مشاوره و فروش

روش های نگهداری صندلی چوبی

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

نگهداری صندلی چوبی

محصولات چوبی به خصوص صندلی‎های چوبی یک از پرطرفدارترین سازه‌های مورد استفاده هستند که بسیاری از افراد در دکوراسیون منزل یا محل کار خود از آن استفاده می‌کنند. نگهداری صندلی چوبی شرایط خاصی دارد و در صورت مراقبت درست از این محصول عمر آن افزایش می‌یابد. تمیز کردن مرتب صندلیهای چوبی باید با استفاده از مواد تمیز کننده مناسب با ساختار این صندلیها صورت بگیرد، زیرا این موضوع می‌تواند موجب درخشندگی و افزایش طول عمر محصول می‌شود. نکات مختلفی جهت نگهداری صندلی چوبی وجود دارد که پیروی از آن قطعاً عمر صندلی را نیز بیشتر می‌شود.

یکی از روش‌های نگهداری از صندلی چوبی این است که نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد و در صورتی که در مکانی قرار دارد که با نور آفتاب در ارتباط است، بهتر است روی آن را با کاور پوشش داده شود. مورد دیگر انتخاب رنگ صندلی است. هرچه رنگ چوب آن روشن تر باشد، سریع تر کثیف می‌شوند و این موضوع می‌تواند به مرور رنگ چوب را تغییر دهد. با استفاده درست و نگهداری صحیح از صندلی چوبی می‌توانید سالیان سال از محصول خود بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ قصد داریم تا به شما اطلاعاتی مفید درباره نگهداری صندلی چوبی دهیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نگهداری از صندلی چوبی

روش نگهداری صندلی چوبی

صندلی‌های چوبی با استفاده از چوب‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و نوع چوب به کار رفته در ساخت آن‌‌ها می‌تواند در طریقه نگهداری این صندلی‌ها تأثیرگذار باشد. به طور مثال روش نگهداری صندلی چوبی که با چوب گردو ساخته شده با نگهداری صندلی چوبی از جنس بامبو یا بید متفاوت است و در صورت به وجود آمدن مشکل برای هر یک از انواع چوب‌ها، از روش خاصی جهت برطرف کردن آن استفاده می‌شود. عوامل مختلفی در نحوه نگهداری صندلی چوبی مؤثر هستند که می توانید هنگام  خرید صندلی چوبی به آنها دقت کنید، در ادامه به نکات نگهداری از صندلی اشاره می‌شود.

ما در یک مقاله به موضوع انواع صندلی چوبی  پرداختیم که می توانید آن را مطالعه کنید.

عوامل و نکات مهم در نگهداری صندلی چوبی

دما و رطوبت

به طور کلی چوب‎ در برابر رطوبت و دما حساسیت زیادی دارد، مثلاً اگر در مدت زیادی صندلی چوبی خود را در معرض تابش نور خورشید یا حرارت یک منبع گرمایشی قرار دهید، ممکن است ترک بردارد یا رنگ آن از بین برود. همچنین رطوبت شدید باعث باد کردن صندلی چوبی می‌شود. در صورت استفاده از پکیج یا بخاری و هر وسیله گرمایشی در فصل سرما، جهت نگهداری صندلی چوبی خود باید آن را طوری بگذارید که در معرض حرارت قرار نگیرد.

تغییر دما

به منظور نگهداری صندلی چوبی در زمان تغییر فصل و هوا نباید ناگهان کولر یا بخاری را روشن کنید؛ زیرا باعث ترک خوردن صندلی می‌شود. برای اینکه این اتفاق نیفتد باید دمای منزل خود را به تدریج تغییر دهید. به طور مثال این تغییر دما باید در مدت یک هفته و به تدریج صورت بگیرد.

نگه داری صندلی چوبی

زدودن گرد و خاک از صندلی چوبی

هرگز برای تمیز کردن صندلی چوبی از پاک کننده‌های چند منظوره استفاده نکنید، زیرا به بافت اصلی چوب آسیب می‌زنند. سعی کنید از تمیز کننده‌های مخصوص چوب استفاده کنید. ولی یک روش آسان و ارزان برای نگهداری صندلی چوبی و تمیز کردن آن این است پارچه‌ای آغشته به آب را برداشته و مقداری مایع ظرفشویی به آن بزنید و سطح مورد نظر را تمیز کنید. پس از آن حتماً با پارچه نمدار و سپس با پارچه خشک نیز روی آن بکشد تا کاملاً رطوبت روی چوب از بین رود.

روش‌های تمیز کردن صندلی چوبی با مواد طبیعی

استفاده از سفیده تخم مرغ: برای نگهداری صندلی چوبی می‌توانید از تخم مرغ استفاده کنید. سفیده تخم مرغ باعث تیره تر شدن و خشک شدن صندلی های چوبی و در نتیجه زیباتر نشان دادن آن می‌شود. سفیده تخم مرغ رطوبت را در چوب نگه داشته و موجب روشن و براق شدن صندلی شما می‌شود. استفاده از روغن زیتون و لیمو نیز در براق کردن و شفافیت صندلی چوبی بسیار مؤثر است.

نگه داری صندلی چوبی

ترمیم صندلی چوبی

برای ترمیم و نگهداری صندلی چوبی و جلوه بخشیدن به ظاهر صندلی خود می‌توانید از روغن یا پولیش مخصوص چوب استفاده کنید. برای این کار مقداری روغن مخصوص روی پارچه بریزید و بعد سطح چوب را تمیز کنید. اگر صندلی چوبی شما بیش از حد خشک باشد، نیاز به روغن کاری دارد. زیرا خشکی چوب باعث ترک خوردن آن می‌شود. روغن چوب خود را روی سطوح صندلی بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه روی آن بماند، سپس آن را پاک کنید. سعی کنید پایه و دسته‎های صندلی چوبی را یک یا دو بار در سال پولیش بکشید و جلا دهید.

تعمیر صندلی چوبی

یکی از مزیت‌های صندلی چوبی امکان تعمیر و بازسازی آن است. با توجه به بیشتر بودن قیمت محصولات چوبی نسبت به سایر جنس‎ها و استحکام این محصولات بسیاری از افراد در صورت بروز مشکل اقدام به تعمیر آن می‌کنند. نگهداری صندلی چوبی مستلزم رعایت نکات خاصی است ولی در صورتی که چوب صندلی شما دچار باد کردگی، خراش و شکستگی شده باشد، احتیاج به تعمیر دارد و این کار باید توسط افراد ماهر و مجرب انجام پذیرد تا از بروز مشکلات بیشتر و صدمه بیشتر به صندلی جلوگیری شود. هرچه زمان تعمیر آن را به تعویق بیندازید ممکن است مشکلات بزرگ تری برای محصول شما بروز دهد و در صورت تعمیر نشدن مجبور به خرید صندلی جدید با قیمتی بالاتر می‌شوید.

جمع بندی

آلتن یکی از تولیدکنندگان معتبر و شناخته شده در زمینه تولید انواع سازه‌های چوبی است که با تجربه زیاد و به کار گرفتن از افرادی خلاق و ماهر لوازم چوبی مختلف مانند درب چوبی، ترموود، نمای ترموود را تولید می‌کند. یکی از خدماتی که آلتن به مشتریان خود ارائه می‌دهد، تعمیر انواع محصولات چوبی است.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط

نمونه ای از آلاچیق های ساخته شده آلتن

آلاچیق

آلاچیق یک سرپناه می باشد از جنس فلزی و چوبی که برای دورهمی خانوادگی استفاده می شود و بالای آن گنبدی شکل است و اطراف آن باز است که دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آن می پردازیم.

ادامه مطلب »