مشاوره و فروش

مراحل رنگ آمیزی و انواع رنگ ترموود

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

انواع رنگبندی چوب ترموود

ترموود یکی از انواع چوب است که با به کار گیری فرآیندی خاص تولید می شود. این چوب در برابر حرارت بسیار بالایی قرار می گیرد و در ساخت آن از هیچ مواد شیمیایی استفاده نمی شود. این روش تولید و ساخت ترموود سبب مقاوم سازی بالای آن در برابر حرارت، ضربه و نفوذ حشرات به داخل آن می شود. چوب ترموود در رنگ و شکل ثبات بسیار بالایی دارد به طوری که تا سالیان سال زیبایی و نمای ظاهری خود را حفظ می کند. یکی از معایب این چوب تغییر پذیری رنگ آن در مقابل اشعه ماوراء بنفش است. به گونه ای که در زمان قرار گرفتن در برابر اشعه ماوراء بنفش و خورشید رنگ آن به خاکستری تغییر پیدا می کند. راه حل این مشکل و به منظور دوام و ثبات بیشتر ترموود روی آن را با رنگ های مخصوص رنگ آمیزی می کنند. این رنگ ها نیز دارای تنوع می باشند. ما در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ تلاش کردیم تا نکاتی در زمینه رنگ ترموود و مراحل و انواع آن در اختیار شما قرار دهیم تا شما در مواقع نیاز با دیدی بازتر و آگاهی و اطلاعات بیشتر اقدام به انتخاب و تهیه آن نمایید؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

رنگ ترموود چیست؟

رنگ ترموود نوعی از رنگ است که به منظور دوام و ثبات بیشتر آن در برابر اشعه ماوراء بنفش و نور خورشید بر روی چوب ترموود رنگ آمیزی می شود. و از هر گونه تغییر رنگ در ترموود جلوگیری می کند. این رنگ ها معمولاً برای فضاهای باز و بیرون ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این رنگ ها دارای تنوع بوده و بر پایه های مختلفی تولید می شوند.

انواع رنگ ترموود

همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم رنگ های ترموود دارای انواع مختلف می باشند. این رنگ ها هم بر پایه آب و هم بر پایه روغن تولید و ساخته می شوند. هر کدام از آن ها نیز خود دارای تنوع و طیف رنگی می باشند. رنگ های بر پایه آب دارای 20 طیف رنگی هستند و با توجه به این که در آب حل می شوند تا عمق 2 تا 3 متری آن نفوذ می کنند. یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزایای این نوع رنگ این است که لایه بیرونی تشکیل نمی دهد که خود سبب مقاومت بالای در آن در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید می شود. از این رنگ که بر پایه آب است بیشتر در نما و مکان هایی که ارتباط مستقیم با نور آفتاب قرار دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. نوع دیگر رنگ ها که با پایه روغن قرار دارد معمولاً بدون رنگ و شفاف هستند. از این نوع رنگ بیشتر برای رنگ آمیزی ترموودهایی که به عنوان کف پوش مورد استفاده قرار می گیرند، کاربرد دارد. این نوع رنگ علاوه بر مقاومت بالایی که در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد، زیبایی ظاهری و جلوه خاصی به ساختمان نیز می بخشد.

مقاله پیشنهادی : آشنایی با انواع چوب ترموود 

انواع رنگ ترموود

رنگ بندی ترموود

رنگ بندی ترموود بر اساس رنگ های آن که بر پایه آب و روغن است به وجود می آید. همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم رنگی که بر پایه آب تولید و ساخته می شود دارای 20 طیف رنگی متفاوت است و رنگ بر پایه روغن بی رنگ و شفاف است. نوع دیگری از رنگ بندی رنگ ها وجود دارد که مات و نیمه شفاف هستند. نوع مات آن توانایی ایجاد طیف رنگی زیادی را دارد. یکی از مزایا و ویژگی های رنگ های مات این است که رنگ طبیعی چوب را مخفی می کند و یک رنگ تیره و یکنواخت به آن می بخشد. رنگ های نیمه شفاف رنگ هایی هستند که یک رنگ خفیف به چوب می بخشند. البته این امر بستگی به مقدار رنگ مصرفی برای رنگ آمیزی ترموود است. تفاوت عمده و اصلی رنگ های مات و نیمه شفاف در این است که شما با تنظیم رنگ نیمه شفاف می توانید قسمت های بیشتری از ترموود را ببینید.

مراحل رنگ آمیزی چوب ترموود

رنگ آمیزی چوب ترموود در چهار مرحله قابل اجرا است. فاصله بین مراحل اجرای رنگ کاری ترموود 24 ساعت است. پس از اتمام مراحل رنگ آمیزی ترموود می توان از مقاوم بودن آن در مقابل اشعه ماوراء بنفش اطمینان حاصل نمود. در مرحله اول چوب ها را در حوض ها و مکان هایی که ماده اولیه و بیس قرار دارد، غوطه ور می شوند. سپس به منظور خشک شدن مدت 24 ساعت در مکانی قرار می گیرند. در مرحله بعد با ماده رنگی که انتخاب آن به سلیقه مشتری است، توسط براش تمامی مناطق و سطح چوب را رنگ آمیزی می کنند و مجدداً آن را به مدت 24 ساعت در جایی قرار می دهند تا به خوبی خشک شود. در مرحله بعد یک بار دیگر ترموود را در رنگ مورد نظر قرار می دهند و 24 ساعت دیگر در مکانی قرار می دهند تا به خوبی خشک شود. در مرحله پایانی ماده تاپ کات را به وسیله اسپری روی ترموود اسپری می کنند و پس از خشک شدن آن را بسته بندی و ارسال می نمایند.

مراحل رنگ آمیزی ترموود به چه صورت است

در یک مقاله به موضوع خصوصیات ترموود پرداختیم که می توانید آن را مطالعه کنید.

ماندگاری رنگ ترموود چقدر است؟

رنگ ترموود با توجه به شرایط محیطی آن قابل تغییر است. به عنوان مثال همان طور که در ابتدای این مقاله عنوان نمودیم قرار گرفتن ترموود در برابر اشعه ماوراء بنفش سبب تغییر رنگ و عدم ثبات رنگ آن می شود به همین دلیل است که با استفاده از رنگ های مخصوص تلاش بر ثبات و دوام بیشتر آن است.

جمع بندی نهایی

آلتن یکی از شناخته شده ترین و معتبر ترین تولید کنندگان چوب ترموود است که با به کارگیری افراد ماهر و متخصص و استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت نموده است. این شرکت علاوه بر تولید محصولات خود، اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای رایگان برای مشتریان خود نیز نموده است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت خدمات کمک مشاوره ای با همکاران ما در آلتن تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط