مشاوره و فروش

رنگ کردن کابینت چوبی

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

رنگ کردن کابینت چوبی

رنگ کردن کابینت چوبی یک راهکار کم هزینه برای به روز کردن ظاهر کابینت‌های قدیمی و رنگ و لعاب بخشیدن به آشپزخانه است. همانطور که می‌دانید کابینت‌های چوبی دوام و استحکام بالایی دارند و از طرفی در دسته گران‌ترین انواع کابینت قرار می‌گیرند، از این رو تعویض این کابینت‌ها برای ایجاد کمی تغییرات چندان معقول به نظر نمی‌رسد رنگ کردن کابینت‌ها راهکار فوق‌ العاده‌ای برای ایجاد تغییری اساسی در آشپزخانه است که می‌تواند به کابینت‌های قدیمی شما را جلوه‌ای چشم گیر و دوست داشتنی ببخشد. رنگ کردن کابینت چوبی  یکی از روش‌های ساده و ارزانی است که به کمک آن می‌توانید دکوراسیون آشپزخانه را دچار تغییر و تحول کنید. با این وجود قبل از شروع رنگ‌آمیزی باید به نکاتی توجه کنید که روی کیفیت کار تاثیر زیادی دارند. در این مقاله به تشریح این نکات مهم و روش اصولی برای رنگ کردن کابینت چوبی پرداخته‌ایم.

اهمیت رنگ کردن کابینت چوبی

همه ما ممکن است بعد از مدتی احساس کنیم که دیگر ظاهر قدیمی کابینت‌های آشپزخانه‌مان را دوست نداریم و یا از سبک و ظاهر کابینت‌ها رضایت نداشته باشیم و به دنبال ایجاد تغییراتی در آن باشیم از طرف دیگر ممکن است به تازگی خانه‌ای جدید خریداری کرده باشید که کابینت چوبی آشپزخانه آن رنگ نامناسبی دارد و اصلاً با دکوراسیون و لوازم شما هماهنگ نیست در این شرایط بهترین و البته کم هزینه‌ترین روش این است که با رنگ کردن ظاهری نو به این کابینت‌ها ببخشید و آن را طبق سلیقه خودتان رنگ آمیزی کنید.

نکاتی که قبل از رنگ کردن کابینت به آن باید توجه کرد

مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از شروع این پروسه باید به آن توجه کنید؛ رنگی است که برای تغییر دکوراسیون قرار است از آن استفاده کنید. رنگ انتخابی علاوه بر اینکه باید با دیگر وسایل آشپزخانه همخوانی داشته باشد؛ بهتر است متناسب با جنس بدنه کابینت باشد. در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

آیا میشود رنگ کابینت را عوض کرد

رنگ و سبک کابینت‌های نصب شده در آشپزخانه، تاثیر بسزایی روی زیبایی این بخش از خانه دارند. بنابراین گاهی پیش می‌آید که مشتریان در زمان سفارش اولیه کابینت‌های آشپزخانه خود، به دلیل عدم آشنایی با رنگ‌شناسی و علم ترکیب رنگ دچار اشتباه می‌شوند و کابینتی با رنگ نامناسب سفارش می‌دهند. این مشتریان بعد از نصب ممکن است بارها این سوال را از خود بپرسند که آیا امکان رنگ کردن کابینت چوبی وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ این سوال مثبت است. در صورتی که در زمان سفارش دچار اشتباه شده‌اید می‌توانید به جای پرداخت هزینه‌های گزاف برای تغییر مجدد کابینت‌ها، از تکنیک رنگ کردن آنها استفاده کنید. فقط کافیست که از روش مناسب و رنگ‌های استاندارد و بادام برای این کار استفاده کنید. قطعا نتیجه کار بهتر از تصورتان خواهد شد.

 چطور رنگ کابینت رو عوض کنم

برای عوض کردن رنگ کابینت در گام اول باید جنس بدنه کابینت را در نظر بگیرید. سپس با توجه به سبک و استایل سایر وسایل موجود در آشپزخانه، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که هرگز نباید از رنگ‌های تیره برای رنگ کردن کابینت‌های چوبی آشپزخانه‌های کوچک استفاده کنید. برای این فضاها رنگ‌های روشن مانند سفید و خاکستری کم رنگ مناسب‌تر است. سپس با استفاده از روشی که در ادامه توضیح می‌دهیم اقدام به رنگ‌آمیزی کابینت‌های ام دی اف خانه خود کنید

با مراحل رنگ آمیزی کابینت چوبی آشنا شوید

قبل از اینکه تصمیم به رنگ کردن کابینت‌ها بگیرید، ابتدا باید از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید. کابینت‌های شما زمانی قابلیت رنگ شدن را دارند که سطح آن‌ها صاف و یکدست باشد و هیچ گونه شکستگی و مشکلی در ظاهر آن‌ها وجود نداشته باشد برای این منظور بهتر است خودتان همه بخش‌های کابینت را بررسی کنید و یا از یک تکنسین درخواست کنید تا سلامت کابینت‌های چوبی شما را مورد بازبینی قرار دهد.

رنگ کردن کابینت چوبی

چنانچه مشکلی در سطح چوب کابینت‌ها و یا اهرم و یراق آلات آن وجود داشته باشد، باید قبل از شروع رنگ آمیزی کابینت شناسایی و تعمیر شود معمولاً چوب بعد از چندین سال استفاده مداوم کمی پوسته می‌شود و ظاهری ناصاف پیدا می‌کند، از این رو لازم است قبل از نقاشی این بخش‌ها به وسیله سمباده کاملاً صاف و یکدست شوند. در ادامه می‌توانید با رنگ کردن کابینت چوبی در چند مرحله ساده آشنا شوید.

جدا کردن درب کابینت‌ها و کشوها 

برای شروع رنگ آمیزی کابینت چوبی ابتدا باید درب و کشوهای کابینت چوبی جدا شود. برای این کار نقاش به کمک پیچ گوشتی پیچ و لولای درب را جدا می‌کند و درب را از روی آن برمی‌دارد.

سمباده کشی

بعد از جدا کردن درب کابینت‌ها، همه بخش‌های درب به خوبی بررسی می‌شود و در صورت نیاز به وسیله سمباده صاف می‌شود. سمباده کشی باید با دقت و بررسی دقیق انجام شود تا سطح کابینت به طور کامل صاف شود.

رنگ آمیزی

رنگ مورد استفاده برای رنگ آمیزی کابینت چوبی باید از نوع مخصوص و مناسب چوب باشد. به طور معمول قبل از استفاده از رنگ روی چوب از پرایمر مخصوصی استفاده می‌شود تا رنگ بهتر روی سطح کار قرار بگیرد و ظاهر یکنواخت‌تری پیدا کند. بعد از خشک شدن پرایمر که معمولاً یک روز هم طول می‌کشد، نوبت به رنگ کردن کابینت چوبی است.

برای انجام این کار بهتر است از قلم‌موی مناسب یا غلتک مخصوص استفاده شود و مسیر رنگ کردن در یک جهت و با دقت انجام شود تا جای قلم‌مو روی کار مشخص نشود. معمولاً کمک گرفتن از نقاشان و شرکت‌های متخصص برای انجام این کار به شما کمک می‌کند تا در انتهای کار کابینت‌هایی با ظاهر جذاب‌تر و شیک‌تر داشته باشید.

جاسازی درب و کشوها

بعد از اتمام رنگ آمیزی کابینت‌ها لازم است چند روز صبر کنید تا رنگ به خوبی خشک شود، سپس درب و کشورها را درست همان طوری که قبلاً نصب شده بود، سر جای خودش قرار می‌دهید و پیچ و یراق آلات آن را محکم می‌کنید.

ما در یک مقاله به موضوع ” نگهداری کابینت چوبی ” پرداختیم که می توانید آن را بخوانید.

انواع رنگ برای کابینت ام دی اف

برای رنگ‌آمیزی کابینت‌ها ام دی اف می‌توانید از رنگ‌های متنوع و مختلفی استفاده کنید. اما عموما توصیه می‌شود که از رنگ‌هایی مثل سفید، خاکستری، نسکافه‌ای، سفید طلایی، کاپوچینویی و طیف گسترده‌ای از رنگ‌های قهوه‌ای برای انی منظور استفاده شود. این سبک از رنگ‌ها تقریبا با همه چیز ست می‌شوند و به راحتی از مد نمی‌افتند.

چه رنگ‌هایی برای نقاشی کابینت چوبی مناسب‌تر است؟

برای رنگ کردن سازه‌های چوبی بهتر است از رنگ روغن استفاده شود که حلال آن‌ها روغنی است و بوی تند زیادی دارند. رنگ‌های روغنی معمولاً طیف رنگ‌های گسترده‌ای دارند و رنگ آمیزی با آن‌ها بسیار ساده است. از طرف دیگر انواع رنگ روغنی به خوبی سطح چوب را پوشش می‌دهند و دوام زیادی دارند.

یکی دیگر از انواع رنگ مورد استفاده برای نقاشی کابینت چوبی، رنگ پلی اورتان است که به دلیل آب گریز بودن گزینه مناسبی برای رنگ آمیزی چوب محسوب می‌شود. این رنگ‌‌ معمولاً برای انواع سازه‌های چوبی استفاده می‌گردد و موجب می‌شود تا چوب در معرض آب و رطوبت، آسیب کمتری ببیند.

بهترین رنگ برای کابینت چوبی شما

رنگ کابینت چوبی آشپزخانه شما تا میزان زیادی به سلیقه و دکوراسیون خانه و لوازم آشپزخانه‌تان بستگی دارد. اما به طور کلی استفاده از برخی رنگ‌ها در آشپزخانه رایج‌تر است و ظاهر زیباتری به آن می‌بخشد. در ادامه می‌توانید با بهترین پیشنهادهای رنگ کابینت چوبی آشنا شوید.

  • کابینت چوبی شیری
  • کابینت چوبی سفید
  • کابینت چوبی آبی تیره
  • کابینت چوبی طوسی
  • کابینت چوبی لیمویی
  • کابینت چوبی دو رنگ سفید و طوسی
  • کابینت چوبی دو رنگ آبی و طوسی

ما در این مقاله مقاله به موضوع ” خرید انواع کابینت چوبی ” پرداختیم که می توایند آن را بخوانید.

5 1 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمیترین
جدیدترین رای بیشتر
نظرات
مشاهده همه نظرات

کامل تر و بهتر از این نمیشد توضیح داد، خداقوت

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط