مشاوره و فروش

ابعاد و ضخامت ترموود به چه شکلی است؟

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

آشنایی با انواع چوب ترموود

چوب یکی از عناصری است که امروزه در طراحی داخلی و خارجی منازل بسیار پر کاربرد می باشد. ترموود نوعی از چوب است که با از چوب درختان متعددی تولید می شود. این چوب از فرآیندی خاص و مکانیسم حرارتی پیشرفته، تولید و ساخته می شود. این چوب دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاصی است. یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های ترموود، استحکام و ماندگاری و ثبات آن در برابر رطوبت و حشرات است. در ساخت و تولید چوب ترموود از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود. این چوب محصول کشور فنلاند است اما در کانادا و آلمان نیز تولید می شود. از مزایای این چوب می توان به وزن کم، حفظ رطوبت، نصب آسان، مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و رطوبت و انواع قارچ و … می باشد. ما در این مقاله از وبلاگ پارسا گروپ تلاش کردیم تا نکاتی در خصوص ابعاد و اندازه و سایز چوب ترموود و انواع آن در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه مطالب آن با آگاهی و اطلاعات بیشتری اقدام به انتخاب و خرید آن نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ابعاد استاندارد چوب ترموود

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید ترموود، ابعاد آن است. ترموود دارای ابعاد و اندازه های مختلفی است. سایز ها و ابعاد چوب ترموود ثابت می باشند. البته بیشتر این ابعاد ثابت مختص ترموودهای وارداتی از کشور فنلاند می باشند. ابعاد ترموود دارای چهار مقطع SHP، UTS، UTV و DECK می باشد. هر کدام از این موارد نشان دهنده ضخامت و ظاهر متفاوت آن ها است.

ابعاد چوب ترموود طبق استاندارد اروپا

ابعاد و اندازه چوب ترموود استانداردهای بین المللی مشخصی از کشور فنلاند دارد. بر طبق این استاندارد ها و با توجه به این که ترموود از چوب درختان مشخصی تولید و ساخته می شود و از آن جایی که قطر و اندازه این تنه ها تقریباً شبیه به هم و یکسان هستند، ابعاد ترموود نیز یکسان است. از همین رو ابعاد چوب ترموود از لحاظ پهنا، عرض و ضخامت بر اساس استاندارد های اروپا و بر طبق ماهیت تولید ترموود، تنوع گسترده و زیادی ندارد.

سایز استاندارد چوب ترموود

همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم سایزهای استاندارد چوب ترموود چندان متنوع و گسترده نیستند. این چوب ها در چهار مقطع و ابعاد و با ضخامت های مختلفی ساخته و تولید می شوند. سایز این چوب ها در اندازه های 11 میلی متر، 16 میلی متر، 19 میلی متر، 26 میلی متر و 42 میلی متری تولید می شود.

ترموود مقطع SHP (چهار تراش)

ترموود چهار تراش نوعی از ترموود با ابعادی مشخص است. این ترموود در ابعاد 8 در 92 به بیان دیگر 8 میلی متر ضخامت در 92 میلی متر عرض و به ترتیب 17 در 90، 19 در92، 18 در 112، 26 در 42، 26 در 112، 42 در 42، 42 در 92 و نهایتاً 42 در 140 تولید و ساخته می شوند. از این نوع ترموود بیشتر در ساخت و طراحی نمای داخلی و بیرونی ساختمان، تابلو، کف پوش و …. مورد استفاده قرار می گیرد.

ترموود مقطع UTV (کام و زبانه)

ترموود با مقطع UTV با ابعاد 16 تا 20 میلی متر ساخته و تولید می شود. از ترموود با این مقطع برای طراحی و دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان استفاده می شود.

ترموود مقطع UTS (فاق و زبانه)

ترموود با مقطع UTS همانند ترموود با مقطع UTV می باشد. این دو ترموود تمامی خصوصیاتشان مشترک است با این تفاوت که ترموود UTS در ناحیه نری شکل بازی ندارد و به شکل قائم و نود درجه طراحی می شود. ابعاد این ترموود نیز همانند مقطع UTV می باشد.

ترموود مقطع DECK

ترموود با مقطع DECK از نظر ظاهری شباهت زیادی به مقطع SHP دارد و فرم چهار تراش دارند. مهم ترین تفاوت این نوع ترموود با مقطع SHP این است که شیارهای روی این نوع ترموود ها به صورت موازی است. این موضوع موجب می شود تا چوب های کف لیز نخورند. قدرت تحمل و مقاومت این مقطع ترموود بسیار زیادتر است و استحکام بالایی نیز دارد. از همین رو فشار بیشتری را می تواند تحمل کند. ضخامت این مقطع از ترموود بیشتر از سایر مقاطع است.

طول شاخه ترموود

ترموود ها از نظر طول شاخه شامل مواردی نظیر 270 و 300 و 330 و 360 و 390 و 420 و 450 و 480 و 510 و 750 سانتی متری استفاده می شود. اندازه طول شاخه های ترموود 30 سانت به 30 سانت زیاد می شود.

محاسبه متراژ چوب ترموود

برای فروش چوب ترموود باید متراژ چوب بر اساس متر مربع سنجش شود. برای محاسبه متراژ چوب ترموود مصرفی برای فضای مورد نظر، باید مقدار مساحت آن را بر طبق متر مربع محاسبه کنید. برای انجام این کار باید طول و عرض فضا را در هم ضرب کنید. عرض چوب ترموود و طول شاخه آن نیز در تعیین اندازه کلی ترموود اهمیت زیادی دارد. به عبارت دیگر برای محاسبه متراژ چوب ترموود باید از فرمول تعداد شاخه ضرب در طول شاخه ضرب در عرض چوب تقسیم بر هزار استفاده کنیم.

ما در یک مقاله به موضوع محاسبه متراژ ترموود پرداختیم که می توانید آن را مطالعه کنید

انواع ضخامت ترموود

ترموود ها از نظر ضخامت به چند دسته 16 و 19 و 26 و 42 میلی متری تقسیم می شوند. در ساخت و تولید چوب های ترموود هیچ گاه از ضخامت هایی کمتر از 16 میلی متر و یا ضخامت بالای 42 میلی متر استفاده نمی گردد.

مقاله پیشنهادی : آشنای با انواع چوب ترموود

جمع بندی نهایی

به طور کل ترموود چوبی است که با توجه به ساختار و انواع گوناگونی که دارد بسیار پر کاربرد و پر طرفدار است. این چوب در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته و تولید می شود. آلتن یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین شرکت های تولید کننده محصولات چوبی است که با به کارگیری افراد ماهر و مجرب و متخصص و استفاده از دستگاه های پیشرفته با بیشت از 35 سال سابقه اقدام به تولید محصولات چوبی و ترموود های با کیفیت نموده است. این کمپانی علاوه بر تولید محصولات خود خدمات کمک مشاوره ای رایگان نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته است که شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت این خدمات کمک مشاوره ای رایگان می توانید با همکاران ما در آلتن تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی ها و مشاوره های آن ها بهره مند شوید.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط