مشاوره و فروش

روش تشخیص ترموود اصل از ترموود تقلبی

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

بهترین و موفق ترین روش تشخیص چوب ترموود

ترموود یکی از انواع چوب است که امروزه در طراحی و معماری داخلی و خارجی ساختمان ها کاربرد دارد. چوب ترموود با توجه به روش ساخت و تولیدی که دارد، دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی می باشد که آن را مناسب برای استفاده در فضاهای باز و نمای ترموود ساختمان و… می سازد. چوب ترموود در زمان تولید در دما و حرارت بسیار بالا قرار می گیرد و همین امر سبب به وجود آمدن ویژگی های خاص نظیر مقاومت بالا در برابر حرارت و ضربه و ورود حشرات و تغییرات جوی و … می گردد.

چوب ترموود در اصل ساخته و تولید کشور فنلاند است؛ ولی به مرور سایر کشورها نظیر آلمان و ایران نیز به تولید این محصول با کیفیت پرداختند. ما در این مقاله از پارسا گروپ تلاش کردیم تا نکاتی در زمینه چوب ترموود اصل و مشخصات ظاهری و تفاوت آن با ترموود تقلبی و به طور کل راه کارهایی برای تشخیص چوب ترموود اصل از تقلبی را در اختیار شما قرار دهیم تا شما در مطالعه مطالب آن و به کار گیری این مطالب در مواقع نیاز بتوانید بهترین و موفق ترین انتخاب را در این زمینه تجربه نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه ترموود اصل را تشخیص دهیم؟

همان طور که پیش تر و در ابتدای این مقاله بیان نمودیم چوب ترموود اصل ساخته و تولید کشور فنلاند می باشد. برای این که بتوانید به راحتی ترموود اصلی را از تقلبی آن تشخیص دهید، بهترین و مهم ترین راه حل آن است که این چوب را از نمایندگی ها و مراکز و دفاتر فروش معتبر خریداری نمایید. این نمایندگی ها در هنگام فروش چوب ترموود برگه ای تحت عنوان شناسنامه و گارانتی محصول نیز به شما عرضه می نمایند که این خود سندیتی بر اصل بودن محصول خریداری شده، می باشد. برای این کار بهتر است در ابتدا با نمایندگی ها و شرکت های تولید کننده چوب ترموود که دارای تأییدیه از سازمان ITWA می باشند، آشنا شوید. سپس با ورود به این مراکز تولید کننده معتبر و نمایندگی ها در زمان خرید با دریافت شناسنامه مرتبط با چوب ترموود و بررسی و چک کردن آن می توانید از اصلی بودن خرید خود اطمینان حاصل نمایید.

مشخصات ترموود اصل

همان طور که در مبحث قبل عنوان نمودیم چوب ترموود اصلی دارای شناسنامه می باشد و در ظاهر آن نیز ویژگی ها و مشخصاتی نهفته است که با داشتن اطلاعات و آگاهی کافی می توان به راحتی چوب ترموود اصلی را از تقلبی و همچنین چوب ترموود با کیفیت را از چوب ترموود بی کیفیت تشخیص داد. طول شاخه های ترموود اصلی فنلاندی در بازار ایران معمولاً 280، 300، 330، 390، 420 و 450 سانتی متر می باشد. چوب ترموود ایرانی نیز 300 و 400 سانتی متر ساخته و تولید می شود.

ما یک مقاله در مورد روش های تشخیص کیفیت ترموود نوشته ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

مشخصات ظاهری ترموود اصل چگونه است؟

چوب ترموود اصلی در ظاهر خود نیز دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است که با شناخت درست آن می توانید به راحتی آن را تشخیص دهید و تفاوت ترموود فنلاندی و ایرانی بسیار جذاب است.

  • یکی از مهم ترین ویژگی های ظاهری چوب ترموود فنلاندی گره های پروانه ای شکل درون نقش چوب است. با توجه به این که چوب ترموود از چوب درختانی نظیر کاج تولید و ساخته می شود، دارای گره های پروانه ای شکل منظمی می باشد. اگر در زمان خرید این گره های پروانه ای شکل را مشاهده ننمودید، ترموود شما اصل نبوده و احتمالاً از چوب نراد و … ساخته شده است.
  • چوبی که از وسط و مغز درختان بریده شده باشد دارای کیفیت بالاتری است و همچنین دارای رگه های فشرده تری به همراه گره های پروانه ای می باشد. به طوری که این گره های پروانه ای شکل به خط وسط چوب نزدیک تر بوده و از هم جدا نیستند.
  • هر چه رگه های چوب باز تر باشند به این معنا است که ترموود تهیه شده از مرکز و مغز چوب فاصله بیشتری دارد.
  • مورد دیگری که در ظاهر ترموود اصلی وجود دارد این است که در سطح و عمق چوب نباید فرو رفتگی وجود داشته باشد.
  • چوب درجه یک باید کاملاً تمیز و یک دست باشد و در غیر این صورت از کیفیت پایین تری بر خوردار می باشد.
  • چوب ترموود اصلی باید 200 درجه سانتی گراد حرارت ببیند و به همین دلیل رنگ خام آن قهوه ای تیره می باشد.

جمع بندی نهایی

به طور کل چوب ترموود اصل با توجه به کشور سازنده آن و همچنین قوانین این کشور دارای ویژگی های خاصی است که به راحتی می توانید با آگاهی و اطلاعات بیشتر آن را از چوب ترموود تقلبی تشخیص دهید. یک از راه کارهای مناسب و مهم برای خرید چوب ترموود اصلی انتخاب فروشگاهی معتبر و شناخته شده است که بتوانید با اطمینان خاطر از آن چوب ترموود خود را خریداری نمایید.

آلتن یکی از شناخته شده ترین و معتبر ترین تولید کنندگان و وارد کنندگان چوب ترموود است که 35 سال سابقه در تولید و واردات این محصول دارد. شرکت آلتن با به کارگیری افراد ماهر و متخصص و مجرب اقدام به تولید و واردات محصولات چوبی و چوب ترموود با کیفیت نموده است. همچنین علاوه بر تولید محصولات خود اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به مشتریان خود نموده است تا در زمان نیاز بتوانید با مشورت و کمک از همکاران ما در آلتن و پارسا گروپ انتخابی موفق تر را تجربه نمایید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت خدمات مشاوره ای رایگان با همکاران ما در آلتن و پارسا گروپ تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط

نمونه ای از آلاچیق های ساخته شده آلتن

آلاچیق

آلاچیق یک سرپناه می باشد از جنس فلزی و چوبی که برای دورهمی خانوادگی استفاده می شود و بالای آن گنبدی شکل است و اطراف آن باز است که دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آن می پردازیم.

ادامه مطلب »