مشاوره و فروش

نگهداری از تخت خواب چوبی

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

نگهداری تخت خواب چوبی

اتاق خواب مهم‌ترین مکان برای کسب آرامش در هر منزلی است و تخت خواب نیز مهم‌ترین بخش اتاق خواب محسوب می‌شود. قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین انواع تخت‎ خواب، تخت خواب چوبی است که از گذشته مورد توجه قرار داشت و این علاقه مندی تا به امروز نیز ادامه دارد و تخت خواب های چوبی هنوز محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. از آنجایی که این وسیله در طول شبانه روز بسیار مورد استفاده قرار می‎گیرد، پس نگهداری از تخت‎ خواب چوبی نیز به طبع اهمیت زیادی در راحتی و آسایش ما خواهد داشت. این کار موجب می‌شود تا بتوان عمر این محصول را افزایش داد و از استراحت کردن روی آن لذت برد.

تخت خواب های چوبی انواع مختلفی دارند که نگهداری هر کدام از آن‎ها نیز متفاوت است. با یادگیری اصول صحیح مراقبت و نگهداری از تخت ‎خواب چوبی می‎توانید برای مدت طولانی‌تری از این محصول استفاده کنید.

نگهداری تخت ‎خواب چوبی

در نگهداری تخت خواب چوبی باید نکاتی را در نظر گرفت که یکی از مهم‌ترین آن‎ها توجه به جنس چوب به کار رفته در این است. از انواع چوب ها در ساخت تخت ‎خواب استفاده می‎شود که نگهداری از هر کدام از آن‎ها متفاوت است و هر کدام از انواع چوب ها ویژگی خاص خود را دارند و با محیط‎های مختلفی سازگار هستند. به طور مثال در هنگام خیس شدن، آب و رطوبت زیاد در برخی از چوب‎ها سریع‌تر نفوذ کرده و این امر سبب باد کردن محصول و فرسودگی آن می‎شود.

نگهداری تخت خواب چوبی

پس سعی کنید از جنس مرغوب متناسب با شرایط محیطی زندگی خود استفاده کنید تا نگهداری تخت خواب چوبی شما راحت‌تر و عمر آن افزایش یابد.

مقاله پیشنهادی: انواع تخت و خواب چوبی 

نکات مهم در نگهداری تخت ‎خواب چوبی

نکات کاربردی و مهمی که در نگهداری تخت خواب چوبی حائز اهمیت هستند عبارت‌اند از:

  • برقراری تعادل دما و رطوبت در محیط منزل برای نگهداری از چوب اهمیت زیادی دارد. تغییر مداوم دما در نگهداری تخت خواب چوبی بسیار مؤثر است، زیرا این تغییر مداوم باعث ایجاد ترکخوردگی در چوب تخت خواب می‎شود.
  • تخت خواب را نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار داد، زیرا نور خورشید باعث رنگ پریدگی چوب می‎شود.
  • در نگهداری تخت خواب چوبی برای پاک کردن چوب تخت خواب باید از پارچه زبر و خشک استفاده نشود، زیرا باعث ایجاد خط و خراش بر روی تخت خواب می‎شود.
  • هنگام جا به جا کردن تخت خواب نباید آن را به روی زمین کشید و حتماً سعی کنید آن را بلند کرده و بعد جا به جا کنید.

نگهداری تخت خواب چوبی

  • جهت نگهداری تخت خواب چوبی پاک کردن مداوم آن بسیار خوب است ولی توجه داشته باشید که هنگام پاک کردن از پارچه‌ای نم دار و آغشته به سرکه استفاده کنید، اما قبل از استفاده آن را کاملاً فشار دهید تا خیس نباشد و روی چوب تخت خواب لکه ایجاد نکند.
  • جهت از بین بردن لکه ای روی تخت خواب چوبی خود می‎توانید از روغن زیتون و الکل استفاده کنید  و خطهای به وجود آمده بر روی آن را از بین ببرید. استفاده از این ترکیبات مثل روغن زیتون و لیمو نیز باعث درخشندگی و براقیت چوب می‎شوند.
  • برای اینکه عمر چوب تخت ‎خوابتان افزایش پیدا کند، سعی کنی به آن رطوبت دهید. رطوبت دادن با خیس کردن متفاوت است. آب باعث خراب شد چوب می‎شود، اما بخار آب برای چوب مفید است. زیرا باعث نرمی و زیبایی چوب می‎شود. اما سعی کنید در این کار زیاده‌روی نکنید.
  • جهت از بین بردن جای ضربه بر روی چوب نیز میتوانید از پارافین استفاده کنید. این کار باعث ترمیم و محو شدن تراش‎های ایجاد شده روی چوب می ‎شود.

نگهداری تخت خوب چوبی در مقابل حشرات چوب

 نگهداری تخت ‎خواب چوبی و نظافت مداوم این محصول برای جلوگیری از تجمع حشرات در چوب اهمیت زیادی دارد. سوسک ها و موریانه ها و حشرات چوب همیشه جاهای کثیف را جهت تخم گذاری و زندگی استفاده می‎کنند. به همین دلیل برای نابودی و جلوگیری از ورود این حشرات به داخل چوب ها و نگهداری تخت‎ خواب چوبی خود باید به طور مرتب آن را گردگیری و تمیز کنید و سعی کنید زیر تخت خوابتان آلودگی جمع نشود. دستمالی را به آب و مایع شوینده آغشته کرده و چوب های تخت خواب خود را با آن تمیز کنید.

همچنین جهت نگهداری تخت‎ خواب چوبی خود در صورت مشاهده حشرات باید سریعاً آن را از بین ببرید زیرا نفوذ حشرات به درون چوب باعث پوسیدگی و از بین رفتن چوب می‎شود. برای از بین بردن حشرات تخت ‎خواب چوبی خود را سم‎پاشی کنید.

بیشتر بدانید: تعیین ابعاد تخت خواب مناسب با اتاق خواب 

تعمیر تخت خواب چوبی

یکی از نکات خوب و مزایایی که محصولات چوبی دارند این است که قابلیت تعمیر داشته و هنگام خرابی می‎توان آن‎ها را تعمیر کرد. به طور مثال در هنگام ضرب دیدگی، بادکردگی و ترک خوردگی به منظور نگهداری تخت خواب ‎چوبی و افزایش عمر آن می‎توان آن را به افراد متخصص و ماهر در این زمینه مراجعه کرده و با بیان مشکلات به وجود آمده سعی در رفع آن‎ها نمود. با انجام این کار شما می‎توانید از افزایش خرابی و بروز مشکلات بیشتر برای تخت ‎خواب خود جلوگیری کنید.

نگه داری تخت خواب چوبی

1 1 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط

Dead Knots

آشنایی با انواع چوب و کاربرد آنها

چوب یکی از پرکاربردترین متریال هایی است که از آن برای ساخت لوازم و تجهیز کردن ساختمان ها استفاده می شود. ماده ای منحصر به فرد که از تنه درخت ایجاد می شود و به دلیل قابلیت های خاصی که دارد، از دیرباز از آن برای ساخت لوازم مختلف استفاده می شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هیچ متریالی در دنیا به اندازه چوب انعطاف پذیری ندارد و قابلیت تغییر شکل دادن این ماده آن را نسبت به سایر متریال ها متمایز کرده است.

ادامه مطلب »