مشاوره و فروش

آشنایی با انواع چوب کابینت

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

چوب کابینت - آلتن - پارسا گروپ

کابینت یکی از اجزای اصلی دکوراسیون آشپزخانه و  قلب آشپزخانه است و به عنوان یکی از کاربردی ترین و ضروری ترین جزء آن به شمار می رود. به همین دلیل انتخاب و نصب یک کابینت خوب و با کیفیت از مهم ترین کارها در دکوراسیون و طراحی داخلی آشپزخانه است.

کابینت‎ها از انواع مختلف جنس ‎ها ساخته می شوند. یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین نوع و مدل کابینت، مدل کابینت چوبی است که خود نیز دارای انواع گوناگونی است. خرید کابینت چوبی از دیرباز مورد توجه عموم قرار داشته است. زیرا علاوه بر زیبایی ظاهری با تمامی سبک ‎ها همخوانی داشته و هیچ گاه تکراری و خسته کننده نمی شود و جدیدا تمامی سبک ها به سوی رفته که کمترین وسایل بیرون باشد که سبک مینیمال آشپزخانه یکی از این مدل ها می باشد که بسیار پرطرفدار است چون بسیار ساده و زیبا می باشد.

ما در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ تلاش کردیم تا شما را با انواع چوب کابینت، طرح ‎های چوب کابینت، نگهداری چوب کابینت و قیمت چوب کابینت آشنا کنیم تا شما با مطالعه مطالب آن و به کار گیری مطالب آن بتوانید انتخاب بهتر و با کیفیت تری در این زمینه داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع چوب کابینت

از انواع چوب کابینت می توان به مدل‎ها و جنس‎های چوب به کار رفته در ساخت آن نیز اشاره نمود. چوب‎هایی نظیر چوب راش، چوب بلوط، چوب افرا، چوب گردو و … که در ادامه به بررسی برخی از انواع آن می پردازیم.

کابینت چوبی - آلتن

کابینت چوبی با چوب بلوط

چوب بلوط چوبی نیمه سنگین و نیمه سخت است که دارای بافتی درشت می باشد. این چوب نماد استقامت و قدرت است و از گذشته‎های دور یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی در اروپای شرقی به شمار می رفته است. از خصوصیات چوب بلوط این است که در برابر سایش و رطوبت مقاومت بالایی دارد و بهترین گزینه برای کابینت چوبی، پارکت، ساخت مبلمان، میز و صندلی و …. به حساب می آید. داخل این چوب به رنگ قهوه ای روشن تا تیره بوده و بیرون آن به رنگ خاکستری تا زرد است.

کابینت چوبی با چوب راش

چوب راش نوعی چوب است که در جنگل ‎های ایران یافت می شود. این درخت شامل شاخ و برگ ‎هایی فراوان است. داخل این چوب به رنگ نامشخصی است به رنگ کرم مایل به قرمز می باشد. چوب درخت راش دارای دوایر سالانه فشرده ای است و به همین دلیل در مقاطع طولی دارای خطوط کم و بیش مشخصی است. این چوب نیز چوبی نیمه سنگین بوده و دارای بافتی همگن و تقریباً مقاوم در برابر حشرات و قارچ‎ها می باشد.

شما برای خرید یک سری نکات را رعایت کنید به همین دلیل ما یم کقاله با موضوع ” نکاتی قبل از خرید کابینت چوبی ” را منتشر کردیم که می توانید مطالعه کنید.

کابینت چوبی با چوب افرا

درخت افرا درختی است که در نواحی نگلی و در خاک‎های اسیدی رشد می کند. این درخت را بیشتر در نواحی شمال ایران می توان یافت. افرا دارای گونه ‎های مختلی نظیر افرا اپلت، افرا شیردار و کیکم است. درون چوب افرا نیز نامشخص بوده و رنگ آن سفید مایل به کرم با درخشندگی نسبتا صدفی است. این چوب دارای نقوش مواج و رگه‎ است که پره‎های آن ظریف و به رنگ قهوه ای و براق می باشد. چوب افرا چوبی سخت و سنگین و سبک و شکننده است و مناسب برای کفپوش و روکش و دیوار و…. می باشد.

انواع چوب کابینت - پارساگروپ

کابینت چوبی با چوب گردو

درخت گردو از درختان بلند و مرتفع است که مهم ترین ویژگی آن سخت بودن چوب آن است. چوب درخت گردو دارای ارزش بسیار زیادی است و دارای بافتی ریز و صیقل پذیر است که همگن بوده و رنگ پذیری و قابلیت کنده کاری بالایی دارد. رنگ چوب گردو خاکستری مایل به قهوه ای تیره است که در آن رگه‎های سیاهی وجود دارد. چوب گردو دارای نقوش زیبا و نسبتاً با دوامی نیز می باشد.

کابینت چوبی با چوب گیلاس

با اینکه درخت گیلاس یک درخت جنگلی نیست، اما دارای چوبی مقاوم و زیبا است. رنگ چوب گیلاس قرمز مایل به قهوه ای است. از این چوب بیشتر برای ساخت کابینت چوبی کلاسیک و مدرن استفاده می کنند.

شما زمانی که کابینت چوبی را خریداری کنید بعد از آن باید به روش های مراقب آگاه باشید و ما یک مقاله با موضوع ” نگهداری کابینت چوبی “تهیه کردیم که می توانید مطالعه کنید.

طرح‎های چوب کابینت

تقسیم بندی و دسته بندی انواع طرح‎ های چوب کابینت را هم می توان بر اساس مشخصات ظاهری گونه ‎های مختلف چوب می توان آن‎ها را از لحاظ رنگ به دو دسته کلی ساده و منقش تقسیم کرد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

کابینت چوبی با چوب ساده

 

طرح ‎های چوب کابینت با چوب ساده دارای رنگ و ساختاری یکنواخت هستند. از جمله چوب ‎های ساده می توان به چوب گلابی، چوب صنوبر، چوب انجیلی و نظایر آن اشاره نمود.

کابینت چوبی - آلتن - پارساگروپ

 

کابینت چوبی با چوب منقش

چوب ‎های منقش به کار در کابینت چوبی دارای نقش و رگه ‎های متنوعی هستند که بسته به نوع برش چوب رگه‎ ها و نقوش آن متفاوت است. مانند چوب گردو، چوب راش، چوب بلوط و … که از نوع چوب منقش هستند.

از انواع کابینت چوبی می توان به سبک ‎های مختلف آن اشاره نمود. که پرطرفدارترین مدل کابینت چوبی در سبک‎های کلاسیک و مدرن است. اما به طور کل خرید کابینت چوبی به صورتی است که تقریباً با اکثر سبک ‎ها هم خوانی دارد.

نگهداری چوب کابینت

کابینت چوبی - پاساگروپ

با توجه به این نکته که کابینت چوبی تأثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی دکوراسیون آشپزخانه دارد، نگهداری و مراقبت از آن نیز حائز اهمیت است. به منظور مراقبت و نگهداری از کابینت چوبی باید نکات مختلفی را در نظر گرفت. اولین و مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کرد جنس چوب به کار رفته در ساخت کابینت چوبی و رنگ آن است. به طوری که هر چه رنگ چوب روشن تر باشد، سریع تر کثیف شده و به مراقبت و نگهداری بیشتری احتیاج دارد.

مورد بعدی در نگهداری از کابینت چوبی این است که سعی کنید به صورت مرتب لکه‎ های موجود بر روی آن را به وسیله دستمالی مرطوب پاک کنید تا عمر کابینت چوبی خود را افزایش دهید اما باید توجه کنید که رطوبت بر روی چوب باقی نماند و به طور کامل پاک شود تا از پوسیدگی آن نیز جلوگیری شود.

جهت جلوگیری از ورود حشرات به داخل چوب کابینت باید آن را به طور مرتب تمیز کنید و از رطوبت دور نگه دارید. زیرا در صورت وجود کوچک ترین ذره غذایی و چربی حشرات به داخل چوب نفوذ می کنند.

قیمت چوب کابینت

همان طور که می دانید عوامل متعددی در میزان قیمت کابینت چوبی تأثیر گذار هستند. یکی از مهم ترین عوامل آن جنس چوب به کار رفته در ساخت کابینت چوبی است. قیمت چوب کابینت بر اساس انواع گوناگونی که دارد، متفاوت است. به طور کلی عوامل متفاونی نظیر طراحی کابینت چوبی، متریال مصریی، قیمت چوب کابینت و دستمزد و حقوق نیروی کار و شرکت ارائه دهنده خدمات بر قیمت نهایی کار مؤثر هستند.

قیمت چوب کابینت و نصب آن از جانب اتحادیه تعیین می گردد اما این موضوع بیشتر برای اجرای ساده در نظر گرفته می شود و در صورت تغییر سبک و مدل کابینت چوبی و متریال تغییر می کند. قیمت کابینت چوبی معمولا بر اساس چوب کابینت و اجزای تشکیل دهنده کابینت که شامل بدنه، درب‎ها، ستون‎ و سر ستون‎ها، تاج و … هستند، مشخص می شود. به علاوه اجرت ساخت و منبت کاری و رنگ آمیزی به علاوه هزینه حمل و نقل و نصب نیز بر قیمت کلی کابینت موثر است.

چرا آلتن

آلتن یکی از شناخته شده ترین و معتبر ترین تولید کنندگان انواع کابینت چوبی است که با به کارگیری بهترین و متنوع ترین چوب کابینت و به کارگیری افراد متخصص و ماهر اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت کرده است. این کمپانی علاوه بر تولید محصولات خود اقدام به ارائه خدمات کمک مشاوره ای در زمینه انتخاب بهتر و  همچنین مراقبت از محصولات برای مشتریان خود نموده است. شما می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ‎ها و دریافت خدمات مشاوره ای با همکاران ما در آلتن تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط

موارد استفاده ترموود

ترموود یکی محصولات چوبی است که مقاومت بالایی و زیبایی خاصی دارد و باعث می شود تا دکوراسیون شما ظاهر منحصر به فردی داشته باشد به همین دلیل در بسیاری از دکوراسیون و نما از این محصول استفاده می کنند و در بازار بسیار پرطرفدار است به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که یک مقاله در موارد استفاده ترموود تهیه کنیم تا شما بهتر این محصول را بشناسید.

ادامه مطلب »

دکینگ کف

حتما تا به حال نام عرشه کشتی را شنیده‌اید. عرشه، سطح همواری است که مانند کف خانه وظیفه تحمل وزن را دارد. عبارت دکینگ از عرشه‌ی کشتی‌ها گرفته شده است. به کار گیری ترموود در کف را اصطلاحا کف چوبی یا دکینگ کف (Decking) می گویند.

ادامه مطلب »