت های چوب ۵ تا ۱۰ سانتی متر و حداکثر طول آن ها ۶۰ سانتی متر است. البته باز هم نمی‌توان گفت که این محددودیت اندازه جلو پیچ و تاب پارکت چوبی را خواهدد گرفت.

همین محدودیت اندازه و عدم داشتن مقاومت مناسب دردسرهای زیادی را برای مجریان و طراحان ایجاد میکند. اما برای مقابله با این مشکلات و بهره بردن از مزایای پارکت چوبی راه حل مناسبی وجود دارد. راه حل مناسب استفاده از پارکت ترمووود است.

انواع پارکت ترمووود

1. پارکت چوب ترمو پاین دک اس اچ پی PINE DECKING-SHP

پارکت چوب ترمو پاین دک اس اچ پی PINE DECKING-SHP بصورت solid تهیه شده و از چوب خالص از جنس چوب کاج (پاین) با کیفیت بسیار بالا و تنوع رنگی زیبا می باشد. این نوع پارکت در اصل همان چوب دک می باشد که به شکل پارکت به کار برده می شود.

این چوب ها بصورت چهار تراش ساده و دارای شیار است که کنار هم قرار می‌گیرد و محیط گرم و انرژی بخش کار فراهم می‌کند.

ضخامت این نوع پارکت حداقل دو سانتی متر و عرض آن از شانزده تا بیست و پنج سانتی متر می‌باشد. به دلیل دارا بودن ضخامت و استحکام بالا بیشتر در محوطه های رو باز و مرطوب از این نوع خاص پارکت استفاده می شود.

2. پارکت چوب ترمو عش

پاركت چوب ترمو عش تمام چوب طبیعی بصورت solid تهیه شده و چوب خالص از جنس زبان گنجشک (عش) با کیفیت و استحکام بسیار بالا می باشد.

پارکت چوب ترمو عش به صورت فاق و زبانه دار می‌باشد که بسیار راحت در داخل هم قفل می‌شوند و نصب خیلی راحتی دارد. پارکت چوب ترمو باعث بوجود آمدن محیط گرم و انرژی بخش برای منزل و محل کار می‌شود.

ضخامت پارکت می‌تواند تا دو سانتی متر باشد و عرض آن از شانزده میلیمتر شروع می‌شود. استحکام بالای چوب عش باعث تبدیل شدن این گونه از چوب به گزینه‌ای بسیار عالی برای تولید و ساخت پارکت شده است.

پارکت ترمووود با توجه به فرایند گرمادیدگی، دوام بسیار بالایی دارد، و زیبایی طبیعی آن بهترین متریال جهت استفاده در کف، مخصوصا کف فضای باز می‌باشد. همچنین می تواند برای بنای شما یک پوشش دائمی باشد به این شرط که در انتخاب نوع چوب دقت کافی صورت گرفته باشد.

در انتخاب پارکت ترمووود باید این نکات مدنظر پیمان کار قرار گیرد:

  • پاخوری یارفت و آمد مکان مورد نظر
  • فضای داخلی یا بیرونی ساختمان بودن
  • رطوبت و نمناکی محیط
  • میزان بار یا وزن بر روی کف

مزایای پارکت ترمووود

  • قابلیت شستشو
  • عایق گرما و سرما
  • مقاوم دربرابر سایش
  • ضدقارچ و حشرات موزی
  • هزینه نگهداری کم
  • نصب و جابجایی راحت

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط

چوب پلاست چیست و چه مزایایی دارد؟

چوب پلاست یک نوع ترکیب خاص برای ساخت پنجره، درب، حصار و پرچین است که ظاهری شبیه به چوب دارد اما از پلیمر های ترموپلاستیک و خرده چوب تهیه می شود. چوب پلاست که به آن چوب پلاستیک نیز خطاب می شود، یک محصول مهندسی شده است که ویژگی های منحصر به فردی نسبت به چوب و پلاستیک دارد و به دلیل ظاهر زیبا و مقاومت بالایی که دارد امروزه از آن به وفور در صنایع ساختمان سازی استفاده می شود

ادامه مطلب »