مشاوره و فروش

کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

کاربردهای ترموود در دکوراسیون داخلی

امروزه استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی و خارجی منازل بسیار کاربرد دارد. ترموود یکی از انواع چوب است که با استفاده از فناوری خاصی با قرار گرفتن در برابر حرارت زیاد تولید و ساخته می شود. این امر باعث به وجود آمدن ویژگی های خاص و منحصر به فردی در چوب می شود. یکی از ویژگی های مثبتی که چوب ترموود دارد، دوام و ماندگاری بالای این چوب است. از موارد دیگر خصوصیات چوب ترموود می توان به مقاومت بالای آن در برابر حرارت، ضربه، ثبات و عایق بودن آن اشاره نمود. ترموود با توجه به این که از چوب طبیعی ساخته و تولید می شود، به کارگیری آن در معماری و طراحی ساختمان سبب زیبایی و همیشگی بودن آن می شود. با توجه به این که از دیر باز تا کنون از چوب برای ساخت ساختمان و منزل استفاده می شده، استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی و خارجی منزل سبب به وجود آمدن سبکی آمیخته از سبک مدرن و سبک کلاسیک می گردد. این امر زیبایی و ماندگاری آن را افزوده و از دل زدگی و از مد افتادن آن جلوگیری می کند.
ترموود در طراحی های مختلف و متفاوتی کاربرد دارد و می توان از آن در ساخت سقف، کف پوش، قرنیز، نمای ترموود و … استفاده نمود. ما در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ تلاش کردیم تا کاربرد های مختلف استفاده از چوب ترموود را در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه مطالب آن با دیدی بازتر و بهتر اقدام به انتخاب ترموود برای طراحی و معماری ساختمان خود نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کاربرد ترموود در طراحی سقف

یکی از کاربرد های چوب ترموود، استفاده از آن در طراحی سقف است. استفاده از ترموود در سقف حس طبیعی بودن و کلاسیک بودن را برای افراد به ارمغان می آورد و محیطی گرم و صمیمی برای منزل می سازد. با توجه به این که چوب ترموود دارای ویژگی خاصی نظیر انعطاف پذیری است از آن می توان به راحتی در طراحی و اجرای سقف نیز استفاده نمود. به کارگیری ترموود در سقف با یک نورپردازی زیبا، فضا را دلنشین تر و صمیمی تر می سازد.

کاربرد ترموود در طراحی کفپوش

یکی دیگر از کاربرد های چوب ترموود، استفاده از آن در کف پوش منزل است. امروزه به کار گیر ترموود به عنوان کف پوش بسیار پر طرفدار است. زیرا این چوب ها ماندگاری طولانی مدتی دارند. در برابر پوسیدگی و حرارت نیز مقاوم می باشند. همچنین استفاده از چوب در طراحی داخلی و به عنوان کف پوش به عنوان یک سرمایه گزاری طولانی مدت نیز به حساب می آید. زیرا چوب یکی از متریال های گران قیمت و در واقع گران ترین مواد طبیعی به شمار می رود. تنوع بالای چوب ترموود یکی از دلایلی است که به راحتی می توان از آن به عنوان کف پوش استفاده نمود. این چوب پس از گذشت زمانی طولانی، ظاهر خود را به خوبی حفظ می کند و با توجه به ساختار تولید آن، دچار پوسیدگی و تغییر شکل نیز نمی شود. تبادل گرمایی ترموود در مقایسه با سایر متریال ها بسیار کم تر است به همین دلیل در زمستان کف منزل به راحتی سرد نمی شود.

کاربرد ترموود در طراحی قرنیز

استفاده از قرنیز در ساختمان زمانی بسیار کاربردی و مهم می شود که برای کف پوش از چوب استفاده کنید. قرنیز ها در قسمت اتصال دیوار و کف پوش قرار می گیرند و سبب زیبایی بیشتر کف پوش می شوند. استفاده از قرنیز ترموود به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد ترموود بسیار مناسب تر و بهتر عمل می کند. زیرا دوام و طول عمر بالاتری دارد و حرارت و رطوبت را به خود راه نمی دهد. همچنین از ورود حشرات و پوسیدگی به داخل خود جلوگیری می کند. این قرنیز ها در سایزهای مختلفی نظیر 5، 9، 12 و 14 سانتی متری ساخته و تولید می شوند. از ویژگی های قرنیز ترموودی می توان به مقاومت بالای آن در برابر ضربه و پوسیدگی و نصب آسان و راحت آن اشاره نمود. یکی دیگر از ویژگی های استفاده از قرنیز ترموود، مقاومت در برابر آب و رطوبت است که این به آن معناست که به راحتی و با خیالی آسوده می توان از آن در کف اتاق و حمام و … که در مجاورت آب قرار دارند، استفاده نمود. از این قرنیز می توان به عنوان عایق صدا، گرما و رطوبت استفاده نمود.

ما در یک مقاله به موضوع مهمترین ویژگی های ترموود پرداختیم که می توانید آن را مطالعه کنید.

کاربرد ترموود در طراحی نما

یکی دیگر از کاربردهای چوب ترموود، استفاده از آن در نمای ساختمان است. چوب های ترموود با توجه به انعطاف پذیری که دارند، برای استفاده به عنوان نمای ساختمان بسیار کاربردی و مناسب می باشند. برای به کار گیری و استفاده از چوب ترموود در نمای ساختمان باید از رنگ های مخصوصی استفاده شود. ترموود با توجه به ویژگی های خاصی که دارد، مناسب برای به کارگیری در نما است. اما یکی از معایب و ایرادات این چوب، تغییر رنگ آن در برابر اشعه ماوراء بنفش است. به منظور حل این مشکل رنگ های مخصوصی وجود دارد که بر پایه آب و روغن ساخته و تولید می شود. به کارگیری رنگ های بر پایه آب سبب به وجود آمدن خصوصیتی در ترموود می شود تا در مقابل نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش تغییر رنگ نداده و به خاکستری تبدیل نشود.

ما یک مقاله با عنوان انواع رنگ ترموود پرداختیم که می توانید آن را مطالعه کنید.

جمع بندی نهایی

آلتن یکی از شناخته شده ترین و معتبر ترین تولید کنندگان محصولات چوبی و ترموود است که با به کارگیری افراد ماهر و متخصص و استفاده از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه ها اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت نموده است. این شرکت علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت خود نظیر چوب ترموود، برای مشتریان خود خدمات کمک مشاوره ای رایگان نیز در نظر گرفته است تا در مواقع نیاز و انتخاب بتوانید موفق تر عمل کنید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت خدمات کمک مشاوره ای رایگان با همکاران ما در آلتن تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط