مشاوره و فروش

آشنایی با مهمترین ویژگی ها و خصوصیات ترموود

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

ویژگی ها و خصوصیات ترموود

چوب یکی از متریال هایی است که تازگی و نمای همیشگی خود را حفظ کرده و بسیار پرطرفدار می باشند. از تاریخ پیدایش بشر استفاده از چوب بسیار کاربرد داشته است. امروزه نیز استفاده و به کارگیری چوب در طراحی ها و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان بسیار پرکاربرد است. سوزاندن چوب در آتش، آن را مقاوم می سازد. ترمو,ود یکی از انواع چوب است که با توجه به نوع ساخت و تولید آن بسیار مقاوم می باشد  خصوصیات ترموود بسیار زیاد است.

ترموود نوعی از چوب است که حرارت دیده و ساختار سلولی آن بر اثر فرآیند حرارتی تغییر یافته است. از ترموود در طراحی و ساخت مکان های مختلفی نظیر پارکت، نمای ساختمان، کف پوش و … استفاده می شود. این نوع چوب در برابر پوسیدگی و قارچ، افزایش استحکام، ایجاد ترک و … بسیار مقاوم بوده و عایق بسیار خوبی در مقابل حرارت به شمار می رود. ما در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ تلاش کردیم تا نکاتی در خصوص چوب Thermowood و ویژگی ها و خصوصیات چوب ترموود را در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه مطالب آن و به کار گیری آن در مواقع نیاز، بهترین انتخاب را تجربه کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ترموود چیست؟

ترموود نوعی چوب است که تحت یک سری فرآیند و مکانیزم های خاص قرار می گیرد. و به دلیل همین فرآوری با حرارت ساختار آن دچار دگرگونی می شود. این فرآیندها چوب را دارای ویژگی ها و خصوصیات خاص و منحصر به فردی می سازد. یکی از خصوصیات مستحکم بودم و مقاوم بودن چوب ترموود در برابر حرارت و ضربه است. برای ساخت ترموود، چوب معمولی را در دمای بین 118 تا 220 درجه حرارت قرار می دهند. این عمل قبل از رسیدن چوب به مرحله سوختن پایان می یابد. این عمل سبب بالا بردن مقاومت چوب در برابر حرارت و ضربه شده و همچنین چوب را تبدیل به عایق خوبی می کند.

خصوصیات ترموود

ویژگی ها و مهم ترین خصوصیات ترموود

چوب ترموود دارای ویژگی ها و خصوصیات خاص و منحصر به فردی است. از خصوصیات چوب ترموود می توان به چگالی، مقاومت، تعادل مقدار رطوبت، ثبات و نفوذ پذیری و سفت بودن سطح آن اشاره نمود. در ادامه به بررسی برخی از این موارد می پردازیم و ویژگی های ترمووود نیز می تواند جزء آن باشد.

مقاله پیشنهادی : روش های تشخیص ترموود اصلی از تقلبی 

چگالی

چگالی توسط اندازه گیری وزن و ابعاد به دست می آید. طریقه تولید ترموود، چگالی را تا حدود 15 در صد کاهش می دهد.

مقاومت

مقاومت چوب رابطه مستقیمی با چگالی دارد. ساختار تولید ترموود به گونه ای است که تأثیر بر چگالی تأثیر بر مقاومت را به همراه دارد و با کاهش چگالی، مقاومت آن را افزایش می دهد.

تعادل مقدار رطوبت

طریقه تولید و ساخت ترموود به گونه ای است که منجر به کاهش رطوبت متعادل آن می شود. زمانی که چوب در دمای بالا قرار گرفته و فرآوری می شود، مقدار رطوبت موجود در آن نیز تا 40 و یا 50 درصد کمتر از چوب معمولی و فرآوری نشده می باشد. این کار باعث مقاومت بالای ترموود در برابر رطوبت می شود.

ثبات

با توجه به پایین بودن رطوبت و تغییرات شیمیایی چوب، تورم شعاعی و تانژانتی آن نسبت به مواد اولیه به طور چشمگیری کاهش می یابد. این عمل موجب کاهش حرکت ابعادی تا 40 و یا 50 درصدی می شود.

نفوذ پذیری

پروسه تولید ترموود موجب کاهش جذب آب در چوب نیز می شود. مقدار این کاهش جذب ها با یکدیگر متفاوت است. و به جنس چوب های اولیه بستگی دارد.

خواص گرمایشی ترموود

طی انجام آزمایشاتی که بر روی چوب ترموود صورت گرفته، رسانایی گرمایی ترموود تا 25 درصد کمتر از چوب های معمولی و فرآوری نشده است. این امر سبب افزایش عایق بندی چوب ترموود نیز می شود.

مقاومت جوی

چوب ترموود نیز همانند سایر چوب های معمولی و فرآوری نشده نسبت به اشعه ماوراء بنفش دار ضعف می باشد. زمانی که چوب ترموود در برابر اشعه خورشید و ماوراء بنفش قرار می گیرد ممکن است دچار تغییر رنگ شود و رنگ ترموود به خاکستری تغییر پیدا کند. همچنین سبب ایجاد ترک هایی بر روی چوب ترموود می شود. برای حل این مشکل از رنگ های مخصوص استفاده می کنند. به صورتی که از یک لایه محافظ با پایه رنگ دانه ای استفاده می شود.

تنوع

تنوع چوب در دنیا به بیش از 5000 گونه می رسد که همگی دارای خواصی متفاوت و خاص در ظاهر و حتی ویژگی های خود می باشند. این تنوع در نوع چوب و ویژگی ها و خصوصیات آن ها باعث شده تا هر یک برای شرایط محیطی و آب و هوایی خاصی کاربرد داشته باشند.

ما در یک مقاله به انواع چوب ترموود پرداختیم که می توانید آن را مطالعه کنید.

جمع بندی نهایی

آلتن یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان محصولات چوبی و ترموود می باشد. این کمپانی با به کارگیری افراد ماهر و متخصص و مجرب و استفاده از دستگاه های پیشرفته دست به تولید محصولاتی با کیفیت نموده است. همچنین گروه پارسا علاوه بر تولید محصولات خود اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای رایگان برای مشتریان خود نموده است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت این خدمات مشاوره ای رایگان با همکاران ما در آلتن تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط