مشاوره و فروش

آشنایی با انواع صندلی

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

خرید صندلی - آلتن

صندلی یکی از لوازم ضروری در زندگی ما است که از آن در مکان‎های مختلف و بخش‌های متفاوت خانه و محل کار استفاده می‌شود. امروزه صندلی‌ها با طرح‌ها و سبک‌های متفاوتی طراحی می‎شوند و تنوع زیادی دارند. بسیاری از افراد صندلی‌هایی با سبک مدرن و طرح‌های خلاقانه را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر به دنبال مدل‌های کلاسیک و لوکس هستند از طرف دیگر انتخاب یک صندلی مناسب و راحت در محل کار می‌تواند روی کیفیت کار شما تأثیر بگذارد و اگر صندلی میز ناهارخوری‌تان آن چنان که باید، راحت باشد، می‌توانید در کمال آرامش یک وعده غذای دلچسب را نوش جان کنید و بیشتر لذت ببرید اگر شما هم برای خرید صندلی چوبی به دنبال شناسایی انواع جنس و مدل‌های مختلف این وسیله ضروری هستید، بهتر است در این مقاله از پارسا گروپ با ما همراه باشید.

انواع صندلی

صندلی‌ها با توجه به کاربردی که دارند به دسته‌ بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

انواع صندلی راحتی

چه چیزی در انتخاب مبلمان و صندلی‌هایی که قرار است در طول روز ساعت‌ها از آنها استفاده کنید اهمیت دارد؟ استایل و چیدمان منزل؟ خیر. این گزینه تنها گزینه‌ای نیست که در زمان خرید صندلی باید به آن توجه کنید. بلکه میزان راحتی که در زمان نشستن روی صندلی احساس می‌کنید اهمیت بیشتری دارد. صندلی راحتی به صندلی گفته می‌شود که طراحی آن به گونه‌ای است که حتی ساعت‌ها نشستن روی آن نیز احساس خستگی به شما نمی‌دهد. انواع مختلفی از این نوع صندلی در بازار وجود دارد که همگی از نظر میزان راحتی با هم برابرند و تنها تفاوت‌شان سبک طراحی مورد استفاده در آنهاست. صندلی راحتی پشت بلند، صندلی راحتی چسترفیلد، صندلی راحتی مدرن و صندلی راحتی سنتی 4 نمونه از انواع صندلی راحتی موجود در بازار هستند که می‌توانید از آنها بسته به سلیقه خود برای دکوراسیون خانه یا فضاهای اداری استفاده کنید.

انواع صندلی اداری

پرکاربردترین وسیله‌ در فضاهای اداری صندلی‌ها هستند. در طول روز ده‌ها یا حتی شاید صدها نفر ممکن است برای انجام امور اداری، برگزاری جلسات و… به یک اداره یا دفتر کار مراجعه کنند. این افراد ممکن است مجبور شوند مدتی را منتظر بمانند. بنابراین باید صندلی راحت و مناسبی برای نشستن آنها فراهم شود. صندلی که در یک اتاق کار قرار داده می‌شود با صندلی‌های اتاق نشیمن از نظر فنی و ظاهری تفاوت‌هایی دارد. یک صندلی اداری علاوه بر راحتی باید ظاهری شیک و رسمی داشته باشد. بنابراین نمی‌توان از صندلی‌هایی راحتی مناسب برای منازل در دفاتر کار استفاده کرد.

انواع صندلی مطالعه

یک دست میز و صندلی مطالعه استاندارد باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که از سلامت ستون فقرات محافظت کرده و در طول زمان استفاده، احساس راحتی به کاربر بدهد. ارتفاع، ارگونومی و حتی جنس بدنه صندلی مطالعه با دیگر انواع صندلی متفاوت است. وقتی پشت میز مطالعه نشسته‌اید و در حال مطالعه هستید؛ حالت بدن‌تان متفاوت از زمانی است که روی صندلی راحتی در حال تماشای تلویزیون هستید. در زمان مطالعه باید پشتی صندلی به گونه‌ای باشد که از ستون فقرات حمایت کند. ضمن اینکه برای این نوع صندلی‌ها ارتفاع استانداردی تعریف شده است که رعایت آن از خم شدن بیش از حد کاربر در زمان مطالعه جلوگیری می‌کند.

صندلی دسته‌دار

یکی از راحت‌ترین و رایج‌ترین انواع صندلی که معمولاً ظاهر زیبایی دارد و برای پذیرایی، دفتر کار و ناهار خوری استفاده می‌شود. این صندلی‌ها به خاطر داشتن دسته، معمولاً راحت هستند و کاربردهای زیادی دارند.

صندلی ناهارخوری

تنوع سبک و مدل‌های صندلی ناهار خوری آن قدر زیاد است که اگر قبل از خرید در مورد سبک و مدل صندلی تصمیم نگرفته باشد، در میان انبوهی از مدل‌ها گیج خواهید شد توجه به راحتی صندلی و ارتفاع متناسب آن با میز مهم‌ترین عواملی هستند که در مورد صندلی ناهار خوری باید به آن‌ها توجه کنید.ارتفاع میز ناهار خوری هم یکی از مواردی ست که باید به آن توجه کرد.

انواع صندلی چوبی

صندلی اسلیپر

این نوع صندلی با طراحی کلاسیک مربوط به زمان ویکتوریایی است. این صندلی‌های لوکس معمولاً ارتفاعی کوتاه دارند و بدون دسته هستند و امروزه در اتاق نشیمن یا پذیرایی با اتاق خواب‌های لوکس استفاده می‌شوند.

صندلی اداری

معمولاً راحت بودن در صندلی‌های اداری بیشترین اهمیت را دارد. چه افرادی که در منزل کار می‌کنند و چه کارمندان اداری، باید در زمان نشستن روی صندلی احساس راحتی داشته باشند. از آنجایی که صندلی اداری برای نشستن‌های طولانی استفاده می‌شود، باید کیفیت و راحتی مطلوبی داشته باشد استفاده از پشتی فنری و ارتفاع قابل تنظیم از ویژگی‌هایی هستند که به راحتی این صندلی‌ها کمک زیادی می‌کنند. توجه داشته باشید که برای خرید صندلی حتماً انطباق آن با شرایط ارگونومیک و شرایط کاری را در نظر بگیرید و از صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم و چرخ‌دار استفاده کنید.

صندلی چستر

یکی از مدل‌های لوکس و رایج صندلی که معمولاً با لمسه کوبی تزئین می‌شود، صندلی‌های چستر هستند. جنس بدنه این صندلی‌ها معمولاً پارچه و چرم است و با سبک‌های متفاوتی تولید می‌شوند.

صندلی مدیریتی

یکی از راحت‌ترین انواع صندلی که معمولاً شبیه به صندلی‌های اداری است و در اندازه بزرگ و طراحی استاندارد، برای نشستن‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. صندلی‌های مدیریتی معمولاً روکش چرمی دارند و با امکان تنظیم پایه و تکیه‌گاه انعطاف‌پذیر، به شدت راحت و استاندارد هستند.

صندلی رستورانی

نوع ساده‌ای از انواع صندلی که معمولاً فضای کمی را اشغال می‌کند و در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود، صندلی‌های رستورانی یا کابینتی هستند. این صندلی‌ها  معمولاً سبک هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را جابجا کرد و بیشتر در کافه‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های عروسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صندلی آموزشی

در صندلی‌های آموزشی که در کلاس‌های آموزشی و مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند، میزی کوچک در یک طرف دسته صندلی طراحی شده است و به فرد کمک می‌کند تا کتاب یا دفتر خود را به راحتی روی آن قرار دهید.

صندلی اپن

صندلی‌هایی که برای اپن استفاده می‌شوند، معمولاً یک پایه دارند و امکان تنظیم پایه نیز به راحتی وجود دارد. اما از آنجایی که همه فشار روی همین یک پایه قرار گرفته است، به شدت در معرض آسیب و شکستگی قرار دارند و نیاز به مراقبت زیادی دارند. به همین دلیل خیلی از افراد به جای صندلی‌های تک پایه اپن از نوع چهار پایه آن استفاده می‌کنند.

صندلی پایه سورتمه‌ای

احتمالاً این صندلی‌ها را در مطب دکتر یا دفاتر مشاور املاک و شرکت‌های مختلف دیده‌اید. این صندلی‌ها که معمولاً به صندلی پذیرش نیز معروف هستند، پایه‌هایی شبیه به سورتمه دارند، به طوری که دو طرف پایه سمت راست به هم متصل هستند و دو طرف پایه‌های سمت چپ نیز به هم وصل شده‌اند صندلی‌هایی با پایه سورتمه‌ای معمولاً در بخش پذیرش ادارات و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و صندلی راحتی برای نشستن‌های طولانی محسوب می‌شوند.

انواع صندلی مدرن

اگر بخواهیم صندلی‌های موجود در بازار را از نظر شکل ظاهری و سبک طراحی طبقه‌بندی کنیم؛ قطعا صندلی‌های مدرن یکی از مهم‌ترین گروه‌ها هستند. این صندلی‌ها ضمن راحتی، به مدرن‌ترین شیوه‌ها طراحی شده و پیرو این سبک پرطرفدار هستند. در طراحی این نوع صندلی‌ها معمولا از ویژگی‌هایی استفاده می‌شود که در کمتر سبکی دیده شده است. به عنوان مثال در تولید برخی از صندلی‌های مدرن از دو متریال کامل متفاوت مثل چوب و فلز یا چرم و فلز استفاده می‌شود. این عامل همان فاکتوری است که این سبک از صندلی‌ها را از سایرین متمایز می‌سازد.

انواع جنس صندلی

صندلی‌ها جنس‌های مختلفی دارند و برای تهیه آن‌ها از متریال متفاوتی استفاده می‌شوند، انواع صندلی چوبی، فلزی، پلاستیکی و صندلی‌های ترکیبی که هر کدام با طراحی خاص و ویژه‌ای تولید می‌شوند و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. مهم‌ترین موضوعی که باید در مورد جنس صندلی مد نظر قرار دهید این است که برای ساخت صندلی مورد نظر شما با هر جنس و ظاهری از متریال درجه یک و مرغوبی استفاده شده باشد.

توجه به این موضوع می‌تواند به راحتی و حفظ سلامت شما در زمان نشستن روی صندلی کمک زیادی کند و عمر صندلی نیز بیشتر شود. جنس به کار رفته در ساخت صندلی باید به گونه‌ای باشد که موجب جذب گرما و تعریق نشود و برای فرد حساسیت پوستی ایجاد نکند. استفاده از صندلی‌های خیلی نرم و خیلی زبر و محکم می‌تواند به سلامتی شما آسیب وارد کند، پس حتماً در زمان خرید صندلی به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

صندلی چوبی

ابعاد صندلی

صندلی‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و به همین دلیل لازم است در زمان خرید صندلی حتماً به این موضوع توجه کنید. به علاوه وزن فردی که قرار است از صندلی استفاده کند نیز برای انتخاب ابعاد صندلی اهمیت زیادی دارد. معمولاً صندلی‌های استاندارد ارتفاعی از 92 تا 105 سانتی‌متر دارند و عرضشان نیز تقریباً 45 تا 58 است.

رنگ بندی صندلی

در زمان سفارش و خرید صندلی، رنگ بدنه اصلی و پارچه روکش آن به اندازه سبک صندلی می‌تواند اهمیت داشته باشد. بنابراین بعد از انتخاب نوع صندلی که متناسب با نیازتان است؛ باید در مورد رنگ روکش و بدنه اصلی آن نیز تصمیم‌گیری کنید. اینکه صندلی مورد نظر خود را با چه رنگی سفارش می‌دهید بستگی به سبک دکوراسیون و فضایی دارد که قرار است از این صندلی در آنجا استفاده شود. به عنوان مثال اگر قصد دارید برای یک دفتر کار مدرن صندلی اداری تهیه کنید؛ بهتر است صندلی خود را در رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای و ماهگونی و یا حتی مشکی سفارش دهید. البته انتخاب بین این رنگ‌ها به شدت به تن اصلی دکوراسیون اتاق نیز بستگی دارد. در نقطه مقابل اگر قرار است برای اتاق خوابی با سبک مدرن صندلی بخرید؛ سعی کنید رنگ‌های خنثی مانند طوسی، سرمه‌ای و سفید را برای سفارش صندلی انتخاب کنید. بنابراین این موضوع که صندلی انتخابی چه رنگی باشد؛ بستگی به چیدمان فضا و رنگ غالب در دکوراسیون دارد.

خرید صندلی

امروزه خرید صندلی چوبی برای خانه و محل کار یک ضرورت محسوب می‌شود و توجه به فاکتورهای حائز اهمیت در زمان خرید انواع صندلی می‌تواند به شما کمک کند تا راحتی بیشتری را تجربه کنید و برای هر موقعیتی، صندلی با ظاهر مناسب انتخاب کنید. اولین موضوعی که باید در زمان خرید صندلی به آن توجه داشته باشید، نوع کاربرد و محل استفاده آن است مسلماً ویژگی‌های یک صندلی خوب اداری با صندلی که در ناهار خوری استفاده می‌شود، متفاوت است. از طرف دیگر طراحی متناسب با فضا و همچنین راحتی صندلی در همه حال نیز نکاتی هستند که باید در زمان خرید صندلی به آن‌ها توجه شود. راحت بودن صندلی می‌تواند از صدمه دیدن کمر و ستون فقرات جلوگیری کند و احساس بهتری را در زمان نشستن به شما منتقل کند.

خرید صندلی

توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی قرار است مدت زمان زیادی را روی یک صندلی بنشینید، حتماً به استاندارد بودن صندلی و راحتی آن بیشتر از طراحی و ظاهر صندلی اهمیت بدهید. تکیه‌گاه و نشیمنگاه صندلی باید به گونه‌ای طراحی شده باشد، در زمان نشستن کمر شما در وضعیت مناسبی قرار بگیرد. بهترین وضعیت در زمان نشستن روی صندلی به گونه‌ای است که ران‌ها در حالت افقی و ساق پاها به صورت عمود و 90 درجه روی زمین قرار بگیرند و امکان قرار دادن پا به راحتی روی زمین وجود داشته باشد.

مقاله پیشنهادی: نگهداری از صندلی چوبی

قیمت صندلی

توجه به قیمت صندلی در زمان خرید یکی از مهم‌ترین فاکتورهای حائز اهمیت است، اما بدانید که نباید تنها به ارزان بودن کالا دقت کنید. سعی کنید یک صندلی با کیفیت با قیمت مناسب انتخاب کنید و در کنار قیمت به مواد اولیه به کار رفته در صندلی و معتبر بودن تولید کننده آن نیز اهمیت دهید. معمولاً جنس به کار رفته در صندلی، نوع پارچه مورد استفاده، کیفیت و برند محصول مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت هستند.

خرید صندلی چوبی از فروشگاه چوب آلتن

آلتن یکی از برندهای معتبر و شناخته شده در زمینه چوب ترموود، درب چوبی و تولید انواع صندلی های چوبی و سازه‌های چوبی است که کیفیت و قیمت مناسب را سر لوحه کار خود قرار داده است ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی طولانی مدت محصولات آلتن این نوید را به مشتریان می‌دهد که بدون هیچ نگرانی از کیفیت محصول مطمئن باشند و در صورت بروز به راحتی آن را برطرف کنند. امکان مشاوره با کارشناسان و همچنین دریافت کاتالوگ محصولات برای مشتریان وجود دارد تا روند خرید صندلی و سازه‌های چوبی به راحت‌ترین وضعیت ممکن انجام شود.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط

Dead Knots

آشنایی با انواع چوب و کاربرد آنها

چوب یکی از پرکاربردترین متریال هایی است که از آن برای ساخت لوازم و تجهیز کردن ساختمان ها استفاده می شود. ماده ای منحصر به فرد که از تنه درخت ایجاد می شود و به دلیل قابلیت های خاصی که دارد، از دیرباز از آن برای ساخت لوازم مختلف استفاده می شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هیچ متریالی در دنیا به اندازه چوب انعطاف پذیری ندارد و قابلیت تغییر شکل دادن این ماده آن را نسبت به سایر متریال ها متمایز کرده است.

ادامه مطلب »