مشاوره و فروش

قیمت کفپوش چگونه محاسبه می شود و چه فاکتورهای بر آن تاثیر گذار است؟

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

روش محاسبه قیمت پارکت

یکی از اصلی‌ترین المان‌هایی که در طراحی دکوراسیون نقش دارد؛ پوششی است که برای کاور کف و به عنوان کفپوش از آن استفاده می‌شود. کفپوش در واقع فاکتوری است که می‌توانید به وسیله آن، سبک دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید. اما سوال اصلی این است که قیمت کفپوش چگونه محاسبه می شود و چه فاکتورهایی بر آن تاثیر گذار است در ادامه بیشتر در مورد پاسخ این سوالات توضیح می‌دهیم.

نوع کفپوش

کفپوش‌ها بر اساس مواد خامی که در روند تولیدشان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. به عنوان مثال در تعاریف، از موکت و فرش یا سرامیک و سنگ نیز به عنوان کفپوش یاد شده است. اما منظور ما از کفپوش در اینجا چیز دیگری است. پارکت، لمینت، کفپوش پی‌وی‌سی و کفپوش چوبی 4 نوع کفپوش پرطرفدار در بازار هستند که امروزه تبدیل به ترند شده و بیشتر از سایر کفپوش‌ها برای پوشش کف ساختمان به کار برده می‌شوند. قیمت هر کدام از این محصولات نیز بسته به درجه کیفی و نوع محصول با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال کفپوش چوبی از پارکت گران‌تر است. چرا که این محصول هم از نظر ظاهری زیباتر است و هم دوام و ماندگاری بیشتری دارد.

متراژ

قیمت کفپوش به صورت متری در نظر گرفته می‌شود. بنابراین هزینه کلی اجرای یک پروژه با این ماده، بر اساس مترمربع محاسبه خواهد شد.

کیفیت و مقاومت

منظور از کفپوش باکیفیت، کفپوشی است که در برابر عواملی مانند رطوبت، حرارت، ضربه و تماس اجسام نوک تیز مقاومت بالایی دارد. با این وجود اضافه شدن هر کدام از ویژگی‌های ذکر شده به محصول انتخابی شما می‌تواند روی قیمت کلی پروژه تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال قیمت یک متر کفپوش ضد آب و ضد خش، از قیمت هر متر کفپوشی که فقط ضد آب است بیشتر است.

ضخامت

انواع کفپوش بر اساس کاربری که برای آنها در نظر گرفته شده است؛ با ضخامت‌های متفاوتی تولید می‌شوند. علاوه بر نوع کاربری، ضخامت بیشتر این محصول روی قدرت عایق‌بندی آن نیز تاثیر می‌گذارد. بنابراین هر چقدر ضخامت کفپوش انتخابی شما بیشتر باشد؛ عایق بهتری برای ساختمان محسوب می‌شود و هزینه بیشتری نیز روی دست شما می‌گذارد.

برند

کفپوش نیز مانند دیگر مصنوعات ساخت بشر، به دلیل تقاضای زیاد برای خرید، به محصول جذابی برای تولیدکنندگان تبدیل شده است. در حال حاضر شرکت‌های داخلی و خارجی متعددی اقدام به تولید کفپوش کرده‌اند. اما علی رغم نام مشترک، کیفیت محصول خروجی آنها با یکدیگر یکسان نیست. لازم به ذکر است که این کیفیت ارتباطی با کشور سازنده ندارد. یعنی ایرانی بودن کفپوش به این معنی نیست که از کیفیت کمتری نسبت به نمونه‌های خارجی برخوردار است. در حال حاضر در کشورمان شرکت‌های معتبر بسیاری وجود دارد که کفپوش‌های باکیفیتی تولید می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت که خوش‌نامی برند و تولیدکننده بیش از کشور سازنده روی قیمت کفپوش اثرگذار است.

گارانتی

اعطای گارانتی به مشتری، نشانه اطمینان تولیدکننده از محصول خود است. کفپوش نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین اگر هنگام خرید، محصول منتخب همراه با گارانتی فروشنده به شما ارائه شد؛ می‌توانید از کیفیت آن مطمئن باشید و با خیال راحت، پروژه خود را اجرایی کنید.

نصب و زیرسازی پارکت

قیمت تمام شده اجرای پروژه پوشش کف ساختمان با کفپوش، علاوه بر قیمت هر متر مربع کفپوش شامل هزینه‌های جانبی مانند اجرت نصاب، متریال مورد نیاز جهت نصب و زیرسازی نیز می‌شود. بخش اعظمی از این هزینه‌های جانبی، مربوط به مرحله زیرسازی است. از آنجایی که اجرای صحیح این پروژه، به کیفیت کف‌سازی بسیار وابسته است؛ هر چقدر مرحله زیرسازی یا همان کف‌سازی بهتر انجام شود؛ عمر مفید کفپوش بیشتر می‌شود. هزینه اجرای این مرحله نیز خودش وابسته به عواملی مانند متراژ، نوع کفپوش و ضخامت آن دارد. علاوه بر این موارد، در شرایط خاص نیز ممکن است تغییراتی در قیمت تمام شده مرحله کف‌سازی ایجاد شود. به عنوان مثال اگر قرار است سیستم گرمایش از کف اجرا شود؛ زیرسازی باید با دقت و ضخامت بیشتری پیاده‌سازی شود. بنابراین هزینه اجرای چنین پروژه‌ای بیشتر از پروژه‌های معمولی می‌شود که قرار نیست در آنها سیستم گرمایش از کف اجرا شود.

ما یک مقاله در مورد تفاوت پارکت و کفپوش چوبی نوشته ایم که می توایند آن را مطالعه کنید.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط