مشاوره و فروش

چگونه درب ضد سرقت را با درب چوبی تعویض کنیم

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

مراحل تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت

با تعویض درب ورودی ساختمان می‌توانید به شدت هم بر روی ارزش و هم ویژگی‌های ظاهری آن تاثیر مثبتی بگذارید. در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی به پاسخ این سوال بپردازیم که چگونه درب ضد سرقت را با درب چوبی تعویض کنیم ؟

درب ضد سرقت یا درب چوبی کدام بهتر است

درب ضد سرقت یک محصول کاملا فناورانه است که نسبت به درب‌های چوبی معمولی ویژگی‌های بسیار زیاد و قابل توجهی دارد. این محصول جذاب هم از نظر استقامت و کیفیت و هم از نظر ظاهری واقعا متفاوت از یک درب چوبی ساده است. در بدنه اصلی این درب‌ها از یک لایه ورق فولاد به انضمام یک روکش چوب یا ساخته شده از فرآورده‌های چوبی استفاده می‌شود. بین این دو لایه نیز ماده‌ای به نام پشم سنگ کار گذاشته می‌شود که یک نوع عایق حرارتی و صدا است. این ساختار به درب‌های ضد سرقت قابلیت‌های متنوعی می‌بخشد. اولین قابلیت بسیار مهم این محصولات، ضد ضربه بودن آنهاست. لایه فولادی داخل بدنه از درب در برابر ضربات شدید محافظت کرده و پشم سنگ نیز مانع از ورود و خروج گرما و سرما می‌شود. علاوه بر این، دور تا دور بخش داخلی چهارچوب این درب‌ها با یک نوار لاستیکی پوشیده می‌شود که مانع از انتقال گرد و خاک به داخل ساختمان خواهد شد. این در حالی است که درب‌های چوبی ساده که معمولا به عنوان درب ورودی استفاده می‌شوند؛ هیچ کدام از این قابلیت‌ها را ندارند و مقاومت و امنیت آنها به شدت پایین است. به همین خاطر اکثر خانه‌هایی که مجهز به این درب‌ها هستند؛ برای محافظت بیشتر نیاز به درب‌های آکاردئونی آهنی نیز دارند.

مزایای تعویض درب عادی با درب ضد سرقت

با تعویض درب معمولی ساختمان خود با یک درب ضد سرقت عالی و باکیفیت می‌توانید به مزایای زیر دسترسی داشته باشید:

  • افزایش سطح امنیت خانه
  • عایق ساختمان در برابر ورودی گرما و سرما و همچنین صدای داخل راه‌پله‌ها
  • افزایش ارزش کلی ساختمان
  • بهره‌مندی از مزایای قفل‌های ایمن و پیچیده که نیاز به زمان زیادی برای باز شدن دارند
  • تجهیز ورودی ساختمان به چهارچوب‌های فلزی قوی و ضد ضربه

نکات مهم برای نصب درب ضد سرقت

اصلی‌ترین نکته‌ای که در زمان خرید این درب‌ها باید به آن توجه کنید؛ سایز چهارچوب درب و روش نصب است. درست است که درب‌های ضد سرقت امنیت بالایی دارند و بسیار مقاوم هستند؛ اما کیفیت عملکرد این محصولات تا حدود زیادی به کیفیت نصب آنها بستگی دارد. اگر نصب به درستی انجام نشود یا چهارچوب آنچنان که باید قوی ساخته نشود؛ نمی‌توانید عملکرد صد در صدی از درب انتظار داشته باشید.

مراحل تعویض درب ضد سرقت

چند روش متفاوت برای نصب درب ضد سرقت وجود دارد که به اختصار در ادامه هر کدام از آنها را توضیح می‌دهیم.

روش اول: در این روش که به روش جوش دادن معروف است؛ ابتدا باید چهارچوبی آهنی با ابعاد ۴*۱۰ یا ۴*۸ ساخته شود. سپس بعد از کارگذاشتن این چهارچوب در داخل دیوار در مرحله سفید کاری، بدنه از قسمتی که باله ندارد وارد چهارچوب شده و تراز می‌شود. در این مرحله باید تست باز و بسته شدن درب و قفل‌های را چند بار انجام دهید تا مطمئن شوید که درب درست سر جای خودش قرار دارد. در مرحله بعدی و بعد از اطمینان از محل قرارگیری درب، بدنه را با خال جوش به صورت موقت از داخل به چهارچوب وصل می‌کنند. بعد از این مرحله نیز باید مجددا درب تست شود تا اگر عملکرد آن مشکلی نداشت؛ محل جوش‌ها محکم شده و نصب کامل شود.

روش دوم: این روش که به روش رول بولت معروف است برای ساختمان‌هایی که دیوارهای بتنی و مستحکم دارند مناسب می‌باشد. در این روش نیز ابتدا چهارچوب نصب شده و تراز می‌شود. بعد از اینکه تست عملکرد روی درب انجام شد؛ لولاها با دیوار هماهنگ می‌شوند. در مرحله بعدی باید سوراخ‌هایی متناسب با سوراخ‌های چهارچوب روی دیوار ایجاد شود. در این مرحله وقت آن است که تست باز و بسته شدن درب مجددا انجام شود. اگر درب عملکرد خوبی داشت؛ رول بولت‌ها با احتیاط کامل وارد حفره‌های ایجاد شده می‌شود.

امکان تعویض درب ضد سرقت با درب معمولی بدون تخریب امکان پذیر است

برای تعویض درب دو راه پیش روی شماست. اگر چهارچوب فعلی قابلیت نصب درب ضد سرقت را داشته باشد؛ دیگری نیازی به سفارش یک چهارچوب جدید و تخریب دیوارهای جانبی ندارید. در این روش قالبی شابلون مانند از چهارچوب گرفته شده و برای ساخت درب به کارخانه فرستاده می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت که ساختمان شما تقریبا هیچگونه تخریبی نیاز ندارد. اما اگر چهارچوب فعلی قابلیت و استحکام کافی برای نصب این درب‌ها را نداشته باشد؛ باید یک درب ضد سرقتی که چهارچوب خاص خود را دارد و روی آن سوار است را تهیه کرده و روی ورودی خانه نصب کنید.

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط