مشاوره و فروش

نگهداری محصولات چوبی

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

نگهداری چوب

امروزه محصولات چوبی با ظاهر زیبایی که دارند، جلوه‌گر بسیاری از خانه‌ها هستند. تمیز کردن محصولات چوبی و استفاده از روش‌های مناسب جهت نگهداری از این لوازم می‌تواند عمر آن‌ها را افزایش دهد. زمانی که شما به طور مرتب لوازم چوبی منزلتان را تمیز می‌کنید و از مواد مناسبی برای این کار استفاده می‌کنید، ظاهر زیباتری پیدا می‌کنند و درخشش و جلوه خود را تا مدت زمان بیشتری حفظ می‌کنند. بهترین راهکار برای طولانی‌ تر شدن عمر لوازم چوبی این است که هفته‌ای یک بار اقدام به تمیز کردن آن کنید. از طرف دیگر به یاد داشته باشید که قرار گرفتن محصولات چوبی در برابر نور مستقیم خورشید و همچنین گرما و رطوبت می‌تواند موجب ایجاد لکه و رنگ پریدگی روی سطوح لوازم چوبی می‌شود. پس برای نگهداری محصولات چوبی سعی کنید آن‌ها را در مکان مناسبی قرار دهید و به طور مرتب تمیز کنید تا بتوانید تا سالیان سال بدون مشکل از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ قصد داریم تا به شما اطلاعاتی مفید درباره نگهداری وسایل چوبی دهیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع محصولات چوبی

امروزه از چوب برای ساخت لوازم مختلفی استفاده می‌شود و به جای به کار بردن متریال‌های مصنوعی که خیلی از آن‌ها دوام و مقاومت پایینی دارند و یا ظاهر زیبایی همچون چوب ندارد، از چوب طبیعی به کار برده می‌شود. رایج‌ ترین محصولات چوبی که به وسیله چوب طبیعی انواع درختان تهیه می‌شوند عبارت اند از:

روش نگهداری محصولات چوبی

لوازم چوبی با استفاده از چوب‌های مختلفی ساخته می‌شوند و نوع چوب به کار رفته در آن‌ها می‌تواند بر طریقه نگهداری آن‌ها تأثیر بگذارد. پس اولین مرحله برای نگهداری محصولات چوبی شناخت نوع چوب آن است. برای مثال روش نگهداری میز چوبی که از چوب گردو تهیه شده، با کابینت ساخته شده از چوب گیلاس متفاوت است و در صورت بروز مشکل باید از روش خاصی برای برطرف کردن آن استفاده نمود. برخی از لوازم چوبی که با خیزران، بامبو و بید ساخته شده‌اند، نیاز به رطوبت دارند و اگر خشک شوند، حالتی شکننده پیدا می‌کنند در مقابل برخی دیگر از چوب‌ها در صورت خیس شدن باد می‌کنند و خراب می‌شوند. از طرف دیگر محل قرار گرفتن و شرایط هر وسیله چوبی نیز بر نوع نگهداری آن مؤثر است.

روش نگهداری کابینت چوبی

کابینت‌های چوبی که در آشپزخانه قرار دارند، در معرض رطوبت و چربی زیاد قرار دارند و به همین دلیل تمیز کردن مداوم این کابینت‌ها و برطرف کردن چربی روی سطح آن‌ها اهمیت زیادی دارد. برای تمیز کردن کابینت‌های چوبی و از بین بردن لکه‌های چربی از روی آن‌ها می‌توانید از ترکیب مقداری سرکه سفید و با آب استفاده کنید و با کمک یک پارچه تمیز سطح آن را پاک کنید.

بهتر است کابینت‌ها را به طور مداوم تمیز کنید، چون انباشته شدن چربی و خاک روی کابینت می‌تواند موجب ایجاد لکه‌هایی زشت روی کابینت‌ها شود. برای اینکه بتوانید درز و لابه‌لای کابینت‌ها را تمیز کنید، بهتر است از یک مسواک کمک بگیرید و درز کابینت‌ها را به وسیله آن تمیز کنید. همان‌طور که می‌دانید قیمت کابینت چوبی زیاد است و اگر درست از آن مراقبت نکنید، متحمل هزینه‌های زیادی خواهید شد.

نگهداری محصولات چوبی

روش نگهداری میز چوبی

برای تمیز کردن میز چوبی اگر هر روز آن را با کمک یک دستمال میکروفیبر تمیز کنید، هیچ‌گاه شفافیت و زیبایی خود را از دست نمی‌دهد. استفاده از تمیز کننده‌های مخصوص چوب نیز می‌تواند برای نگهداری از میز چوبی و زیباتر به نظر رسیدن آن ایده خوبی باشد.

روش نگهداری مبلمان چوبی

بهترین روش برای تمیز کردن مبلمان چوبی استفاده از یک پارچه تمیز و کمی روغن زیتون یا گلیسیرین است. شما می‌توانید مقدار کمی روغن زیتون یا گلیسیرین به دستمال بزنید و شروع به تمیز کردن دسته‌های مبلمان چوبی‌تان کنید. این کار نه تنها ظاهر چوب را براق و زیبا می‌کند، بلکه به عنوان یک لایه محافظ عمل می‌کند و برای نگهداری مبلمان چوبی روشی مؤثر است.

روش نگهداری تخت خواب چوبی

از آن جایی که تخت خواب وسیله‌ای برای استراحت است، لذا تمیز کردن آن برای سلامت نیز اهمیت زیادی دارد. برای نگهداری تخت خواب چوبی می‌توانید به طور مرتبی با یک دستمال تمیز تخت خواب را تمیز کنید.

رنگ کردن محصولات چوبی

اگر قصد رنگ کردن محصولات چوبی را دارید، بهتر است بدانید که قبل از رنگ کردن لازم است برخی نکات را رعایت کنید.

  • سمباده کشی
  • آستر کشی
  • استفاده از پرایمر
  • استفاده از رنگ مناسب

شما برای ترمیم میز یا ترمیم کابینت چوبی باید ابتدا سطح مورد نظر را صاف و یک دست کنید. برای این کار می‌توانید از سمباده استفاده کنید. سپس با استفاده از بتونه مخصوص، تمام تو رفتگی‌ها و خراشیدگی‌های سطح چوب را پر کنید. سپس دوباره سمباده بزنید و به وسیله قلم‌مو پرایمر بزنید. بعد از خشک شدن پرایمر نوبت به رنگ کردن است. توجه داشته باشید که بهتر است این کار توسط افرادی حرفه‌ای و باتجربه انجام شود تا ظاهر کابینت‌های شما درست مثل روز اول زیبا و بدون اشکال به نظر برسد.

ترمیم محصولات چوبی

برای ترمیم محصولات چوبی و جلوه بخشیدن به ظاهر از دست رفته لوازم چوبی می‌توانید از روغن یا پولیش مخصوص چوب استفاده کنید. برای این کار می‌توانید مقداری روغن مخصوص روی پارچه بریزید و بعد سطح چوب را تمیز کنید. این روش برای بازگرداندن رنگ از دست رفته لوازم چوبی و جلا بخشیدن به آن بسیار مؤثر است. شما می‌توانید برای از بین بردن خراش روی لوازم چوبی از پارافین و گردو استفاده کنید.

تعمیر محصولات چوبی

یکی از مزایای استفاده از لوازم چوبی این است که قابلیت تعمیر خوبی دارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را به روزرسانی کرد. همان طور که می‌دانید قیمت لوازم چوبی نسبت به سایر متریال‌ها بسیار بیشتر است و از طرفی ظاهر جذاب و استحکام این لوازم موجب شده تا بسیاری از افراد با بروز مشکل در این لوازم اقدام به تعمیر محصولات چوبی کنند. زمانی که وسیله چوبی شما آسیب دیده، خراش‌هایی روی آن ایجاد شده و یا در اثر برخورد با آب و رطوبت چوب آن باد کرده است، نیاز به تعمیر محصولات چوبی دارید، انجام دادن این کار باید به وسیله افرادی ماهر و باتجربه انجام شود تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود. فراموش نکنید که برای تعمیر محصولات چوبی حتماً به موقع وارد عمل شوید، زیرا هر چقدر مدت زمان بیشتری از بروز مشکل بگذرد، امکان ایجاد مشکلاتی بزرگ‌تر و غیر قابل حل بیشتر خواهد شد و این موضوع می‌تواند شما را مجبور به خرید محصولات چوبی جدید با قیمتی بالا کند.

آلتن یکی از تولید کنندگان معتبر و شناخته شده در زمینه تولید انواع سازه‌های چوبی است که با تجربه زیاد و به کار گرفتن از افرادی خلاق و ماهر لوازم چوبی مختلف تولید می‌کند. یکی از خدماتی که آلتن به مشتریان خود ارائه می‌دهد، تولید انواع چوب ترموود و تعمیر انواع محصولات چوبی است. شما می‌توانید برای خرید محصولات چوبی و همچنین استعلام قیمت انواع میز چوبی، کابینت چوبی و سازه‌های مختلف با آلتن تماس بگیرید و از کارشناسان ما کمک بگیرید. روش‌های مختلفی که در این مقاله برای تعمیر و ترمیم لوازم چوبی ذکر شد، معمولاً برای مشکلات جزئی و پیش پا افتاده مؤثر است و برای از بین بردن مشکلات بزرگ ‌تر بهتر است از متخصصین آلتن کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط