مشاوره و فروش

روش ها و نکات نگهداری کابینت چوبی

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

نگهداری کابینت چوبی

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین مکانهای هر خانه است. بیشترین چیزی که در محیط آشپزخانه باعث زیبایی بخشیدن به آن و راحتی خانم‎ها می‎شود، کابینت‎ها هستند. از میان انواع جنس‎های به کار رفته در کابینت‎ها، چوب طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. استفاده از کابینت ‎های چوبی سابقه طولانی دارد. از گذشته ‎های دور استفاده از چوب به دلیل مقاومت و زیبایی جهت نگهداری لوازم ضروری در آشپزخانه به کار می‎رفت. با گذشت سال‎ها همچنان استفاده از چوب و بالاخص کابینت ‎های چوبی بسیار پرکاربرد و محبوب است. کابینت های چوبی برای ماندگاری طولانی و زیبایی بیشتر و همیشگی احتیاج به تمیزکاری دارند. به همین دلیل نگهداری از آن‌ها بسیار مهم است. نگهداری کابینت چوبی شرایط خاصی دارد که در صورت رعایت نکات مرتبط با آن عمر کابینت شما بیشتر و طولانی‌تر می‎شود. 

کابینت‎های چوبی ممکن است با استفاده از انواع جنس، طرح و کیفیت ساخته شوند که جنس و نوع چوب به کار گرفته شده در ساخت آن‌ها در نگهداری کابینت چوبی تأثیر میگذارد و در صورتی که از جنس مناسبی برای ساخت کابینت‎ها استفاده کنید، می‎توانید سالیان سال بدون هیچ مشکلی آن را حفظ کنید. در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ می‎توانید با طریقه نگهداری کابینت چوبی آشنا شوید.

نگهداری از کابینت چوبی

در نگهداری کابینت چوبی نکات متفاوتی را باید در نظر گرفت. یکی از مهم‌ترین آن‌ها جنس و نوع چوبی است که در ساخت آن مورد استفاده قرار می‎گیرد. در ساخت کابینت چوبی از چوب‎هایی نظیر: افرا، راش، گردو، بلوط، توسکا، گیلاس می‎توان استفاده کرد که هر کدام از آن‌ها با توجه به شرایط محیطی و سبک دیزاین منزل شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال چوب افرا بیشتر جهت دیزاین معاصر و مدرن استفاده می‎شود و چوب گردو برای افرادی که علاقه‌مند به دیزاین کلاسیک هستند کاربرد بیشتری دارد.

برای اطلاع از انواع کابینت چوبی اینجا کلیک کنید.

نگهداری از کابینت چوبی

بایدها و نباید‎های مرتبط با نگهداری کابینت چوبی

  • مراقبت و نگهداری کابینت‎ چوبی نه تنها باعث افزایش عمر مفید آن‌ها بلکه باعث می‎شود از فضای موجود و درخشندگی محیط آشپزخانه لذت ببرید. 
  • جهت نگهداری کابینت‎ چوبی، سعی کنید همیشه لکه‎ های موجود روی آن را با دستمالی مرطوب تمیز کنید و پس از آن با دستمال خشک دیگری رطوبت را از آن پاک کنید.
  • گرما و رطوبت زیاد باعث پوسیدگی و از بین رفتن چوب می‎شود، به همین منظور درب کابینت را باز نگذارید تا از ورود گرمای گاز و بخاری به داخل آن جلوگیری شود.
  • از مواد حاوی سیلیکون جهت تمیز و نگهداری کابینت چوبی استفاده نکنید، زیرا باعث جذب گرد و غبار شده و به کابینت شما آسیب وارد می‎کند.

چگونه از ورود حشرات به کابینت جلوگیری کنیم؟

یکی از مهم‌ترین عوامل در نگهداری کابینت چوبی جلوگیری از ورود حشرات به داخل آن‎هاست. برای حل این مشکل باید به طور مرتب کابینت‎ها را تمیز کنید و از رطوبت دور نگه دارید. تلاش کنید به طور مرتب کابینت‎ها را وارسی کنید تا مطمئن شوید باقی مانده غذا در آن‌ها وجود ندارد. در صورتی که همیشه کابینت‌ها را تمیز نگه دارید و ذرات غذا و چربی را از داخل و سطح آن تمیز کنید، حشرات به آن نفوذ نمی‌کنند.

عوامل مهم در نگهداری کابینت

یکی از عواملی که در نگهداری کابینت چوبی مؤثر است، رنگ چوب مورد استفاده در کابینت است. هر چه رنگ چوب روشن‌تر باشد، سریع‌تر کثیف شده و به مراقبت بیشتری احتیاج دارد.

مورد دیگری که در نگهداری کابینت چوبی باید در نظر گرفته شود، جلوگیری از ورود گرما و رطوبت است. در صورت ورود گرما و رطوبت زیاد به چوب، باعث باد کردن و ترک برداشتن آن می‎شود. به همین دلیل سعی کنید ظرف‎های خیس را در کابینت نگذارید و قبل از قرار دادن آن‌ها در کابینت، از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید.

برای اطلاع از روش های نگهداری محصولات چوبی می توانید اینجا مطالعه کنید.

برای از بین بردن لکه ‎های موجود بر روی کابینت‎های چوبی و تمیز کردن آن، از مواد و پاک کننده‎های زیر استفاده نکنید:

حلال‎ها، محصولات نفتی، سفید کننده‎ها، مواد شوینده و صابون‎های قوی، رقیق کننده‎های رنگ، سیم و اسکاچ ظرفشویی، مواد حاوی آمونیاک و ترمیم کننده‎های شکاف

تعمیر کابینت چوبی

محصولات چوبی علاوه بر زیبایی ظاهری، مزیت‎های دیگری نیز دارند. که مهم‌ترین آن‌ها قابلیت ترمیم و تعمیر آن‎هاست. با توجه به اینکه قیمت محصولات چوبی بسیار گران و بالا است، بهتر است در نگهداری کابینت چوبی نهایت مراقبت را انجام داده و در صورت بروز مشکل اقدام به تعمیر آن نمود. 

عدم رعایت و نگهداری درست از کابینت چوبی و همچنین رطوبت و عوامل مختلف دیگر می‌تواند به کابینت شما آسیب وارد کند و  ظاهر آن را تخت تأثیر قرار دهید. در این مواقع می‎توان به متخصصین و افراد مجرب در این زمینه مراجعه نمود و مشکل به وجود آمده را برطرف کرد.

آلتن یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین تولیدکنندگان سازه ‎های چوبی مانند ترموود، درب چوبی و کابینت ‎های چوبی است که با افرادی مجرب و متخصص در این زمینه همکاری و اقدام به ساخت و تعمیر کابینت چوبی کرده است.

شما می‎توانید در صورت نیاز به مشاوره جهت خرید کابینت‎ چوبی و استعلام از قیمت این محصول و همچنین جهت تعمیر کابینت‎های چوبی خود با کارشناسان آلتن تماس حاصل فرمایید. 

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط

لوناوود

فنلاند سرزمين هزار درياچه با طبيعتي پوشيده از جنگل هاي سرسبز و انبوه، قطب تكنولوژيكي

ادامه مطلب »

چوب پلاست چیست و چه مزایایی دارد؟

چوب پلاست یک نوع ترکیب خاص برای ساخت پنجره، درب، حصار و پرچین است که ظاهری شبیه به چوب دارد اما از پلیمر های ترموپلاستیک و خرده چوب تهیه می شود. چوب پلاست که به آن چوب پلاستیک نیز خطاب می شود، یک محصول مهندسی شده است که ویژگی های منحصر به فردی نسبت به چوب و پلاستیک دارد و به دلیل ظاهر زیبا و مقاومت بالایی که دارد امروزه از آن به وفور در صنایع ساختمان سازی استفاده می شود

ادامه مطلب »