مشاوره و فروش

طراحی آشپزخانه به سبک مینیمال چگونه است؟

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

طراحی مینیمال آشپزخانه چگونه است

سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار شبیه به سبک مدرن است و شامل استفاده از ملزومات ساده برای ایجاد فضایی عاری از شلوغی و مملو از سادگی است. اصلی‌ترین ویژگی این سبک، سادگی، استفاده از خطوط صاف و استفاده از پالت تک رنگ به عنوان رنگ پایه می‌باشد. با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشتر در مورد طراحی آشپزخانه به سبک مینیمال اطلاعات کسب کنید.

دکوراسیون مینیمال چگونه است

خطوط صاف، فضایی بدون درهم‌ریختگی، استفاده از پالت تک رنگ و توجه بیشتر به سادگی برخی از اصطلاحات و مفاهیمی هستند که بلافاصله هنگام فکر کردن به سبک مینیمال به ذهن خطور می‌کنند. انکار آرامش و زیبایی ساده‌ای که در مواجهه با یک فضای داخلی چیدمان شده به این سبک احساس می‌شود عملا غیرممکن است. به عقیده بسیاری از متخصصان این حوزه، مینیمالیسم بیشتر به معنی ساده نگه داشتن فضا، جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی و برجسته کردن ویژگی‌های جذاب معماری یک فضا است.

ویژگی‌های آشپزخانه سبک مینیمال

سبک مینیمال این روزها به ترند در دنیا مد تبدیل شده است. آشپزخانه‌ای که به این سبک چیدمان می‌شود؛ از دید دیگران یک آشپزخانه هوشمند و شیک به نظر می‌رسد. انتخاب طرح‌های ساده و تک رنگ و توجه به تقارن و وضوح بسیار بیشتر، از جمله عواملی هستند که تدایی‌کننده این ویژگی‌ها در ذهن بیننده می‌باشند. این فلسفه طراحی بیشتر برای افرادی مناسب است که دسترسی به فضای آزاد در محیط آشپزخانه را اولویت اصلی خود می‌دانند. البته بسیاری تصور می‌کنند که سبک مینیمال به معنی استفاده از دیوارها و کابینت‌های سفید است. این در حالی است که در تعاریف این سبک، چنین نکته‌ای ذکر نشده و تنها به این نکته اشاره شده که باید از یک تم رنگی واحد برای خرید وسایل آشپزخانه و رنگ‌آمیزی دیوارها استفاده شود. بنابراین محدودیتی در استفاده از رنگ‌ها و سبک‌های دیگر مانند کابینت چوبی وجود ندارد.
یکی دیگر از ویژگی‌های آشپزخانه‌هایی که به این سبک چیده می‌شوند؛ تامین منابع نوری کافی است. وجود نور کافی در چنین فضایی باعث می‌شود که خطوط صاف و زاویه‌دار بیشتر به چشم بیایند. استفاده از وسایل برقی چند منظوره و ماشین لباسشویی و یخچال توکار نیز در اولویت هستند. استفاده از این شیوه طراحی دکوراسیون موجب می‌شود که فضای آشپزخانه با یک المان که همان کابینت است پوشیده شده و خلوت‌تر به نظر برسد.

آشپزخانه ای به سبک مینیمال از چه رنگ های استفاده می کند

رنگ سفید یک انتخاب عالی برای چیدمان آشپزخانه به سبک مینیمال است. این تمایز به توانایی ذاتی این رنگ برای القای حس تمیز بو ساده بودن محیط باز می‌گردند. اما به این معنی نیست که نمی‌توانید برای طراحی یک آشپزخانه به سبک مینیمال از رنگ‌های دیگر استفاده کنید. رنگ‌هایی مانند رنگ طبیعی چوب و خاکستری نیز دارای چنین ویژگی‌هایی هستند و اگر به صورت یکپارچه و به عنوان رنگ پایه انتخاب شوند؛ می‌توانند چنین حسی را در ذهن بیننده ایجاد کنند. بنابراین شما می‌توانید از کابینت چوبی ساده و کانتری با همین رنگ که کلیه لوازم برقی مانند لباسشویی، ظرفشویی و یخچال را در دل خود جای داده است برای طراحی این سبک آشپزخانه استفاده کنید.

ما یک مقاله در مورد روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی داریم که می توانید آن را مطالعه کنید

کابینت های چوبی آشپزخانه مینیمال چگونه است

طراحان آشپزخانه‌هایی که از این سبک پیروی می‌کنند؛ معمولا تاکید زیادی بر عناصر طبیعی دارند. آنها معتقدند که رنگ‌های طبیعی می‌توانند بهتر حس سادگی را در ذهن مخاطب تداعی کنند. این به معنای این است که استفاده از چوب، مرمر و گاهی اوقات سیمان یا سنگ نیز در چنین سبکی بسیار متداول است. تمرکز اصلی در طراحی این سبک آشپزخانه، روی استفاده از کابینت چوبی طبیعی است که با میز ناهارخوری و کفپوش چوبی هماهنگ شده است. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کابینت چوبی مناسب برای استفاده در این سبک باید داشته باشد؛ سادگی در طراحی ظاهری آن است. کابینتی که قرار است در چنین فضای نصب شود باید تا جای ممکن به شکل ساده و با استفاده از خطوط زاویه‌دار طراحی شده باشد.

شما می توانید برای بازسازی آشپزخانه نیز این مدل مینیمالیست را در نظر بگیرد.

نورپردازی در آشپزخانه به سبک مینیمال

نور یکی از فاکتورهای اساسی این سبک دکوراسیون است. منظور از نور نه تنها افزایش نور طبیعی با حذف پرده‌هاست؛ بلکه استفاده از نور مصنوعی نیز باید در این سبک مورد توجه قرار گیرد. دیوارها و سقف‌های سفید این نور را در تمام فضا منعکس می‌کنند و باعث می‌شوند فضای آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر برسد. از طرفی برای کار کردن در آشپزخانه، وجود نور کافی بسیار ضروری است. بدون دسترسی به منابع مناسب برای تامین روشنایی، عملا آشپزی کردن به یک چالش تبدیل می‌شود. به همین دلیل معمولا از نورپردازی نواری و مخفی زیر کابینت و همچنین از لوسترهای آویزان در جزیره آشپزخانه برای تامین نور در چنین آشپزخانه‌هایی استفاده می‌شود.
نور اضافی نه تنها به بهبود عملکرد آشپزخانه شما کمک می‌کند؛ بلکه باعث عمق بخشیدن به فضای و افزایش زیبایی بصری محیط نیز می‌شود. نور کافی می‌تواند ویژگی‌های بصری آشپزخانه شما را برجسته کند و باعث شود سادگی بیش از حد آن کمتر به چشم بیاید. اگر به دنبال یک آشپزخانه کاملا سفید هستید؛ حتما از نورپردازی مناسب استفاده کنید.

کانتر آشپزخانه به سبک مینیمال

مینیمالیسم سبکی است که تاکید زیادی بر روی دسترسی به فضاهای خالی دارد. همانطور که گفتیم؛ جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی یک اصل اساسی در این سبک است. به همین خاطر اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای به سبک مینیمال داشته باشید؛ باید فضای کابینت‌های خود را افزایش دهید. برای این کار بهتر است یک کابینت جزیره‌ای در نظر بگیرید که به عنوان کانتر آشپزخانه کاملا ساده نیز کاربرد داشته باشد.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط