مشاوره و فروش

مزایا و معایب نمای ترموود برای ساختمان

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

مزایا و معایب نمای ترموود شامل چه چیزی است؟

چوب یکی از متریال هایی است که امروزه در طراحی و دکوراسیون داخلی و خارجی بسیار کاربرد دارد. از چوب برای ساخت و طراحی ساختمان و لوازم خانگی استفاده می گردد. ترموود یکی از انواع چوب ها است. این چوب با توجه به نوع ساختار و فرآیندهای تولید دارای خواص و ویژگی های منحصر به فرد می شود. این چوب در برابر حرارت بسیار بالا قرار می گیرد و این امر سبب به وجود آمدن ویژگی های خاص از قبیل مقاومت بالا در برابر ضربه و رطوبت و حرارت و ورود حشرات به داخل آن می شود. ما در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ تلاش کردیم تا نکاتی در خصوص چوب ترموود و نمای آن و انواع این چوب و مزایا و معایب ترموود در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه مطالب آن و به کارگیری آن در مواقع نیاز، بهترین و موفق ترین انتخاب را تجربه کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نمای چوبی ترموود چیست؟

از ترموود برای طراحی و معماری نمای ساختمان ها استفاده می شود. به کارگیری چوب در دکوراسیون داخلی سبب جلوه بخشیدن و زیبایی خاص آن می شود. ترموود با توجه به ساختار خاص آن دارای ماندگاری بالا و انعطاف پذیری بسیار بالایی است. این چوب ها به طور کل به وسیله فرآیند خشک کردن چوب توسط گردش هوا و بخار آب تولید می شود. در این فرآیند داخل چوب تا دمای 185 تا 220 درجه سانتی گراد بالا می رود و این حرارت سبب کاهش رطوبت داخل آن به زیر 6 در صد می رسد.

انواع نمای چوبی

نمای چوبی ترموود ها از دو نوع نرم چوب و سخت چوب ساخته می شود. نرم چوب ها دارای چگالی کمتر و فاصله مولکولی کمتری می باشد. این چوب ها سبک تر بوده و دارای بافتی خاص و زیبا می باشند. بیشتر نمای چوبی ترموود ها از نوع نرم چوب می باشند. ترموود نرم چوب از درختان سوزنی شکل نظیر سرو، صنوبر و کاج تولید می شود. این چوب ها به رنگ زرد مایل به قرمز می باشند و به مراتب ارزان تر از سایر انواع چوب ها است. نوع دیگر نمای چوبی ترموود سخت چوب ها هستند. این چوب ها دارای چگالی بیشتری می باشند. تنوع رنگ و بافت این چوب ها دارای رگه است. ترموود سخت چوب از درختان پهن برگ شامل چوب گردو، صنوبر، افرا، گیلاس و … تولید و ساخته می شود. سخت چوب ها دارای قیمت بالاتری نسبت به نرم چوب ها می باشند. این چوب ها دارای مقاومت بالایی می باشد.

مقاله پیشنهادی : آشنایی با انواع چوب ترموود 

مزایا استفاده از نمای چوبی ترموود

ترموود نیز مانند سایر متریال ها دارای مزایایی می باشد. از مزایای آن می توان به استحکام و مقاومت بالای آن، انعطاف پذیری و تطبیق پذیری بالای آن با شرایط جوی متفاوت، هزینه اجرای کار با نمای چوبی ترموود نسبت به سایر متریال پایین تر است، عایق خوبی در برابر حرارت و رطوبت، از ورود حشرات موذی به داخل چوب جلوگیری می نمایند، شست و شوی راحت آن اشاره نمود. نمای چوبی ترموود با توجه به نوع ساختاری که دارد، به راحتی قابل برش های منحنی است.

معایب استفاده از نمای ترموود

ترموود ها علاوه بر مزایایی که دارند، دارای معایبی نیز می باشند. از معایب ترموود ها می توان به آسیب رساندن به محیط زیست اشاره نمود. ترموود ها از چوب درختان خاصی تأمین می شوند و برای به دست آوردن و ساخت آن ها نیاز به بریدن درختان می باشد. همچنین حرارتی که در زمان تولید به ترموود وارد می شود مقاومت مکانیکی آن را از بین می برد و ترموود را در برابر اشعه ماوراء بنفش ضعیف و آسیب پذیر می رساند. برای حل این مشکل باید به ترموود ها رنگ های مخصوصی را زد. این رنگ ها بر پایه آب و روغن هستند و از آسیب دیدن نمای ترموود در برابر اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می نماید. قیمت چوب ترموود نسبت به سایر متریال ها بالا تر است.

ما یک مقاله در مورد  مزایا و معایب نمای چوبی داریم که می توانید آن را مطالعه کنید.

نحوه اجرا و نگهداری از نمای ترموود

برای نصب ترموود در نمای ساختمان ها می توان از روش سنتی نظیر میخ و چکش و یا از روش های دیگری مانند تفنگ میخ زنی استفاده نمود. در زمان کار با میخ باید توجه کنید که دچار فرو رفتگی نشود، برای این که این فرو رفتگی ایجاد نشود، باید از برخورد چکش با سطح میخ جلوگیری نمایید.
برای نگهداری از ترموودها باید مراقب باشید تا در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار نگیرند. زیرا سبب تغییر رنگ در آن می شود و به رنگ خاکستری تبدیل می شود. مراقبت و نگهداری درست از ترموود ها باعث افزایش طول عمر آن می گردد و از پوسیدگی و تغییر شکل و فرم آن جلوگیری می نماید. بهتر است برای ماندگاری بالاتر آن به خوبی از گرد و غبار پاک کنید. برای جلوگیری از تغییر رنگ نمای ترموود بهتر است از رنگ هایی بر پایه آب استفاده کنید. پس از رنگ آمیزی بهتر است بگذارید تا به خوبی خشک شود.

جمع بندی نهایی

آلتن یکی از شناخته شده ترین و معتبر ترین تولید کنندگان محصولات چوبی است که با استفاده از دستگاه های پیشرفته و به کارگیری افراد ماهر و متخصص اقدام به تولید محصولات خود نموده است. این کمپانی علاوه بر تولید ترموودهای با کیفیت برای مشتریان خود خدمات مشاوره ای رایگان در نظر گرفته است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت و دریافت خدمات مشاوره ای با همکاران ما در آلتن تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط