مشاوره و فروش

انواع محصولات ترمووود

فهرست مقاله

جالبترین مقالات

محصولات ترموود - آلتن - پارساگروپ

از گذشته، چوب به عنوان یکی از عناصری طبیعی کاربردهای فراوان و مختلفی داشته که بیشترین و اساسی ترین کاربرد آن می توان به استفاده از چوب در صنعت ساختمان اشاره کرد. ترموود یکی از انواع چوب نوین است که امروزه بسیار پرکاربرد است. این چوب طی فرآیند خاص و علمی در چند مرحله ساخته می شود. ما در این مقاله از وبلاگ پارساگروپ تلاش کردیم تا نکانی در خصوص چوب ترمووود و انواع محصولات ترموود در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه آن با این محصولات آشنا شوید و در مواقع لزوم انتخاب بهتر و با کیفیت تری داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ترموود چیست؟

ترمووود نوع خاصی از چوب است که طی مراحل مختلف و با روش‎هایی اصولی، در معرض حرارت از 100 درجه سانتی گراد به بالاتر از 200 درجه قرار می گیرد. این امر موجب می شود تا ترموود نسبت به سایر چوب‎ها دارای مقاومت و استحکام و ماندگاری بیشتری است. در تولید این محصول از روش گرما و بدون مواد شیمیایی استفاده شده است. 

مزایای ترموود

چوب ترمووود علاوه بر زیبایی ظاهری دارای مزایایی است که در ادامه به برخی از آن‎ها اشاره می کنیم. یکی از ویژگی‎ها و مزایای محصولات ترموود مقاومت بالا و طولانی آن‎ها  در برابر سایش و شرایط جوی مختلف است. نصب این چوب ترموود بسیار آسان و سریع است و شست و شو و نگهداری محصولات ترموود نیز بسیار آسان است. همچنین این محصولات دارای وزن کمی نسبت به متریال‎های مشابه و هم تراز هستند و عایق حرارتی خوبی نیز می باشند. محصولات ترموود در برابر پوسیدگی و حمله حشرات بسیار مقاوم هستند. همنین مقاومت بالایی در برابر تاب برداشتن و تغییر ابعاد دارند.

شما می توانید مقاله خصوصیات ترموود را مطالعه کنید.

معایب محصولات ترمووود

محصولات ترمووود نیز مانند سایر محصولات علاوه بر داشتن مزیا، دارای معایبی نیز هستند. این محصولات در برابر اشعه ماورای بنفش آتاب مقاومت ندارند و در صورت عدم استفاده از رنگ‎ها و پوشش‎های پیگمنت دار برای محصولات و وب ترمووود مورد استفاده در فضای بیرون ساختمان، تغییر رنگ می دهند و به رنگ خاکستری در می آیند.این روند حتی در برخی موارد از وب راوری نشده سریع تر اتفاق می افتد. 

مطلب عوامل موثر در قیمت ترموود را حتما بخوانید.

انواع محصولات ترمووود

امروزه به کار بردن چوب ترموود در ساخت محصولات چوبی در دکوراسیون مدرن بسیار پرکاربرد است. از ترمووود هم در نمای بیرونی ساختمان و هم در نمای داخلی در دکوراسیون داخلی، کفپوش، فضای باز ویلا و پارک‎ها استفاده می کنند. به طور کلی از چوب ترموود در کف و کفپوش، دیوارپوش، دکوراسیون داخلی، پله و نرده، فضای باز ویلا و پارک، آلاچیق، لوور، روف گاردن، پرگولا، ترموود استخر و سونا و درب و پنجره استفاده می کنند اما نمای ترموود بسیار معروف تر می باشد.

انواع محصولات ترمووود - آلتن - پارساگروپ

ترموود لوناوود

همانطور که پیش تر گفتیم ترمووود همین چوب معمولی است که تحت شرایط خاص با دستگاه‎هایی خاص و ویژه حرارت می گیرد و این امر رطوبت چوب را به 4 تا 6 درصد کاهش می دهد. در لووناوود صمغ چوب را از آن خارج می کنند و رنگ چوب از رنگ سفید به حالت تیره مایل به قهوه ای در می آید. لوناوود تنها چوبی است که با اطمینان از آن برای نمای ساختمان و انواع دکوراسیون فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد. 

شرکت لوناوود فنلاند در اصلاح حرارتی چوب پیش قدم است و به عنوان رهبر ترمووود در جهان شناخته می شود و ظرفیت سالانه تولید لوناوود ترمووود 150000 متر مکعب برآورد شده است. این شرکت محصولات خود را به تمام دنیا صادر می کند.

شرایط ساخت و تولید چوب ترمووود لوناوود

برای ساخت لوناوود معمولاً از چوب درخت کاج و صنوبر استفاده می شود. در ابتدا چوب این درختان را در برابر گرما قرار می دهند که این امر موجب ایجاد و تغییر خصوصیات شیمیایی و فیزیکی در چوب می شود. درجه حرارت مورد استفاده برای این عملیات 100 به بالای 200 درجه سانتیگراد ( حدود 220 دره سانتی گراد) می باشد. کل مراحل تا 110 ساعت یا پنج روز طول می کشد. پس از تصفیه، میزان رطوبت موجود در چوب به ۴-۷٪ کاهش یافته است که به طور قابل توجهی اندازه و پایداری مواد را بهبود می بخشد. در فرایند ترمووود تنها از بخار آب و گرما بدون مواد شیمیایی استفاده می شود. نتیجه این عمل، چوبی بادوام بالا، زیبا، پایدار، مقاوم در برابر آب و هوا، سازگار با محیط زیست، غیر سمی و غیر قابل احتراق است که برای استفاده در فضای باز و سرپوشیده مناسب می باشد.

مطلب استفاده از دکوراسیون چوبی در منزل را حتما بخوانید.

چگونگی تولید ترمووود

جهت ساخت و تولید ترمووود، چوب طبیعی را در محیط عاری از اکسیژن در دمای بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد در کنار بخار آب در کوره‌های مخصوص چوب ترمووود حرارت می‌دهند. این فرآیند با توجه به مواردی مانند نوع چوب، ضخامت آن و رطوبت اولیه ممکن است بین ۴۸ تا ۹۶ ساعت زمان ببرد. کیفیت چوبی که برای تولید ترمووود مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار مهم است و باید این را بدانید که هر نوع چوبی را نمی‌توان به ترمووود تبدیل کرد. درختی که طی مراحل تولید چوب ترمو مورد استفاده قرار می گیرد، از زمان بیرون آمدن از جنگل باید تحت کنترل و محافظت قرار بگیرد. برای انتخاب یک درخت و چوب مواردی مانند مناسب بودن گره‌ها، ساختار الیاف، سن درخت و رطوبت چوب بسیار حائز اهمیت است و با کیفیت محصول نهایی ارتباط مستقیم دارد. در برخی از جنگل‌های سوئد، فنلاند و روسیه چوب‌های بسیار مرغوبی جهت استفاده برای تولید ترمووود وجود دارد، همچنین برای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها مزارع پرورش درخت به منظور بهره‌گیری از چوب آن رواج پیدا کرده است.

تولید ترموود - آلتن - پارساگروپ

زمانی که به چوب گرما داده می شود، طول عمر آن افزایش پیدا می‌کند و این امر با میزان گرمای اعمال شده رابطه مستقیم دارد. به طور کلی هر چه دما در فرآیند تولید چوب ترمو بیشتر باشد طول عمر آن نیز افزایش می یابد. به دلیل حذف بخش اعظم سلولز در روند حرارت، چوب دیگر حاوی مواد مغذی مناسب برای رشد قارچ و پوسیدگی نیست. بسته به دمایی که به چوب داده می‌شود، مقاومت آن در برابر عوامل محیطی افزایش پیدا می‌کند و هر چه دمای اعمال شده بالاتر باشد مقاومت بیشتری در چوب حاصل می‌گردد. 

آلتن یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان محصولات چوبی و به خصوص محصولات ترموود است که با به کارگیری افراد ماهر و متخصص و مجرب اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت بالا نموده است. این تولید کننده علاوه بر تولید محصولات ترموود با کیفیت به مشتریان خود خدمات مشاوره ای در زمینه انتخاب بهتر محصولات ترموود ارائه داده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت‎ها و دریافت خدمات مشاوره ای با همکاران ما در آلتن تماس حاصل فرمایید. 

0 0 رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

تماس با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره

مقالات مرتبط