مشاوره و فروش

کفپوش برچسبی چیست و چه تفاوتی با کفپوش چوبی دارد؟

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

کفپوش برچسبی چیست

گستردگی کف هر ساختمان، این فرصت را به ما می‌دهد که از این فضا به عنوان ابزاری برای طراحی دکوراسیون استفاده کنیم. به همین خاطر وقتی صحبت از دیزاین و طراحی کف می‌شود؛ اولین گزینه‌ای که به ذهن ما خطور می‌کند کفپوش است.

انواع مختلفی از کفپوش مانند کفپوش چوبی و کفپوش‌های ساخته شده از فرآورده‌های چوبی مثل ترموود در بازار وجود دارد که تفاوت اصلی آنها در جنس، کیفیت و طریقه نصب‌شان است.

در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی‌تر در مورد یکی از کفپوش‌های پرطرفدار به نام کفپوش برچسبی صحبت کنیم.

کفپوش برچسبی چیست؟

این محصول نوعی برچسب استیکری از جنس PVC است که با تعبیه پوششی چسب مانند پشت آن، قابلیت نصب بر روی انواع سطوح به خصوص کف را دارد و می‌توان از آن به جای کفپوش‌های گران قیمت استفاده کرد. کفپوش‌های برچسبی به دو صورت آماده و سفارشی در بازار وجود دارد.

محصولاتی که آماده به فروش می‌رسند معمولا حاوی طرح‌های پرطرفداری هستند که بیشتر مشتری دارند. به عنوان مثال طرح‌های کارتونی که برای پوشش کف اتاق کودکان مناسب هستند از این دسته محصولات محسوب می‌شوند. به غیر از طرح‌های آماده، امکان سفارش کفپوش برچسبی با طرح دلخواه نیز وجود دارد.

انواع کفپوش برچسبی

حتما شما هم از زبان فروشندگان کلمه کفپوش رولی را شنیده‌اید. این نوع کفپوش در واقع یکی از انواع کفپوش‌های برچسبی است که به صورت یکپارچه نصب می‌شود. بر خلاف پوشش‌هایی مانند کفپوش چوبی و یا ترموود که به صورت الوارهایی با ابعاد مشخص تولید و برای نصب استفاده می‌شوند؛ این کفپوش‌ها رولی هستند و در زمان نصب، بسته به ابعاد اتاق، برش زده می‌شوند. به غیر از این نوع کفپوش‌ها، نوع دیگر از کفپوش برچسبی وجود دارد که به نام کفپوش تایلی شناخته می‌شود. تفاوت این دو محصول در شیوه نصب‌شان است. در کفپوش‌های تایلی، کف فضا با چیدن تایل‌ها کنار یکدیگر پوشش داده می‌شود.

به غیر شیوه نصب، این محصول را می‌توان بر اساس طرح نیز طبقه‌بندی کرد. به این ترتیب انواع کفپوش‌های برچسبی بر اساس طرح عبارتند از:

  • طرح سنگ
  • طرح پارکت
  • طرح چوب
  • طرح‌های خاص و رنگی

شما می‌توانید بسته به جایی که می‌خواهید از این محصول برای پوشش کف استفاده کنید؛ طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قرار است کف اتاق کارتان را کفپوش کنید و نمی‌خواهید هزینه خرید کفپوش چوبی و کفپوش‌های ساخته شده از ترموود را بپردازید؛ می‌توانید از کفپوش‌های برچسبی طرح چوب استفاده کنید. یا برای اتاق کودکان می‌توانید از طرح‌های خاص کارتونی، متناسب با روحیه فرزند خود استفاده کنید.

در چه مکان هایی کفپوش برچسبی استفاده می شود

این کفپوش‌ها، به لطف چسب‌های قوی و مستحکمی که پشت‌شان وجود دارد؛ قدرت اتصال بالایی دارند و قابل استفاده بر روی سطوح مختلف می‌باشند. بنابراین فرقی نمی‌کند که کف ساختمان شما موزایک است یا سنگ و سرامیک. قدرت فوق‌العاده چسب این محصول تا جایی است که استفاده از آن بر روی آسفالت را نیز امکان‌پذیر می‌سازد.

بنابراین از این محصول می‌توانید برای پوشش کف ساختمان‌های مسکونی، اداری و حتی سالن‌های ورزشی نیز استفاده کنید. تنها نکته‌ای که باید در زمان نصب این کفپوش به آن توجه کنید این است که، برای ماندگاری بیشتر و اتصال بهتر چسب‌ها به زیرساز، حتما قبل از نصب، محل را تمیز کرده تا کلیه گرد و غبارها و آلودگی‌ها از محیط زودوده شود.

طول عمر این کفپوش ها چقدر است؟

از آنجایی که این مدل کفپوش‌ها، از نظر کیفیت قابل مقایسه با کفپوش‌هایی مانند چوب و ترموود نیستند؛ نباید انتظار عمر مفید مشابه برای این محصولات داشته باشید. همانطور که می‌دانید؛ کفپوش چوبی و ترموود در صورت نگهداری اصولی حتی تا 20 سال نیز عمر می‌کند. اما متوسط عمر کفپوش‌های برچسبی در فضایی که تردد در آن زیاد است؛ 4 ماه می‌باشد. با این وجود در صورت نگهداری از این کفپوش و تردد کمتر روی آن، ممکن است بین 8 تا 12 ماه نیز قابل استفاده باشد و قابلیت‌های خود را از دست ندهد.
یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مشتریانی که در خرید این محصول تردید دارند؛ تغییر رنگ کفپوش بعد از چند بار تردد روی آن است. بسیاری از کارخانه‌های تولید کفپوش‌های برچسبی این مشکل را به وسیله پوشاندن PVC با یک لایه لمینت ضد خش حل کرده‌اند. این پوشش محافظ، از تغییر رنگ و کاهش درخشندگی کفپوش در کوتاه مدت جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: تفاوت پارکت و کفپوش چوبی

تفاوت کفپوش چوبی با برچسبی

این دو محصول هم از نظر کیفیت و هم از نظر ظاهری تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. کفپوش چوبی به دلیل استفاده از چوب در فرآیند تولید آن، ظاهری طبیعی‌تر دارد و گره‌های چوب بافت خاص و شکیلی به آن می‌دهد. از طرفی، عمر مفید این محصول در صورت نگهداری اصولی، بسیار بیشتر از کفپوش‌های ساخته شده از PVC است.

یکی دیگر از تفاوت‌های بین کفپوش چوبی و برچسبی، مدت زمان لازم برای نصب است. از آنجایی که کفپوش‌های برچسبی به کمک چسب ثابت شده در قسمت پشت محصول به سطوح متصل می‌شوند و نیاز به زیرسازی خاصی ندارند؛ برای نصب به زمان کمتری نیاز دارند. اما کفپوش‌های چوبی و ساخته شده از فرآورده‌های چوبی مانند ترموود نیاز به مرحله زیرسازی دارند تا بتوانند عملکرد حداکثری داشته باشند.

 

5 1 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط