مشاوره و فروش

معرفی انواع تجهیزات مورد نیاز برای نصب ترموود

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

لوازم و تجهیزات نصب ترموود

قدرت ترموود در ایجاد یک عایق حرارتی مقاوم در برابر تبادل گرما و سرما، تقریبا یک چهارم بیشتر از چوب خام فرآوری نشده است. این مزیت در میزان مصرف انرژی ساختمان تاثیر مستقیمی دارد. ساختمان‌هایی که در نمای چوبی خود از ترموود استفاده می‌کنند؛ به انرژی حرارتی بسیار کمتری برای گرم نگه داشتن محیط داخلی ساختمان در زمستان نیاز دارند. علاوه بر این، بخش داخلی این سازه‌ها، برای متعادل کردن میزان گرما در فصول گرم کمتر به سیستم سرمایشی نیاز خواهند داشت. الوارهای ترموود که عملیات حرارتی استانداری را طی کرده‌اند؛ ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز دارند. به عنوان مثال این محصول یک محصول غیر سمی، سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت است و نصب بسیار ساده و سریعی دارد. به همین دلیل، طی چند سال گذشته با اقبال خوبی در بازار مصالح ساختمانی مواجه شده است. برای نصب این الوارها روی نمای چوبی ساختمان یا بخش‌های داخلی آن، تجهیزات خاصی نیاز است. در این مقاله بیشتر در مورد تجهیزات مورد نیاز برای نصب ترموود صحبت می‌کنیم.

نصب ترموود و نمای چوبی چه ابزارهای نیاز دارند؟

برای نصب ترموود، تجهیزات فنی و پیچیده خاصی نیاز نمی‌باشد. در واقع تجهیزات مورد نیاز برای نصب ترموود همان ابزارهای ساده‌ای هستند که بسیاری از نجاران و استادکاران فعال در زمینه صنعت چوب از آنها استفاده می‌کنند. برخی از مهم‌ترین وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای نصب ترموود عبارتند از:

متر

متر یک ابزار بسیار کاربرد در صنایع مختلف است که کاربرد اصلی آن، اندازه‌گیری دقیق بر اساس سانتی‌متر یا میلی‌متر است. برای نصب ترموود هم می‌توان از مترهای فلزی و هم لیزری استفاده کرد. اصلی‌ترین کاربرد متر در نصب ترموود، اندازه‌گیری فاصله بین الوارهای زیرساز، ابعاد کار و طول الوارهایی است که باید برای بخش خاصی از نما برش بخورند.

ریسمان

ریسمان بیشتر برای تراز کردن سطح زیرساز در پروسه نصب ترموود مورد استفاده قرار می‌گیرد و فرقی هم نمی‌کند که زیرساز شما سیمانی است یا فلزی. نصابان از این ابزار ساده، برای علامت‌گذاری بخش‌های خاصی از دو سطح افقی جهت تراز کردن آنها با هم استفاده می‌کنند.

شاقول

شاقول یکی از پرکاربردترین ابزارهای فنی است که استادکاران در بیشتر صنایع، برای نصب دقیق، به آن وابسته هستند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که برای نصب صحیح ترموود روی نمای چوبی باید به آن توجه شود؛ تراز بودن عمودی شبکه زیرساز و الوارهای ترمو است. در واقع با این ابزار، هم سطح بودن یا نبودن الوارهای ترموود با الوارهای پایینی و بالایی خود از نظر عمودی بررسی می‌شود.

اره دستی

با وجود ابزارهای برقی جدید، شاید قرارگیری اره دستی در لیست تجهیزات مورد نیاز برای نصب ترموود کمی عجیب به نظر برسد. اما این نوع اره گاهی برای برش‌های جزئی و دقیق کاربرد دارد. در برخی از پروژه‌ها ممکن است شرایطی پیش بیاید که نصاب به جای روشن کردن اره برقی برای یک برش کوچک ترجیح بدهد که از اره دستی که کاربری ساده‌تری دارد استفاده کند.

 زاویه سنج

زاویه سنج نوعی تراز است که کاربرد اصلی آن، بررسی هم راستا بودن تمام بخش‌های یک سطح افقی است. علاوه بر این، اگر قرار باشد یکی از سطوح نمای چوبی با شیب خاص و دقیقی اجرا شود؛ می‌توان میزان و زاویه شیب را با استفاده از این ابزار سنجید.

پیچ گوشتی شارژی

همانطور که می‌دانید؛ الوارهای ترموود با استفاده از پیچ‌های مخصوصی روی زیرساز سوار می‌شوند. بنابراین در یک پروژه بزرگ ساختمانی ممکن است نصاب نیاز به استفاده از صدها پیچ بر روی نما داشته باشد. در این شرایط وقت زیادی از او برای بستن این پیچ‌ها گرفته می‌شود. پیچ گوشتی شارژی یک ابزار برقی است که با استفاده از باتری قابل شارژ کار می‌کند و می‌تواند در عرض چند ثانیه، حتی بلندترین پیچ‌ها را نیز با دقت بالا، روی نما ببندد.

دریل

دریل یک ابزار برقی بسیار مفید است که هم مصرف خانگی دارد و هم در صنایع مختلف برای نصب از آن استفاده می‌شود. دریل یک ابزار ساده و دستی، برای سوراخ کردن سطوح مختلف، با حداکثر سرعت و دقت است. نصابان ترموود برای سوراخ کردن الوارها جهت نصب آنها با پیچ روی سطح زیرسازی شده به این وسیله نیاز دارند.

اره فارسی بر

فارسی بر یک اره خاص برای برش مقطعی چوب و ایجاد زاویه دلخواه روی این مقطع است. الوارهایی که برای نصب روی بخش خاصی از نمای چوبی نیاز به برش مقطعی با یک زاویه اریب دارند؛ باید حتما با این نوع اره برش بخورند.

اره عمود بر

گاهی در فرآیند نصب ترموود نیاز است که چوب نصب شده روی سطح برش بخورد. برای انجام این کار نیازی نیست که الوار باز شود و با اره برقی ساده برش بخورد. اره عمود بر وسیله‌ای بسیار کاربردی برای ایجاد این برش رو سطح افقی کار است.

اره گرد بر

این اره مجهز به سری‌های گرد در ابعاد و اندازه‌های مختلفی است که برای درآوردن یک دایره با قطر دلخواه روی چوب به کار برده می‌شود. در پروژه‌های اجرای نمای چوبی از این اره برای در آوردن جای نصب هالوژن‌ها استفاده می‌شود.

سمباده لرزان

این نوع سمباده دو کاربرد متفاوت دارد. اولین کاربرد آن، برداشتن لایه رنگ قدیمی از روی الوارهاست و کاربرد دیگر آن صیقل دادن و برداشتن براده‌ها از روی الوارها نصب شده است. با استفاده از این ابزار نصابان می‌توانند نقاط دور از دسترس نما را نیز صیقل داده و پرداخت کنند.

گونیا

همانطور که از نام این ابزار پیداست؛ گونیا برای بررسی و تشخیص زوایای قائم استفاده می‌شود.

چکش

منظور از چکش، چکش پلاستیکی است که کاربرد اصلی آن، جا انداختن الوارها روی زیرساز با استفاده از ضربه‌های آرام و کنترل شده است. این ابزار ساده، بدون ایجاد خراش و ترک خوردگی، الوارها را با هم تراز کرده و ناهمواری‌های احتمالی بین آنها را اصلاح می‌کند.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط