مشاوره و فروش

آشنایی با انواع تخت خواب چوبی و نکاتی که در هنگام خرید باید توجه کرد!

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

خرید تخت خواب چوبی

خوابیدن روی یک تخت خواب راحت می‌تواند تمام خستگی و استرس روزانه را از بدنتان خارج کند و شما را برای شروع یک روز پر از ماجرا آماده کند. تخت خواب از آن دسته وسایلی است که اگر در انتخاب آن به اندازه کافی دقت نکنید، کل زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار می‌دهددر این میان شاید به جرات بتوان گفت که چوب به عنوان بهترین بافت برای گرما و آرامش بخشیدن اتاق خواب شما محسوب می‌شود و خرید یک تخت خواب چوبی با طرح و مدل مورد علاقه شما می‌تواند در ایجاد شرایطی مناسب برای داشتن خوابی آرام و آسوده به شما کمک کند. معمولاً فاکتورهای مهمی در خرید یک تخت خواب جدید اهمیت دارد و در نظر گرفتن سبک، رنگ، میزان بودجه و سبک تخت خواب احتمالاً مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که برای همه ما اهمیت دارند.

در این مقاله از پارسا گروپ قصد داریم تا با معرفی انواع تخت خواب چوبی و بیان جزئیاتی در مورد فاکتورهای حائز اهمیت در زمان خرید به شما کمک کنیم تا خرید هوشمندانه‌تری را تجربه کنید، پس با ما همراه باشید.

مشاهده نمونه کار سرویس خواب های تمام چوب 2023

انواع تخت خواب چوبی

تحت خواب‌های چوبی به سبک‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی می‌شوند و انواع متفاوتی دارند. توجه به اندازه، ارتفاع و نوع تخت خواب چوبی در زمان خرید می‌تواند به شما کمک کند تا خوابی دلچسب‌تر را تجربه کنید و تا سال‌ها از داشتن تخت خواب مناسبی که انتخاب کرده‌ای لذت ببرید.

معمولاً انواع تخت خواب چوبی با توجه به اندازه آن مشخص می‌شود.

انتخاب نوع سبک تخت خواب چوبی باید با توجه به سبک اتاق خواب و علاقه شخصی شما صورت بگیرد. تخت خواب‌های کلاسیک معمولاً با طراحی‌های خاصی روی چوب همراه هستند و برای تولید آن‌ها از منبت کاری روی چوب استفاده می‌شود. در حالی که طرح‌های مدرن به شکل‌هایی بسیار خلاقانه و منحصر به فرد تولید می‌شوند و برای هر سلیقه‌ای طرحی منحصر به فرد دارند.

 

تخت خواب چوبی

 

برخی افراد به دلیل کمبود جا و شرایطی که دارند از تخت خواب‌های دو طبقه استفاده می‌کنند که بیشتر برای اتاق نوجوانان مناسب است. در ادامه به برخی از انواع تخت خواب چوبی اشاره شده است که هر کدام بنا بر شرایط و نوع کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • تخت خواب چوبی دو نفره
  • تخت خواب چوبی یک نفره
  • تخت خواب چوبی دو طبقه
  • تخت خواب چوبی متحرک
  • تخت خواب چوبی کاناپه‌ای
  • تخت خواب چوبی جک دار

تخت خواب یک نفره

سرویس خواب یک نفره معمولا شامل یک عدد تخت 200 سانتی‌متر در 90 سانتی‌متر، دو عدد پاتختی، یک عدد میز توالت، یک قاب آینه، یک عدد صندلی و یک عدد پاف است. البته این محصول را می‌توان در ابعاد مختلفی تولید کرد. اما اندازه استاندارد آن همان 90 در 200 سانتی‌متر است.

 

عکس جدیدترین سرویس خواب | جدیدترین تخت خواب چوبی | آلتن لوناوود

خرید سرویس خواب مدل ستاره + قیمت محصول

تخت خواب دونفره

تنها تفاوت یک سرویس خواب دو نفر کامل با سرویس خواب تک نفره، ابعاد تخت است. این محصول را می‌توانید با دو اندازه استاندارد 160 در 200 سانتی‌متر و 180 در 200 سانتی‌متر در بازار پیدا کنید.

تخت خواب دو طبقه

این تخت‌ها برای فضاهای کوچک مناسب هستند. در طراح کلی یک سرویس خواب دو طبقه، یک تخت خواب با ارتفاع 35 سانتی‌متر در پایین و یک تخت دیگر با ارتفاع 165 سانتی‌متر در بالا قرار می‌گیرد. این نوع سرویس‌ها از نظر طولی کمی کوچک‌تر از تخت‌های معمولی هستند اما عرض استاندارد آنها معمولا به جای 90 سانتی‌متر حدود 1 متر است. بنابراین برای استفاده از یک تخت خواب دو طبقه باید 100 سانتی‌متر عرض، 190 سانتی‌متر طول و 165 سانتی‌متر ارتفاع در نظر گرفته شود.

تخت خواب دخترانه

سرویس خواب‌های موجود در بازار بر اساس طرح پیاده شده روی آنها، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. برخی از آنها دارای طرح‌هایی هستند که بیشتر دختر‌ها آنها را می‌پسندند. به این سرویس خواب‌ها، تخت خواب‌های دخترانه گفته می‌شود.

تخت خواب پسرانه

در نقطه مقابل، سرویس خواب‌هایی که دارای طرح‌های مانند ماشین و شخصیت‌های کارتونی پسرانه هستند بیشتر مورد پسند پسر بچه‌ها بوده و به آنها تخت خواب‌های پسرانه اطلاق می‌شود. این تخت‌ها از نظر ابعاد تفاوتی با سایر سرویس خواب‌ها ندارند.

نکاتی مهم در خرید تخت و خواب چوبی

قبل از اینکه اقدام به خرید انواع تختخواب چوبی کنید، بهتر است ابتدا نیازهای خود را به طور دقیق بررسی کنید و در نظر بگیرید که چه سبک، رنگ و جنسی را ترجیح می‌دهید. سعی کنید علاوه بر زیبایی به راحتی، اندازه و ابعاد تختخواب و همچنین کیفیت ساخت تختخواب دقت داشته باشید.

 

انواع تخت خواب های چوبی

اندازه تخت و خواب چوبی

تخت خواب‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که معمولاً برای هر فرد و هر شرایطی ابعادی استاندارد وجود دارد. مهم‌ترین موضوعی که در مورد اندازه تخت خواب چوبی اهمیت دارد، راحتی افراد در زمان خوابیدن است و اینکه مطابق با فضای موجود در اتاق خواب طراحی شده باشد. اندازه استاندارد عرض تخت خواب چوبی یک نفره تقریباً 90 تا 150 سانتی متر است و اندازه استاندارد عرض تخت خواب چوبی دو نفره حدود 160 تا 200 سانتی متر در نظر گرفته می‌شود.

معمولاً افرادی که فضای بیشتری دارند و یا جثه بزرگ‌تری دارند برای راحتی از تخت خواب‌های دو نفره 180 در 200 استفاده می‌کنند. بهترین ارتفاع برای تخت خواب دو نفره نیز از 40 تا 45 سانتی متر است که در صورت کمتر بودن ممکن است در زمان نشست و برخاست برای افراد مشکل ایجاد کند. به طور کلی در نظر گرفتن قد و وزن افراد و همچنین شرایط اتاق خواب نقش مهمی در انتخاب ابعاد تختخواب در زمان خرید دارد.

انواع جنس تخت خواب

اگر بخواهیم سرویس خواب‌های موجود در بازار را بر اساس جنس متریال به کار رفته در پروسه تولیدشان دسته‌بندی کنیم؛ می‌توانیم به موارد زیر به عنوان انواع تخت خواب اشاره کنیم:

تخت خواب چوبی: این نوع تخت خواب‌ها هم از نظر ظاهری و هم از نظر کیفیت، یک پله بالاتر از سایر انواع تخت خواب هستند. چرا که برای تولید آنها از چوب خام استفاده می‌شود.
تخت خواب ام‌دی‌اف: ام‌دی‌اف یک فرآورده چوبی مقاوم در برابر رطوبت و گرماست که تحت یک فرآیند حرارتی و زیر فشار تولید می‌شود. مصنوعات چوبی تولید شده با این فرآورده معمولا مقاومت زیادی دارند. ولی از نظر ظاهری به پای طبیعی بودن سرویس خواب‌های چوبی نمی‌رسند.

تخت خواب ملامینه: ارزان‌ترین تخت خوابی که می‌توانید در بازار پیدا کنید همین سرویس خواب‌های تولید شده با ملامینه هستند. ملامینه در واقع روکشی است که روی MDF یا نئوپان کشیده می‌شود. بنابراین در زمان خرید سرویس خواب ملامینه باید به جنس بدنه داخلی آن توجه کنید.

خرید تخت خواب چوبی مدل یاس | آلتن

خرید سرویس خواب مدل یاس + قیمت 

تخت خواب وکیوم: سرویس خواب‌های وکیوم تقریبا همان تخت‌های ام‌دی‌اف هستند با این تفاوت که در انتهای کار روکشی به نام وکیوم روی آنها کشیده می‌شود که تاثیر روی دوام و کیفیت تخت ندارد بلکه فقط ظاهر طبیعی‌تری به MDF می‌دهد.

تخت خواب ای‌بی‌اس: این نوع سرویس خواب‌ها از ترکیبی از MDF و نوعی پلیمر به نام ABS ساخته می‌شوند. به دلیل قابلیت اجرای طرح‌های مختلف، در بیشتر مواقع این نوع پلیمر را فقط در قسمت تاج تخت استفاده می‌کنند.

جنس تخت خواب چوبی

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید تخت خواب چوبی، جنس آن است. معمولاً برای ساخت تختخواب از چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود. معمولاً وزن تختخواب چوبی نسبت به سایر متریال‌ها بیشتر است و از دوام و استحکام بالایی برخوردار است.

برخی از انواع تخت خواب چوبی به صورت تمام چوب هستند و برخی دیگر در ترکیب با فلزات و یا دو رنگ یا جنس چوب مختلف تولید می‌شوند. چوب‌ها دو نوع سخت و نرم دارند که به طور معمول استفاده از انواع چوب سخت برای تخت خواب چوبی مناسب‌تر است و موجب افزایش دوام محصول می‌شود. چوب‌های محکم و آن‌هایی که مقاومت بالایی در برابر حمله حشرات دارند، برای ساخت تختخواب مناسب‌تر هستند.

 

تخت خواب چوبی

 

معمولاً از چوب برخی از درختان بیشتر برای ساخت تخت خواب چوبی استفاده می‌شود که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

  • چوب درخت گردو
  • چوب درخت راش
  • چوب توسکا
  • چوب روسی
  • چوب ملچ
  • چوب افرا
  • چوب بلوط
  • چوب چنار
  • چوب آبنوس

قیمت تخت خواب چوبی مدل دریا | آلتن

خرید سرویس خواب چوبی مدل دریا + قیمت

انواع کفی تخت خواب

برای تولید کفی تخت که وظیفه اصلی آن حمایت و پشتیبانی از تشک است؛ هم می‌توان از چوب و هم از فلز استفاده کرد. کفی‌های چوبی، بسته به ابعاد تخت، معمولا به شکل دو صفحه مجزا طراحی می‌شوند که روی چند پایه فلزی متحرک قرار می‌گیرند. این کفی‌ها معمولا از نظر استحکام، ضعیف‌تر از کفی‌های تمام فلزی هستند. بهترین نوع کفی که می‌توانید برای تخت خود سفارش دهید کفی‌های فلزی جک‌دار هستند که امکان دسترسی به فضای زیر تشک را فراهم می‌کنند.

راهنمای خرید تخت خواب

برای تجربه یک خرید موفق باید به چند فاکتور مهم توجه کنید. اولین فاکتور، جنس بدنه تخت است. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم؛ در ایران معمولا از چوب، ام‌دی‌اف و ورق ملامینه برای تولید این محصول استفاده می‌شود. این متریال‌ها از نظر زیبایی، دوام و قیمت تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. چوب از نظر تمامی فاکتورها، سرآمد تمام آنهاست. یعنی هم از نظر زیبایی و کیفیت در صدر جدول قرار دارد و هم از نظر قیمت گران‌تر است. بعد از آن سرویس خواب‌های MDF و ملامینه قرار دارند.
دومین عاملی که باید در زمان خرید به آن توجه کنید؛ اجزایی است که همراه با تخت تحویل شما داده می‌شود. معمولا یک سرویس خواب کامل دو نفره دارای یک عدد تخت دو نفره، دو عدد پاتختی، یک عدد میز آرایش همراه با قاب آینه و صندلی است. برخی از سرویس‌ها نیز علاوه بر این اجزا دارای یک عدد پاف نیز هستند. بنابراین وقتی از فروشنده قیمت می‌گیرید؛ حتما در مورد اقلامی که تحویل‌تان داده می‌شوند نیز سوال بپرسید.
فاکتور آخری که موفقیت در خرید شما را تضمین می‌کند؛ برند محصول است. البته بسیاری از محصولات موجود در بازار، تولید کارگاه‌های ناشناخته هستند و عملا برند ندارند. اما اگر برای خرید سرویس خواب منزل‌تان قصد دارید هزینه بالایی بپردازید؛ حتما از برندهای معروف خرید کنید تا هم از نظر قیمتی و هم کیفیتی خیال‌تان جمع باشد.

تخت چوبی مدل مهتاب | آلتن لوناوود

خرید سرویس خواب مدل مهتاب + قیمت 

 

قیمت تخت خواب چوبی

جنس چوب به کار رفته در ساخت تختخواب و همچنین کیفیت و جزئیات ساخت روی قیمت تخت خواب تأثیر می‌گذارد. برخی از انواع چوب قیمت بالاتری دارد و برخی دیگر ارزان‌تر هستند. از طرف دیگر طراحی  تخت خواب و ایجاد نقش و منبت کاری روی تخت سبب بیشتر شدن هزینه آن می‌شود.

چوب نسبت به سایر متریال‌هایی که برای ساخت تخت خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد، گران‌تر است و هزینه ساخت بیشتری دارد. اما به هر حال زیبایی، طراحی منحصر به فرد و منحصر به فرد بودن طرح این تخت خواب‌ها موجب شده تا استفاده از آن در میان مردم سراسر دنیا رایج باشد از طرف دیگر اگر شما بخواهید یک تخت خواب تهیه کنید، باید هزینه کمتری نسبت به فردی که یک سرویس خواب خریداری می‌کند، در نظر داشته باشید.

به منظور تجربه خریدی بدون دغدغه و در کمال آرامش بهتر است ابتدا سامانه‌های معتبر خرید را شناسایی کنید و بعد از مطمئن شدن از کیفیت محصولات اقدام به خرید نمایید.

آلتن یکی از بهترین تولید کنندگان انواع تخت خواب چوبی در کشور است که برای تولید این تخت‌ها از چوب‌های درجه یک و باکیفیتی استفاده می‌کند. پشتیبانی مشتریان بعد از خرید و همچنین ارائه گارانتی طولانی مدت تنها بخشی از خدمات برند آلتن برای ایجاد آرامش و اطمینان خاطر مشتریان است شما می‌توانید برای خرید تخت خواب چوبی، درب چوبی، انواع سازه‌های تولید شده از چوب طبیعی و همچنین انواع ترموود با کارشناسان ما در آلتن تماس بگیرید و بعد از دریافت مشاوره، محصول مورد نظر خودتان را خریداری کنید.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط