مشاوره و فروش

انواع درب داخلی ساختمان

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

انواع درب چوبی داخلی ساختمان

درب ها یکی از اجزای اصلی ساختمان هستند و برای ساخت و طراحی ساختمان بسیار مهم تلقی می شوند. درب های ساختمانی دارای انواع مختلفی می باشند و هر کدام از آن ها بنا به سبک منزل و ساختمان و با توجه به سلیقه شخصی انتخاب می شود. درب ها دارای ویژگی ها و مزایای خاصی هستند. از جمله ویژگی های درب ها می توان به عایق بودن آن ها در برابر سرما و گرما و صدا، حفظ حریم خصوصی افراد در منزل شخصی و امنیت بیشتر و بالاتر آن ها، جداسازی و تفکیک فضاهای داخلی ساختمان و زیبایی بیشتر و جلوه بخشیدن به محیط و دکوراسیون داخلی ساختمان اشاره نمود. ما در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ تلاش کردیم تا نکاتی در زمینه درب های ساختمان، انواع مختلف درب های ساختمان، اجزای تشکیل دهنده درب های ساختمان، انواع مدل چوبی درب ساختمان، مزایای درب تمام چوب و قیمت درب های چوب در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان با مطالعه مطالب آن و به کارگیری آن در مواقع نیاز بتوانید انتخاب بهتر و موفق تری را تجربه کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع درب ساختمان

درب های ساختمانی به انواع مختلفی نظیر درب های ورودی ساختمان ها و درب های داخلی ساختمانی تقسیم می شوند. درب های ورودی ساختمان خود به چند نوع درب ضد سرقت رویه چوب، درب ضد سرقت رویه فلزی، درب لابی تمام چوب، درب فلزی و درب ملامینه تقسیم می شود. درب ضد سرقت رویه چوب که بیشتر از چوب درختان راش، گردو، ملامینه و افرا تولید و ساخته می شوند و برای درب های ورودی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. درب های ضد سرقت رویه فلزی درب هایی هستند که بیشتر برای ورودی ساختمان های ویلایی که در معرض باران و آفتاب و رطوبت و … قرار دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. این درب های ساختمانی به گونه ای ساخته می شوند که لایه بیرونی آن ها از فلز ساخته می شود و لایه درونی آن ها از رویه چوب است. درب های ساختمانی ملامینه نیز نوع دیگری از درب های ساختمانی هستند که در ضخامت های 4 میلی متر و 8 میلی متر تولید می شوند. از ویژگی های این نوع درب ساختمان مقرون به صرفه بودن آن است البته درب ضد سرقت لمینت وجود دارد که روکش آن از لمینت است و بسیار پر کاربرد و حرفه ای طراحی می شود.

اجزای درب های ساختمان

درب های ساختمانی نیز مانند سایر وسایل دارای اجزای مختلفی می باشند. از بخش های درب های ساختمان می توان به کلاف درب ساختمانی، چهارچوب درب ساختمان، قفل و دستگیره درب ساختمان، پاخور، شیشه خور، یراق، دماغه، زهوار، قاب و روکوب اشاره نمود.

انواع درب دکوراسیون داخلی

از انواع گوناگون درب های داخلی ساختمانی می توان به درب اتاق، درب سرویس بهداشتی، درب ضد حریق یا فرار و درب آکوستیک نام برد. این درب ها درب هایی هستند که در دکوراسیون داخلی کاربرد دارند. درب اتاقی خود از انواع مختلفی مانند درب اچ دی اف، درب اچ پی ال، درب ای بی اس، درب ام دی اف و درب هایی با روکش پی وی سی ساخته و تولید می شود. اکثر این مدل های درب ساختمانی ضد آب می باشند. درب آکوستیک نوعی از درب دکوراسیون داخلی ساختمانی است. از این نوع درب ساختمانی بیشتر برای اتاق های کنفرانس، اتاق مدیریت و استودیو و … استفاده می شود. نوع دیگری از درب های داخلی ساختمانی درب ضد حریق یا فرار است که آن را برای خروجی راه پله به پارکینگ و بین طبقات می سازند. از این درب ساختمانی بیشتر در مواقع آتش سوزی و … استفاده می نمایند. درب های ضد حریق در برابر آتش سوزی و ضربه بسیار مقاوم می باشند.

ما یک مقاله با موضوع تفاوت درب پرسی با درب تمام چوبی نوشته ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

انواع درب داخلی چوبی

درب های چوبی از نظر سبک به مدل های مختلف و متفاوتی نظیر درب چوبی کلاسیک و درب چوبی مدرن تقسیم می شوند. درب چوبی مدرن دربی صاف بوده که دارای هسته ای توخالی می باشد. سطح روی درب های مدرن را با رنگ و روکش چوبی می پوشانند. درب های مدرن از ارزان ترین مدل های درب ساختمانی به شمار می روند. درب های چوبی کلاسیک نوع دیگری از درب های چوبی هستند که دارای جزئیات پیچیده گره می باشد. رویه درب های چوبی کلاسیک معمولاً دارای منبت کاری و نقش است. این نقش ها جلوه ای کلاسیک و ماندگار و زیبا به درب ساختمانی می بخشند.

انواع مدل درب چوبی

درب های چوبی بر اساس تکنیک نجاری به چهار دسته درب فریم قاب دار، قید عمودی چفت شده در قید برآمده افقی، وادار های افقی و عمودی با مهاربند جانبی و ترکیب وادارهای در هم فریم شده تقسیم می شوند.

مزایای درب تمام چوب داخلی

درب های تمام چوب دارای زیبایی منحصر به فرد و خاصی هستند که تقریباً می توان گفت به صورت دائمی بوده و از مد نمی افتند و تکراری نمی شوند. این امر یکی از ویژگی های اصلی و مهم چوب به شمار می رود که با گذشت زمان از زیبایی آن کاسته نمی شود.
یکی دیگر از مزایای استفاده از درب های چوبی در داخل ساختمان هماهنگی فوق العاده این محصول و متریال با سایر متریال ها است. به راحتی قابلیت ست کردن و هماهنگی با سبک ها را دارد .
همچنین می توان درب های چوبی را به رنگ دلخواه و هماهنگ با دکوراسیون داخلی منزل در آورد و جلوه و زیبایی دکوراسیون داخلی منزل را دو چندان نمود.

قیمت درب تمام چوب

درب های تمام چوب با توجه به نوع و جنس به کار رفته در ساخت خود که بیشتر از چوب درختان راش، گردو، بلوط و … ساخته می شوند، دارای قیمتی نسبتاً بالاتر و بیشتر نسبت به سایر متریال ها می باشند. البته لازم به ذکر است که انواع چوب های به کار رفته در تولید درب های تمام چوب نیز خود دارای قیمت هایی مجزا می باشند. به طور کل عوامل متعددی نظیر جنس چوب به کار رفته در ساخت درب، یراق آلات مورد استفاده در نصب و متراژ و سایز درب های چوب و … بر قیمت این درب ها مؤثر هستند.

جمع بندی نهایی

آلتن یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان در زمینه محصولات چوبی و درب های ساختمان است. این کمپانی بیش از 35 سال سابقه در زمینه تولید محصولات چوبی دارد. آلتن با به کارگیری افراد ماهر و متخصص و مجرب و استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به تولید درب های ساختمانی با کیفیتی نموده است. شرکت آلتن علاوه بر تولید محصولات با کیفیت خود، برای مشتریان خود خدمات کمک مشاوره ای رایگان نیز در نظر گرفته است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت خدمات کمک مشاوره ای با همکاران ما در آلتن تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط