مشاوره و فروش

روش نگهداری و محافظت از چوب ترموود

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

روش های نگهداری از چوب ترموود

چوب یکی از متریال هایی است که کاربرد بسیار زیادی در طراحی و دکوراسیون داخلی و خارجی دارد. علت محبوبیت و علاقه افراد به استفاده از چوب آن است که چوب همیشگی است و هیچ زمانی قدیمی و از مد افتاده نمی شود. و همیشه زیبایی و جلوه خود را حفظ می کند. ترموود یکی از انواع چوب است که به روش خاصی تولید و ساخته می شود. این چوب را در مقابل حرارت و گرما قرار می گیرد. در فرآوری چوب ترموود از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود و طریقه ساخت و تولید باعث شده تا نسبت به سایر چوب ها دارای استحکام و ماندگاری بیشتر و بالاتری باشد. ما در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ تلاش کردیم تا نکاتی در خصوص چوب ترموود و طریقه نگهداری آن و ویژگی های آن در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه مطالب آن و به کارگیری مطالب آن در مواقع نیاز با آگاهی و اطلاعات بیشتری اقدام به انتخاب و خرید این محصول نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نگهداری از ترموود در انبار

برای این که چوب ترموود ماندگاری و کیفیت بالاتری داشته باشد باید به نگهداری از آن نیز توجه نمود. ترموود ها تولید کشور فنلاند و سایر کشورهای اروپایی هستند و حمل و انتقال آن ها به ایران نیز هزینه بر و دشوار است به همین دلیل نگهداری و مراقبت از آن ها در انبار ها بسیار مهم است. نکاتی که باید به منظور مراقبت از ترموود در انبار به آن ها توجه کنیم شامل حفظ رطوبت انبار، نحوه چیدمان صحیح و جا به جایی ترموودها در انبار است. برای این که ماندگاری ترموود ها بالا برود باید محل نگهداری آن ها مسقف و تا حد امکان خنک باشد. رطوبت یکی از مهم ترین عوامل ترک خوردن چوب است. چیدمان ترموود نیز یکی دیگر از مواردی است که باید در زمان نگهداری از این چوب به آن توجه شود. بهتر از ترموود ها را به صورت افقی قرار دهید تا چوب تماس مستقیم با زمین نداشته باشد و سبب خم شدگی و تغییر شکل آن نشود. استفاده و به کارگیری کاور و محافظ نیز یکی از مواردی است که موجب مطلوب تر شدن فضا برای نگهداری از ترموود می شود. بهتر است قبل از نصب و به کار گیری چوب ترموود آن را از کاور و محافظ خارج کنید تا با دما و شرایط محیطی تطبیق پیدا کند.

نگهداری از ترموود بعد از نصب

همان طور که می دانید نگهداری و مراقبت از چوب ترموود تنها به قبل از نصب و نگهداری آن در انبار ختم نمی شود و پس از نصب نیز نیاز به نگهداری و مراقبت دارد تا طول عمر بیشتری پیدا کند. از موارد نگهداری ترموود پس از نصب می توان به محافظ از آن در برابر اشعه خورشید، محافظت در برابر رطوبت، محافظت در برابر رشد قارچ ها و جلبک ها و محافظت در برابر اشیا تیز و برنده اشاره نمود. در ادامه به بررسی برخی از این موارد می پردازیم.

محافظت از ترموود در مقابل نور خورشید

قرار گرفتن ترموود در برابر نور خورشید سبب کدر شدن و تغییر رنگ ترموود به خاکستری می شود و بافت چوب را طی دراز مدت ضعیف می کند. به منظور محافظت از چوب ترموود در مقابل نور خورشید به خصوص برای مواردی که ترموود به عنوان نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و در معرض تور خورشید است، بسیار حائز اهمیت می باشد. برای حل این مشکل از رنگ های مخصوص استفاده می شود.

محافظت در برابر رشد قارچ ها و جلبک ها

در مناطقی که آب و هوای مرطوبی دارند، امکان رشد قارچ و جلبک بر روی چوب وجود دارد. این قارچ ها و جلبک ها از مواد مغذی چوب تغذیه می کنند. این کار سبب آسیب دیدگی به بافت چوب می شود. به همین منظور در صورت مشاهده قارچ و جلبک بر روی چوب ترموود باید سریعاً آن را از روی سطح ترموود حذف و پاک نمود. برای جلوگیری از رشد مجدد این قارچ ها و جلبک ها پس از پاکسازی آن ها از روی ترموود، از رنگ و روغن برای پوشش و محافظت استفاده می شود.

محافظت در برابر رطوبت

رطوبت یکی از مهم ترین و اصلی ترین عواملی است که موجب ترک خوردگی چوب ترموود می شود. به همین دلیل در زمان نگهداری از آن باید ترموود را در مکانی قرار دهید که عاری از رطوبت و خشک باشد. این عمل ترموود را در برابر رطوبت و ترک خوردگی حفظ می کند.

محافظت در برابر اشیا تیز و برنده

با توجه به این که چوب ترموود از چوب طبیعی ساخته می شود، با اشیا تیز و برنده دچار آسیب می شود و بهتر آن است که از چوب ترموود در برابر این اشیا تیز و برنده دوری و محافظت کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدگی ترموود، باید به برس هایی که به منظور نظافت از آن ها استفاده می شود نیز دقت نمایید.

برای این که از ترک خوردگی چوب ترموود جلوگیری شود، باید رطوبت به آن نفوذ نکند. برای انجام این کار باید فضای نگهداری از چوب ترموود خشک و عاری از هرگونه رطوبت باشد.

جمع بندی

آلتن یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان محصولات چوب و ترموود است که با به کارگیری افراد ماهر و متخصص اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت نموده است. این کمپانی علاوه بر تولید چوب ترموود، اقدام به ارائه خدمات کمک مشاوره ای رایگان برای مشتریان خود نموده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت خدمات مشاوره ای با همکاران ما در آلتن تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط

Dead Knots

آشنایی با انواع چوب و کاربرد آنها

چوب یکی از پرکاربردترین متریال هایی است که از آن برای ساخت لوازم و تجهیز کردن ساختمان ها استفاده می شود. ماده ای منحصر به فرد که از تنه درخت ایجاد می شود و به دلیل قابلیت های خاصی که دارد، از دیرباز از آن برای ساخت لوازم مختلف استفاده می شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هیچ متریالی در دنیا به اندازه چوب انعطاف پذیری ندارد و قابلیت تغییر شکل دادن این ماده آن را نسبت به سایر متریال ها متمایز کرده است.

ادامه مطلب »