مشاوره و فروش

نکات طلایی برای انتخاب بهترین درب

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

فاکتورهای اصلی برای خرید درب ساختمان

چوب یک عنصر طبیعی و بسیار جذاب است و کاربردهای متفاوتی در صنعت ساختمان و دکوراسیون دارد. یکی از این کاربردها، استفاده از این متریال برای تولید درب چوبی است. شاید فکر کنید که چرا با وجود مواد و مصالح مقاومت مانند فلز، باید از چوب درب ورودی ساخت؟ زیبایی خاص و منحصربه‌فرد، مزایایی مانند عایق‌بندی و ضد خش بودن و قابلیت سفارش درب در ابعاد و اندازه دلخواه از جمله مواردی هستند که استفاده از چوب در ساخت درب ورودی را توجیه‌پذیر می‌کنند.

انواع درب ورودی

درب‌هایی که به عنوان درب ورودی کاربرد دارند معمولا به دو دسته درب‌های ساده و درب‌های ضد سرقت تقسیم می‌شوند. همانطور که از نام این دو محصول مشخص است؛ تفاوت اصلی آنها در قابلیت ضد سرقت بودن است. درب‌های ساده تقسیم‌بندی ویژه و خاصی ندارند اما درب‌های ضد سرقت با توجه به فاکتورهای مختلف به انواع و اقسام گوناگون طبقه‌بندی می‌شوند.

انواع درب چوبی بر اساس کشور سازنده: ایران، ایتالیا، ترکیه و چین چهار کشوری هستند که در حال حاضر تولیداتشان در بازار ایران یافت می‌شود. درب‌های ایرانی معمولا با چوب راش یا بلوط تولید می‌شوند و از استحکام بالایی برخوردار هستند. این درب‌ها قابلیت رگلاژ کردن و نصب چشمی را دارند. درب‌های ضد سرقتی که از ترکیه وارد می‌شوند معمولا 4 لولا بوده و قابلیت رگلاژ شدن را دارند. این درب‌ها به دلیل کیفیت بالا، طرفداران زیادی دارند. درب‌های ضد سرقت ترک را می‌توانید در ابعاد 110 در 210 در بازار پیدا کنید. کیفیت بالا و ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد از جمله عواملی هستند که درب‌های ضد سرقت ایتالیایی را از سایر برندها مجزا می‌کنند. لولاهای به کار رفته در درب‌های ایتالیایی معمولا مخفی بوده و قابلیت تغییر ابعاد و اندازه درب با توجه به ابعاد چهارچوب در این محصول وجود دارد. درب‌های ضد سرقت چینی که به بازار ایران عرضه می‌شوند کیفیت‌های متفاوتی دارند. اما معمولا این نوع محصولات صفت ارزانی را یدک می‌کشند.

انواع درب چوبی بر اساس جنس بدنه: درب ضد سرقت ام دی اف و اچ دی اف از جمله محصولاتی هستند که می‌توانید در بازار ایران به آنها دسترسی داشته باشید.

انواع درب چوبی بر اساس طرح: طرح اجرا شده روی درب نیز یکی از عواملی است که درب‌ها بر اساس آن طبقه‌بندی می‌شوند. سری اینوکس، سری کریستال و اسمارت از جمله درب‌های ضد سرقت موجود در بازار هستند. در ساخت درب‌های سری اینوکس از ام دی اف و استیل استفاده می‌شود. هسته اصلی درب‌های کریستال از جنس ام دی اف و روکش آن چوب و شیشه است. به همین خاطر محصول تولید شده براق‌تر از مدل‌های دیگر درب چوبی است و انتهای این طیف نیز درب‌های اسمارت وجود دارد که مجهز به قفل هوشمند هستند و برای ساخت آنها از جنس ام دی اف استفاده می‌شود. ما یک مدل از درب ضد سرقت لمینت داریم که بسیار پرطرفدار است و بین ایرانی ها معروف است.

انواع مدل و سبک درب

درب‌ها به طور کلی به دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم می‌شوند. درب‌های کلاسیک جلوه‌ای شیک و زیبا به فضا می‌بخشد و دارای جزئیات ظاهری بیشتری نسبت درب‌های مدرن هستند. در نقطه مقابل درب‌های مدرن معمولا بسیار ساده و بدون جزئیات هستند و معمولا سطح روی آنها با روکش پوشیده می‌شود. طراحی ساده و شیک، این نوع درب‌ها را برای فضاهایی که قرار است برای دکوراسیون آنها از سبک‌هایی مانند مینیمال استفاده شود مناسب می‌سازد.

راهنمایی خرید درب چوبی

چند نکته مهم وجود دارد که در زمان خرید درب چوبی، چه برای بخش داخلی خانه و چه برای قسمت ورودی، باید به آنها توجه کنید. مهم‌ترین و اولین نکته، کیفیت محصول و انتظار شما از آن است. اگر قصد دارید درب مورد نظر را روی مبادی ورودی و خروجی نصب کنید که تردد در آنها زیاد است؛ حتما به این عامل توجه کنید. نکته بعدی تناسب سبک درب چوبی با دکوراسیون است. همانطور که گفتیم؛ درب‌های چوبی به طور کلی به دو سبک مجزای مدرن و کلاسیک طبقه‌بندی می‌شوند. پس حتما محصول مورد نظر خود را با توجه به سبک چیدمان فضا و سایر اکسسوری‌های مورد استفاده انتخاب کنید. در کنار این موارد، ابعاد دقیق چهارچوب، رنگ درب و محلی که قرار است درب در آن نصب شود نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

فاکتورهای مهم در انتخاب درب ورودی

مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان انتخاب درب ورودی، توجه به آنها ضروری است عبارتند از:

  • کیفیت محصول
  • قیمت
  • جنس هسته داخلی و روکش کار
  • کشور تولیدکننده
  • ابزار و یراق‌آلات به کار رفته
  • ابعاد و اندازه چهارچوب

انواع جنس درب چوبی

درب‌های چوبی داخلی از نظر نوع جنس بدنه به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  1. درب چوبی ام دی اف: این نوع از درب‌های چوبی، از یک کلاف چوبی میانی مستحکم تشکیل شده‌اند. چوب به کار رفته برای ساخت این محصول معمولا چوب روسی است که توسط دستگاه CNC و بدون دخالت دست تولید می‌شود. این دستگاه قادر است طرح‌های مختلفی را روی درب اجرا کند.
  2. درب چوب اچ دی اف: این درب‌ها در مقایسه با درب‌های ام دی اف محبوبیت بیشتری دارند و بیشتر از آنها برای درب داخلی ساختمان استفاده می‌شود. تفاوت دیگر درب‌های اچ دی اف با درب‌های ام دی اف قیمت پایین‌تر آنهاست.

از سوی دیگر، محصولاتی که به عنوان درب ضد سرقت ورودی ساختمان کاربرد دارند بر اساس جنس بدنه به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • چوبی: برای تهیه این درب‌ها از چوب درختان مستحکم مانند راش، گردو و گیلاس استفاده می‌شود که با لایه‌ای از ورق فولاد پوشانده شده است.
  • کامپوزیتی: این درب‌ها یک پوشش کامپوزیتی دارند که به راحتی قابل شکل دادن است و مقاومت محصول را در برای رطوبت بالا می‌برد. علاوه بر این درب‌های کامپوزیتی وزن کمتری نیز دارند.
  • اچ دی اف: اچ دی اف در واقع یک ورق فیبری است که با فرایند خشک کردن و فشار تهیه می‌شود.
  • پی وی سی: این محصول از نظر فرم‌دهی و کیفیت از دیگر محصولات بهتر است و به همین دلیل تنوع درب‌های ساخته از این جنس در بازار بیشتر از سایر درب‌های چوبی است.
0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط