مشاوره و فروش

نکاتی قبل از خرید کابینت چوبی

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

خرید کابینت چوبی - آلتن - پارسا گروپ

آشپزخانه ‎ها یکی از مهم ‎ترین اجزای منزل به شمار می‎رود. بسیاری از خانم‌ها زمان زیادی از شبانه روز را در آشپزخانه سپری می‌کنند و از طرفی امروزه فضای آشپزخانه مشرف به پذیرایی بوده و به راحتی قابل رویت است، از همین رو دکوراسیون آن بیشتر از گذشته اهمیت دارد. کابینت‎ها یکی از اجزای اصلی و مهم در آشپزخانه ‎ها هستند. که علاوه بر اینکه جلوه زیبایی به محیط و فضای آشپزخانه می‎بخشند، با قرار دادن وسایل و لوازم آشپزخانه محیط آن را تمیز و مرتب می‎سازند.

کابینت ‎های چوبی یکی از انواع کابینت‎ها هستند که امروزه بسیار پرطرفدار است. کابینت‎های چوبی را از می‎توان از جمله متریال‎های خاص و سنتی برای کابینت آشپزخانه دانست. این محصول از جمله محبوب ‎ترین اجزای هر آشپزخانه است. کابینت چوبی معمولاً تداعی ‎گر سبک کلاسیک است. اما امروزه در سبک مدرن نیز مورد استفاده قرار می‎گیرد.

 کابینت‎های چوبی در طرح‎ها، رنگ‎ها و جنس های مختلفی ساخته می‎شود که می‎توان بر اساس سلیقه و دکوراسیون منزل آن را انتخاب نمود. یکی از مزایای کابینت چوبی این است که می‎توان آن را به راحتی با تمامی سبک‎ها ست و هماهنگ کرد و این موضوع موجب زیبایی و جذابیت بیشتر دکوراسیون منزل شده و فضایی متفاوت برای آشپزخانه رقم می‌‍زند. آشپزخانه‎های سبک تمام چوب قدمت دور و درازی دارند و بیشتر در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می‎گرفتند.

ولی امروزه سبک های متفاوت دیگری از کابینت های چوبی به وجود آمدند که می‌توان آن‌ها را با هر سبک و سلیقه‌ای هماهنگ دانست. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مزایا، معایت و نکاتی کاربردی در مورد کابینت های چوبی آشنا کنیم. 

آلتن یکی از تولید کنندگان کابینت چوبی با بهترین کیفیت و قیمت است. برای خرید کابینت چوبی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مزایا کابینت چوبی

مزایای کابینت چوبی - آلتن - پارساگروپ

  • یکی از مزایای کابینت چوبی طرح طبیعی و زیبای آن است که با هیچ سازه مصنوعی قابل قیاس نیست. چوب نقش و نگار چشم نوازی دارد و با هر سلیقه‎ای سازگار است. یکی از مهم ترین دلایلی که چوب را جذاب می‎کند، بافت متفاوت انواع چوب‎ها با یکدیگر است.
  • مورد دیگر انطباق‎پذیری آن است. چوب انعطاف‎پذیر است و می‎توان با روش‎های مختلف به آن طرح و شکل داد. به همین دلیل کابینت چوبی را می‎توان متناسب با سلیقه اشخاص در شکل‎ها، اندازه‎ها و عمق‎های مختلفی ساخت و این امر سبب جلوه بخشیدن و زیبایی بیشتر محیط آشپزخانه می‎شود. 
  • یکی دیگر از مزایای کابینت چوبی دوام بالای آن است. همه کابینت‎های چوبی از یک نوع چوب ساخته نشده‎اند. بعضی از چوب‎ها دوام بالاتری نسبت به سایرین دارند. چوب‎های با کیفیت که دارای قیمت بیشتری هستند، دوام بیشتری نیز دارند و سال‎های بیشتری عمر می‎کنند. 
  • مورد بعدی تنوع کابینت‎های چوبی است. چوب انواع مختلفی دارد که در قیمت، ظاهر و دوام با یکدیگر متفاوت هستند. تنوعی که در چوب وجود دارد، باعث برتری آن نسبت به سایر مواد در ساخت کابینت می‎شود، علی الخصوص اینکه چوب را می‎توان به رنگ دلخواه درآورد. پایین بودن هزینه نصب و تعمیر کابینت چوبی مورد دیگری است. ساخت و نصب کابینت چوبی به نیروی کار زیادی احتیاج ندارد. حتی با ایجاد تغییرات بنا به سلیقه، هزینه کمتری برای نصب پرداخت می‎شود. 

بیشتر بدانید: نگهداری از کابینت چوبی

معایب کابینت چوبی

 هر چیزی در زندگی دارای نقاط قوت و نقاط ضعف است. کابینت چوبی نیز از این موضوع مستثنی نیست. یکی از معایب کابینت چوبی امکان صدمه دیدن آن با قرار گرفتن در معرض آب است. از طرف دیگر احتمال هجوم حشرات به داخل این نوع کابینت‌ها نیز وجود دارد. برخی از انواع چوب آسیب‎پذیری بیشتری نسبت به سایر چوب‎ها دارند. به عنوان مثال انتخاب چوب‎هایی نظیر چوب ساج و سرو مقاوت بیشتر و بالاتری در مقابل تهدیدات این حشرات دارند.

به طور کل چوب در برابر رطوبت و نور مستقیم خورشید نیز حساس است و حشرات به سادگی می‎توانند به آن آسیب برسانند. اما به منظور جلوگیری از ورود حشرات به داخل چوب لازم است کابینت‎های چوبی خود را به صورت مرتب تمیز کرده و بعد از پاک کردن آن با دستمال مرطوب، با دستمال خشک رطوبت را از روی آن پاک کنید تا دوام و زیبایی کابینت آشپزخانه خود را بیشتر کنید.

 

چوب‎های مورد استفاده در ساخت کابینت چوبی

چوب کابینت - آلتن-پارساگروپ

در ساخت کابینت چوبی از انواع چوب می‎توان استفاده کرد که هر یک از آن‎ها ویژگی منحصر به فردی دارند. چوب کابینت تأثیر به سزایی در ماندگاری کابینت و زیبایی آن دارد. متداول ‎ترین انواع چوب برای ساخت کابینت چوبی چوب افرا، چوب بلوط، چوب گردو و چوب گیلاس است. 

چوب افرا: این چوب سبک رگه رگه به همراه پایه رنگ ثابت است. به همین دلیل در صورتی‎که علاقه ‎مند به کابینت یک ‎دست و یک‎ رنگ هستید، این چوب را برای ساخت کابینت خود استفاده کنید. 

چوب بلوط: بلوط رنگ روشنی دارد و رگه‎های مشخص‎تری نسبت به چوب افرا دارد. گره‎ها و خطوط و رگه‎های طبیعی این چوب با جلا دادن و پرداخت کردن ظاهر زیبایی به خود می‎گیرد. 

چوب گردو: چوب گردو علاوه بر زیبایی ظاهری، متراکم و بادوام است که با داشتن رگه‎های کاملاً واضح جلوه‎ای زیبا و منحصر به فرد به کابینت می‎بخشد. 

چوب گیلاس: رنگ چوب گیلاس به مرور زمان و در معرض نور روشن‎تر می‎شود. به طوری‎که چند ماه پس از نصب کابینت، رنگ آن تغییر می‎کند. این چوب هم به به همراه گره پرداخت شده و هم بدون آن مورد استفاده قرار می‎گیرد و یکی از با دوام ‎ترین انواع چوب در برابر ضربه است. 

بیشتر بدانید: خرید انواع کابینت چوبی

نکاتی در خصوص انتخاب و خرید کابینت چوبی

  • همان طور که پیش‎تر به آن اشاره شد، کابینت چوبی را می‎توان تناسب با دکوراسیون و سلیقه شخصی به رنگ‎های مختلف درآورد.  این امر موجب ایجاد هارمونی در دیزاین و دکوراسیون منزل می‎شود. 
  • نکته بعدی که هنگام انتخاب کابینت چوبی باید به آن توجه نمود، این است که هر چقدر چوب کمیاب ‎تر باشد، قیمت بالاتری نیز دارد. علاوه بر داشتن تناسب سبک دکوراسیون، دسترسی و نحوه استفاده از کابینت نیز باید آسان باشد و نسبت به ابعاد آشپزخانه بیشترین فضای کاربردی را در اختیار شما قرار دهد. به عنوان مثال در صورت داشتن فضای کم، می‌توانید کابینت‎هایی با عمق بیشتر نصب کنید. همچنین در فضاهای بلا استفاده مثلاً در کنج آشپزخانه می‎توانید از قفسه های چرخان و مدرن استفاده کرده و آن محیط را پوشش دهید.
  • برای داشتن یک دکوراسیون شیک و زیبا بهتر است ترجیحاً از دو رنگ برای کابینت خود استفاده کنید، زیرا به کارگیری رنگ‎های بیشتر در محیط آشپزخانه موجب آشفته به نظر رسیدن دکوراسیون علی الخصوص در فضاهای کوچک می‎شود. به همین منظور به کارگیری دو رنگ مکمل بسیار جذاب و بروز است. برای فضاهای کوچک بهتر است از رنگ‎های روشن و گرم استفاده کنید. 
  • مورد دیگری که هنگام انتخاب و نصب کابینت چوبی باید به آن توجه کنید، یراق آلات کابینت است. یراق آلات شامل بخش‎های جانبی مانند لولا، ریل، دستگیره و قفسه می‎شود. کیفیت این یراق آلات بسیار مهم و حائز اهمیت است. به همین دلیل باید از یراق آلات با کیفیت بیشتر استفاده کنید تا کابینت با دوام‎تری داشته باشید.
0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط