مشاوره و فروش

چه صفحه ای برای کانتر آشپزخانه مناسب است؟

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

کانتر آشپزخانه

صفحه روی کانتر یا کابینت یکی از مهم‌ترین قسمت‎های آشپزخانه و دکوراسیون مربوط به آن می‎باشد، زیرا زمان زیادی از روز در آشپزخانه سپری می‎شود و از طرف دیگر امروزه آشپزخانه ها در تماس مستقیم با پذیرایی و اتاق نشیمن هستند و این موضوع اهمیت آن را دو چندان می‌کند.

کانتر آشپزخانه و کابینت آشپزخانه قسمت‎های زیادی از فضا و نمای آشپزخانه را به خود اختصاص می‎دهند. نما و حجم در معرض دید این بخش‎ها، در کنار بر زیبایی، دوام بالا، قابلیت شست و شو و پاک سازی آسان از مهم‌ترین نکاتی هستند که باید در زمان انتخاب کانتر آشپزخانه مد نظر قرار بگیرد.

ما در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ تلاش کردیم تا نکات مهم و کاربردی در خصوص انواع صفحه ‎های کانتر آشپزخانه و کابینت آشپزخانه را ارائه دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات و آگاهی بیشتری اقدام به خرید و انتخاب صفحه مناسب برای کانتر آشپزخانه و کابینت آشپزخانه خود نمایید پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کانتر آشپزخانه چیست

از لحاظ فنی، کانتر به یک سطح صاف در آشپزخانه گفته می‌شود که عموما روی کابینت‌ها آشپزخانه نصب شده و از آن برای طی کردن مراحل طبخ، آماده کردن مواد اولیه و سرو غذا استفاده می‌شود. با این تعریف می‌توان گفت که کانتر آشپزخانه عصای دست آشپز است و ممکن است در طول روز بارها مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین برای طراحی و انتخاب متریالی که در ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد باید دقت کافی انجام شود کانتر در سبک مینیمال آشپزخانه بسیار کاربرد دارد و می تواند کمک شایانی می کند برای طراحی جذاب آشپزخانه که در ادامه به انواع آن می پردازیم.

اهمیت جنس صفحه کانتر آشپزخانه

با در نظر گرفتن اهمیت کانتر آشپزخانه و استفاده زیاد از آن در آشپزخانه ها باید توجه کنید که صفحه ای مناسب و با کیفیت که دارای دوام و زیبایی بالایی باشد را انتخاب کنید.

صفحه کانتر آشپزخانه از انواع جنس، رنگ و مدل ساخته می‎شود. یک کانتر و کابینت چوبی خوب سال‎های زیادی مورد استفاده قرار می‎گیرد و کالایی نیست که به صورت مداوم و زود به زود اقدام به تعویض آن نمایید.

جنس کانتر آشپزخانه

جنس کانتر آشپزخانه را می‎توان بر اساس جنس و متریال کابینت نیز انتخاب کرد یا حتی به طور کلی جنسی کاملاً متفاوت از آن برای این بخش در نظر گرفت.

ما یک مقاله با موضوع  بازسازی ساختمان را نوشته ایم که می توانید آن را بخوانید.

انواع کانتر آشپزخانه

کانترهای موجود در بازار را می‌توان بر اساس جنس بدنه و رویه آنها به انواع مختلفی تقسیم کرد. لمینت، سنگ مرمر، گرانیت، چوب، شیشه، سنگ کامپوزیت و استیل ضد زنگ متریال‌های محبوبی هستند که برای تولید کانتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که هر کدام از این مواد دارای ویژگی‌های مثبت و منفی منحربه‌فردی هستند؛ هنگام انتخاب باید به انتظارات خود و میزان تطابق آنها با ویژگی‌های مثبت این مواد توجه شود. به عنوان مثال کانتری که از سنگ مرمر ساخته می‌شود؛ قیمت بیشتری نسبت به کانترهای لمینتی دارد. بنابراین اگر در نظر دارید که یک کانتر ارزان سفارش دهید؛ نباید به سراغ سنگ‌های طبیعی مانند مرمر بروید. به طور خلاصه کانترها بسته به متریالی که از آنها در ساخت‌شان استفاده می‌شود به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

کانتر چوبی: گرمای خاص و حس طبیعی بودن دو ویژگی عمده و دلیل محبوبیت استفاده از چوب در ساخت کانتر هستند. به طور کلی چوب‌های سخت مانند چوب درخت بلوط و نارگیل نسبت به چوب‌های نرم برای ساخت این محصول مناسب‌ترند. رعایت نکات ایمنی مانند اجتناب از قرار دادن اجسام داغ روی کانتر و عدم استفاده از مواد شوینده شیمیایی روی آنها می‌تواند عمر مفید کانترهای چوبی را افزایش دهد.

کانتر کامپوزیتی: کامپوزیت ماده بسیار مقاومی در برابر ضربه و خراش است. به همین خاطر برخی از کارخانه‌ها از کامپوزیت برای تولید سینک و اجاق گاز نیز استفاده می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال یک ماده مقاوم با ظاهری مدرن برای ساخت کانتر آشپزخانه هستید؛ می‌توانید از کامپوزیت استفاده کنید.

کانتر گرانیتی: سنگ گرانیت طبیعی تنها ماده اولیه‌ای است که برای ساخت این کانترها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کانترها به خاطر ظاهر خاص خود هرگز قدیمی نمی‌شوند و از مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و حرارت برخوردار هستند.

کانتر لمینتی: اگر بودجه محدودی دارید؛ می‌توانید از این ماده خام عالی برای سفارش کانتر آشپزخانه خود استفاده کنید. این کانترها در برابر هرگونه خراشیدگی و بخار آب مقاوم هستند و نیاز به نگهداری خاصی ندارند. چرا که در برابر زنگ‌زدی و مواد شمیایی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.
کانتر شیشه‌ای: ظاهر شفاف این کانترها موجب می‌شود که فضای آشپزخانه دلبازتر به نظر برسد. علاوه بر تمیزی آسان، مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و بخار آب از دیگر ویژگی‌های کنترهای شیشه‌ای هستند.

کانتر استیل: استیل ماده‌ای بسیار عالی برای مقابله با گرما و زنگ‌زدگی است. علاوه بر این خاصیت آنتی باکتریال دارد و به همین خاطر بیشتر در آشپزخانه‌های صنعتی از آن برای ساخت کانتر استفاده می‌شود.

کانتر بتنی: کانتر بتنی از نظر زیبایی زیاد برای مصارف خانگی مناسب نیست. ضمن اینکه علی رغم مقاومت بالا در برابر حرارت، نسبت به خراشیدگی و ضربه حساس است.

ابعاد کانتر

ابعاد در نظر گرفته شده برای ساخت کانتر به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل فضایی است که برای قراردادن کانتر در آشپزخانه در نظر گرفته‌اید. هر چقدر این فضا بیشتر باشد؛ دست شما برای طراحی کانتری بزرگ‌تر و جادارتر بازتر خواهد شد. اما عموما از ابعاد استاندارد 65 تا 71 سانتی‌متر عرض در طول دلخواه، با ارتفاع 90 سانتی‌متر برای ساخت کانتر آشپزخانه استفاده می‌شود.

انواع متریال کانتر آشپزخانه

صفحه‎های کانتر آشپزخانه دارای جنس، کیفیت و قیمت‎های متفاوتی هستند. متریالی نظیر سنگ گرانیت، لمینت، سنگ کوارتز، استیل، سنگ کورین و صفحه‎های شرکتی که شامل مغزی ام دی اف و روکش ملامینه و صفحه‎های پی وی سی می‎باشند.

صفحه کانتر آشپزخانه

سنگ گرانیت:

در دنیای امروز با وجود سنگ‎های متنوع، استفاده از سنگ گرانیت در آشپزخانه حرف اول را می‎زند. این سنگ، جز سنگ‎های طبیعی و لوکس محسوب می‎شود و در مقایسه با سایر سنگ‎ها ظاهری جذاب‎تر و طبیعی‎تر دارد.

همچنین در برابر خش، کپک و قارچ مقاومت بالایی دارد و می‎توان آن را به سادگی تمیز کرد. به همین دلیل سنگ گرانیت انتخابی مناسب برای صفحه کانتر آشپزخانه به شمار می‎رود.

لمینت:

لمینت از نظر قیمت مناسب‎ترین گزینه برای کانتر آشپزخانه است که با داشتن تنوع در رنگ و طرح نمایی بسیار شیک و زیبا برای محیط آشپزخانه شما به ارمغان می‎آورد. اما این متریال برخلاف شکل ظاهری زیبایی که دارد، در برابر ضربه و آب حساس است و این ویژگی‎های یکی از معایب کانتر لمینت به حساب می‎آیند.

استیل:

کانتر آشپزخانه با متریال استیل سبکی مدرن به محیط شما می‎بخشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‎های این متریال مقاومت بالای آن در برابر حرارت است. این نوع کانتر آشپزخانه با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می‎شود. استیل ضد زنگ بوده و در برابر آب و رطوبت نیز مقاوم است و به راحتی می‎توان آن را تمیز کرد.

ما یک مقاله با عنوان کابینت هایگلاس را منتشر کردیم که می توانید آن را بخوانید.

کورین:

این سنگ یک نوع متریال نسبتاً جدید برای کانتر آشپزخانه است که از مواد ترکیبی جامد ساخته است. مهم‌ترین ویژگی این متریال که آن را محبوب می‎کند، تنوع رنگ‎بندی آن است. سنگ کورین یکپارچه و بدون درز است و گرد و خاک را به خود جذب نمی‎کند. ضد لک، ضد زنگ و ضد آب است و در برابر ضربه مقاومت زیادی دارد. همچنین این متریال قابل فرم ‎پذیری است و به طور دائم می‎توان آن را تعمیر و ترمیم کرد. یکی از مهم‌ترین معایب این صفحه کانتر هم این است که در برابر حرارت بالا بسیار حساس است.

سنگ کوارتز:

سنگ کوارتز یک نوع سنگ مصنوعی است که دوام و طول عمر بالایی دارد. ظاهر آن به صورت یک تخته سنگ با رگه هایی در آن است و بسیار صاف و براق است. یکی از اساسی‎ترین خصوصیات این سنگ ضد خش و ضد لک بودن آن است و به دلیل خاصیت آنتی باکتریال این سنگ نیاز به هیچ نوع ماده شوینده‎ خاصی ندارد و به راحتی تمیز می‎شود.

سنگ کانتر آشپزخانه

همانطور که اشاره شد؛ سنگ مرمر و گرانیت جزو متریال‌های محبوب برای ساخت کانتر هستند. علاوه بر این سنگ‌های طبیعی، از سنگ کوارتز و سنگ صابون نیز می‌توان برای طراحی و ساخت این بخش از آشپزخانه استفاده کرد. کوارتز یک سنگ مصنوعی بسیار مقاوم و ایده‌آل برای استفاده در پروسه تولید کانتر است و علی رغم رگه‌های زیبای طبیعی روی آن، بسیار صاف و صیقلی است. فرایند انجام شده روی این محصول آن را به یک ماده ضد لک و خش تبدیل کرده که برای تمیز کردن آن نیاز به هیچ نوع ماده شوینده‌ای ندارید. خاصیت آنتی باکتریال سنگ کوارتز نیز این محصول را برای افرادی که نسبت به پاکیزگی حساسیت بیشتری دارند مناسب ساخته است. برخلاف سنگ کوارتز، سنگ صابون یک نوع سنگ طبیعی است که در برابر مواد اسیدی و قلیایی مقاومت عالی داشته و خاصیت غیر قابل نفوذ دارد. نمای طبیعی، عدم جذب آب و نگهداری آسان از دیگر ویژگی‌های کانترهای ساخته شده از سنگ صابون هستند.

میز کانتر آشپزخانه

میز کانتر در واقع پایه‌ای است که صفحه کانتر روی آن سوار می‌شود. از این میز پرکاربرد می‌توان به عنوان فضایی برای آماده‌سازی مواد اولیه و یا درست کردن غذاهای سرد مانند خمیر نان و سالاد استفاده کرد. با قراردادن صندلی‌های اپن دور این پایه حتی می‌توانید از صفحه کانتر به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید.

کابینت کانتر آشپزخانه

شما می‌توانید از طرح‌های خلاقانه بسیاری که برای پیاده‌سازی این بخش از آشپزخانه وجود دارد؛ برای ساخت کانتر استفاده کنید. طراحی کابینت روی پایه یا همان میز کانتر یکی از این خلاقیت‌های جذاب است که با اجرای آن فضای نگهداری از ظروف و وسایل در آشپزخانه بیشتر می‌شود. در واقع با اجرای این طرح، فضای غیر مفید زیر کانتر تبدیل به کابینت شده و می‌توانید از آن برای نگهداری ظروف پذیرایی استفاده کنید.

آلتن یکی از معتبرترین تولید کنندگان کانتر آشپزخانه و کابینت آشپزخانه است که با به کارگیری افراد مجرب و ماهر اقدام به تولید محصولاتی زیبا و با کیفیت نموده است. یکی از خدماتی که این تولیدکننده در اختیار مشتریان خود قرار می‎دهد علاوه بر تولید، ارائه خدمات مشاوره به منظور کمک به انتخاب بهتر مشتریانی است که قصد خرید محصولی را دارند. تلاش ما در این مقاله بر آن بود تا با ارائه نکات کاربردی و بیان انواع متریال کانتر آشپزخانه و مزایا و معایب هر کدام از آن‎ها، شما را به سمت خریدی بهتر سوق دهیم. شما می‎توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت و دریافت مشاوره با همکاران ما در آلتن تماس حاصل فرمایید.

1 1 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط